de laatste aflevering

wat vonden jullie van de laatste aflevering?

super. ik kan niet wachten om het vervolg te zien.
52
64%
Het viel wel mee.
21
26%
zwak. Andere jaren was de slotaflevering veel beter.
8
10%

Totaal aantal stemmen: 81

koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door koetje36 »

Luc schreef:Ik vond het niet zo sterk. De onnozelste trouw in jaren allereerst met Martine die haar verpleegstersuniform had aangetrokken. En dan de overacting van die 2 "tortelduiven" en dan hebben we het nog niet gehad over het spastisch 'dansen'.
Dat Sam en Dorien iets gingen tegenkomen, dat had ik nu zo niet zien aankomen :roll: Deja-vu trouwens. Net als de brand, ook redelijk deja-vu.

En hoe gaat het aflopen ? Werner redt Eva en Nand (kleine kinderen komen er altijd levend uit, ze durven niet anders) en Maarten sterft. En Sam en Dorien zullen het ook overleven. Dorien zal er alleen wat erger aan toe zijn. En als het niet zo, dan zouden ze verrassen en dan zouden ze alleen maar in mijn achting stijgen.

Och ja, om positief te eindigen, ze doen hun best en de scènes op zich waren niet slecht gebracht, maar het blijft een soap en dan moet je het ook met die gedachten bekijken, denk ik :wink:
t is inderdaad een soap en het blijft een soap. maar ik vond het einde echt goed. veel beter dan vorig jaar.
Maar naar die soap kijken we hier toch allemaal dus ik heb er geen probleem mee dat het een cliché soapeinde heeft.
in tegendeel ik vind het cool!!!
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Het tweede gekozen. Genoeg stof om na de zomer te willen verder kijken (wat ieder seizoen wel is), maar idd de nodige cliché-elementen >> moord/brand/accidenten/overspel/doodsbedreigingen

Eigenlijk was de cliffhanger van Smeekens nog de interessantste omdat je niet goed weet hoe het nu verder zal gaan met hem. Beke zoals JP destijds uit Thuis verdween in de laatste aflevering.
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik vond het wel een aardige aflevering, vooral het einde. Alleen die bruiloft was niks. Ik keek voornamelijk naar Maarten en Eva. Maar ik heb in een voorstukje toch een flits gezien van een met rook en roet besmeurde Eva die naar Werner schreeuwt :"Hij heeft Nandje" ("hij" is dan Maarten).
Is dat dan iets voor het volgende seizoen of heb ik het gedroomd?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

frank schreef:Het tweede gekozen. Genoeg stof om na de zomer te willen verder kijken (wat ieder seizoen wel is), maar idd de nodige cliché-elementen >> moord/brand/accidenten/overspel/doodsbedreigingen

Eigenlijk was de cliffhanger van Smeekens nog de interessantste omdat je niet goed weet hoe het nu verder zal gaan met hem. Beke zoals JP destijds uit Thuis verdween in de laatste aflevering.
Zo denk ik er eigenlijk ook over. Ik heb dan ook de tweede optie gekozen... :)
Er waren zeker wel dingen bij die mij niet echt konden boeien (dat hele huwelijk bijvoorbeeld), maar er zijn ook zeker wel dingen gebeurd die mij weer heel nieuwsgierig maken naar het volgende seizoen! (en dan met name wat er met Smeekens gebeurt, en wat er nu allemaal met Victor aan de hand is)
Ik vond het ook zeker een beter einde dan vorig seizoen! Het wist mij deze keer op sommige momenten nog wel een beetje te verrassen, wat vorige keer helemaal niet zo het geval was.. :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Ik vond het al bij al nog meevallen de slotaflevering..

Spannend met Maarten en Eva en Werner. Vooral, zoals hier al gezegd, we weten dat een paar van die acteurs de serie zullen verlaten. Dus zijn ze dood of niet dood!
Maar weer een brand was er idd over :roll: , ocharme Eva: al die herinneringen van de brand waar ze haar vader verloor :shock: :(

En de scène tussen Frank en Simonne vond ik ook heel mooi :D Maar waarsch zal Simonne meteen spijt hebben, zal de scheiding toch doorgaan en zullen ze nog een seizoen aanslepen om dan uiteindelijk toch terug samen te komen.
Maar de toenadering van Frank, alle2 zo verlegen, ohhh zo mooi was dat :D

En dan Smeekens die een afscheidsbrief (?) schrijft. En de scène tussen hem en Marianne :arrow: knap!! 8)

De trouw was dus echt keibelachelijk, dat moest er eigenlijk niet bij :roll:
Sam en Dorien die botsen doet me ook helemaal niks, kan me niks schelen of ze sterven of niet!

