Beroepen zonder grenzen

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Beroepen zonder grenzen

Bericht door hannanaske »

Af en toe durf ik wel eens naar dat programma kijken, maar vandaag eiste het al mijn aandacht op.

Ik vind het vooral leuk om es te zien hoe wij bepaalde dingen zo gewoon vinden, dat we vergeten dat het in andere landen totaal geen evidentie is. Vandaag waren er buschauffeurs die "de lijn' even inruilden om er in Lima (hoofdstad van Peru) te gaan rijden. Ik vond het interessant, te meer omdat ik vorige maand in levende lijve ondervonden heb hoe chaotisch het verkeer daar is. Dat die mensen niet betaald worden per uur maar per aantal mensen die ze kunnen vervoeren, zorgt daar voor een geweldige strijd tussen de overvloedige concurrentie. Als ze technische mankementen hebben, moeten ze die zelf zien te repareren, moeten ze nog zelf die benzine betalen enzovoort. Als ze te veel in de file staan (en geloof me, tijdens de spitsuren is het daar een ramp) verliezen ze veel tijd waardoor ze hun klanten kunnen kwijt spelen aan de concurrentie. Buschauffeurs werken ook geen acht uur maar 12 uur (minimum) en hebben geen tijd om tussenin te eten. Hun loon die ze verdienen op het einde van de dag is meestal net voldoende om die dag een maaltijd te eten.

Maw: we zijn best wel verwend!

Ik vind het alleszins een leerrijk programma!

Nog kijkers hier?
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
exsencon
x 435

Re: Beroepen zonder grenzen

Bericht door exsencon »

hannanaske schreef:Maw: we zijn best wel verwend!
Ja, en wij maar klagen hier! Ik heb dit niet gezien maar ik heb heel wat km afgelegd in alle werelddelen en ja, we zouden echt beschaamd moeten zijn voor onze pietluttige problemen.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

hannanaske schreef:Af en toe durf ik wel eens naar dat programma kijken, maar vandaag eiste het al mijn aandacht op.

Ik vind het vooral leuk om es te zien hoe wij bepaalde dingen zo gewoon vinden, dat we vergeten dat het in andere landen totaal geen evidentie is. Vandaag waren er buschauffeurs die "de lijn' even inruilden om er in Lima (hoofdstad van Peru) te gaan rijden. Ik vond het interessant, te meer omdat ik vorige maand in levende lijve ondervonden heb hoe chaotisch het verkeer daar is. Dat die mensen niet betaald worden per uur maar per aantal mensen die ze kunnen vervoeren, zorgt daar voor een geweldige strijd tussen de overvloedige concurrentie. Als ze technische mankementen hebben, moeten ze die zelf zien te repareren, moeten ze nog zelf die benzine betalen enzovoort. Als ze te veel in de file staan (en geloof me, tijdens de spitsuren is het daar een ramp) verliezen ze veel tijd waardoor ze hun klanten kunnen kwijt spelen aan de concurrentie. Buschauffeurs werken ook geen acht uur maar 12 uur (minimum) en hebben geen tijd om tussenin te eten. Hun loon die ze verdienen op het einde van de dag is meestal net voldoende om die dag een maaltijd te eten.

Maw: we zijn best wel verwend!

Ik vind het alleszins een leerrijk programma!

Nog kijkers hier?
Ja, ik kijk met graagte naar deze reeks. 'k Zou dat eigenlijk ook wel eens willen doen: mijn beroep uitoefenen in een ander land.
Nee, ik ga niet vertellen wat ik doe om mijn dagelijks brood(en meer) te verdienen.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

De recentste aflevering over de dierenverzorgers van de Antwerpse Zoo in Argentinië vond ik heel geestig;
'k Zou het niet erg vinden moesten ze die nog eens uitzenden. :dance:
0 x
Branaaa
Nog geen rang

Bericht door Branaaa »

Die vond ik ook super!
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

't Was idd wel een superaflevering en hoewel ik dat verschrikkelijk onverantwoord vind om met leeuwen te gaan wandelen en die te knuffelen, voelde ik een warme golf door me heen gaan en ik kan me voorstellen dat het een geweldige ervaring is als je het toch eens hebt mogen doen.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Poolski
Nog geen rang

Bericht door Poolski »

Als ze het nog kunnen navertellen. :crazy:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Poolski schreef:Als ze het nog kunnen navertellen. :crazy:
Die Belgische dierenverzorgers zijn gezond en heel tevreden naar huis gegaan. En de plaatselijke verzorgers zagen er ook nog goed uit aan 't eind van de aflevering... :dance:
0 x
Poolski
Nog geen rang

Bericht door Poolski »

Ze mogen dan toch van geluk spreken. :shock:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

De aflevering van deze week was erg. Die schapen- en geitenkoppen vol bloed, ze liepen er mee te paraderen, flakkerden ze dan zwart om de haartjes te verbranden en probeerden ze dan weer wit te schrobben. Het water waarin ze dat deden zag zo zwart als het roet van Zwarte Piet. De ogen en tanden werden mee verbrand en weer gepoetst, het was echt walgelijk. Om dan nog maar te zwijgen over hoe kankerverwekkend dat niet moet zijn als je dat nog moet opeten, want dat zwart krijg je er nooit helemaal af. Ze kookten die koppen dan in zijn geheel, zonder het vel of de ogen er af te doen. De geslachte kippen liepen vol bloed nog rond in het hok met de andere kippen die nog leefden. Echt vies dat eten hoe ze het ook klaar maakten in vieze kuipen en potten. Bahhh!
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Poolski
Nog geen rang

Bericht door Poolski »

Dat ze dat daar maar houden. :puke-front:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik heb die gruwelijke aflevering niet gezien, waarover ging die?
0 x
Poolski
Nog geen rang

Bericht door Poolski »

Ben je zeker het risico te nemen te braken, bahhhhhhhh! :boo:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Poolski schreef:Ben je zeker het risico te nemen te braken, bahhhhhhhh! :boo:
Ik vermoed dat het ging over slachthuizen?
Normaal gezien brengen ze "Beroepen zonder grenzen" toch "deftig" in beeld. Ik vermoed dat jij er een schep bovenop doet.
In elk geval ben ik niet "teer" van braken als ik een verslag te lezen krijg...
0 x
Poolski
Nog geen rang

Bericht door Poolski »

Lees dan maar eens hierboven. :whistle:
0 x
Gesloten