Dus ik kijk dus uit naar het nieuwe seizoen om te weten hoe het afloopt met Eva en Werner; met Frank en Simonne; en met Geert..
De rest laat me volledig koud 8)
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
Mindy
Nog geen rang

Bericht door Mindy »

Mieke schreef: Spannend met Maarten en Eva en Werner. Vooral, zoals hier al gezegd, we weten dat een paar van die acteurs de serie zullen verlaten. Dus zijn ze dood of niet dood!
das een feit dat zeker is :roll2: :roll2: :roll2:
0 x
I'm not much into health food, I am into champagne

Ik ben MEGA-MINDY!
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Wel raar dat er totaal niks meer gezegd is geweest van Luc en Marie en Leontien :?
Bijna een heel seizoen gaat het er over, dus ik verwachtte een knappe scène tussen die 3 en dan niks :shock: :(
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Mieke schreef:Wel raar dat er totaal niks meer gezegd is geweest van Luc en Marie en Leontien :?
Bijna een heel seizoen gaat het er over, dus ik verwachtte een knappe scène tussen die 3 en dan niks :shock: :(
Ja, dat is ook wel zo, maar eigenlijk is er geen Luc/Marie/Leontien meer he? Leontien heeft haar draai wel zo'n beetje alleen gevonden, Marie moet Luc niet meer hebben lijkt het, en Luc ziet Marie ook niet meer zitten en hoeft bij Leontien niet meer aan te komen... Daar is eigenlijk vrij weinig meer mee te doen, toch?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Christel schreef:
Mieke schreef:Wel raar dat er totaal niks meer gezegd is geweest van Luc en Marie en Leontien :?
Ja, dat is ook wel zo, maar eigenlijk is er geen Luc/Marie/Leontien meer he? Leontien heeft haar draai wel zo'n beetje alleen gevonden, Marie moet Luc niet meer hebben lijkt het, en Luc ziet Marie ook niet meer zitten en hoeft bij Leontien niet meer aan te komen... Daar is eigenlijk vrij weinig meer mee te doen, toch?
Ach, ze hadden daar altijd wel een draai aan kunnen geven, hoor...
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Ja ik vind ook dat het ineens allemaal zo rap lijkt te gaan met hun :?
Luc die Marie ineens niet meer moet en dan meer terug probeert bij Leontien :roll:
En meer krijgen we niet meer te zien :(
0 x
moederfien
x 435

Bericht door moederfien »

[quote]Dorien zal wel in levensgevaar verkeren :!:[color=white]gezien haar vader volgens seizoen in de serie opduikt.:!: [/color][/quote]

zolang we maar niet hoeven kennis te maken met die haar familie !
0 x
*Ikke*
Nog geen rang

Bericht door *Ikke* »

De geschiedenis herhaalt zich een beetje vind ik.

Die brand : was ook al in het ouderlijke huis van Eva eens gebeurt.

De doodsbrief : geboortekaartje werd doodsbrief ( leontien-isabelle)

een auto-ongeluk : dit is ook al eens gebeurt denk ik , ik dacht dat het was als 'ik ben haar naam even kwijt' in het water reed ( is al lang geleden hoor)

de trouw in het stadhuis : ==> Eva en Jan

Maar ondanks alles vond ik het toch nog spannend , ben benieuwd hoe het volgend seizoen verdergaat ... :D
0 x
Benny
Nog geen rang

Bericht door Benny »

:D Volgens de cliffhangers zouden er eigenlijk 8 doden moeten zijn: Nand, Werner, Eva, Maarten, Jenny, Smeekens, Dorien & Sam. :)
0 x
Waarom neemt het leven je weg wat je het meeste nodig hebt?:(
Jolientje
Nog geen rang

Bericht door Jolientje »

Benny schreef::D Volgens de cliffhangers zouden er eigenlijk 8 doden moeten zijn: Nand, Werner, Eva, Maarten, Jenny, Smeekens, Dorien & Sam. :)
Ik denk niet dat ik daar veel mensen van zou missen :P
0 x
Afbeelding
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Benny schreef::D Volgens de cliffhangers zouden er eigenlijk 8 doden moeten zijn: Nand, Werner, Eva, Maarten, Jenny, Smeekens, Dorien & Sam. :)
Uit dit rijtje geef ik Maarten de grootste kans om ook effectief te sterven :wink: Smeekens past niet echt in het rijtje vind ik, diene laat zich nie snel doen.
0 x
Gesloten