Wie heeft het gedaan?

Gesloten
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Re: Wie heeft het gedaan?

Bericht door Poolaapje »

Ik denk nog altijd dat er vier mensen aanwezig waren bij het voorval met Luc. Julia-Lowie-Tibo-Jana. Van Tibo en Jana zijn er bewijzen. We hebben een flash-back gezien dat Tibo Luc in de buik slaat en Jana's ketting is gevonden in Sanitechniek. Verder is zowel het gedrag van Julia als Lowie best wel verdacht.
0 x
Afbeelding
Luc_Bomans
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Luc_Bomans »

Ik heb na de aflevering van vrijdag een aantal dingen bijéén geraapt en dit is mijn (ingewikkelde) mening:
1. Frank en Eddy komen binnen, maar doen hem niets.
2. Tibo komt hem 1 stomp in zijn maag geven.
3. Jana komt binnen en slaat hem met die pijp, zoals gezien in die flashback bij Jana.
4. Luc strompelt groggy naar buiten en stuit daar op Tibo (die op zoek is naar Jana) of Lowie (Julia is er ook bij, maar die acht ik niet in staat om Luc zo toe te takelen ;) )
- Hiervoor heb ik me gefocusd op de ogenblikken van aankomst in de kerk van mijn/onze verdachten: eerst Tibo en Jana (dat zij samen aankwamen heb ik al enkele keren tot de attentie gebracht) en dan pas Lowie en Julia (ook samen, misschien ook niet onbelangrijk). Daarom denk ik dat ze niet alle 4 bij de 'mokerslag' waren, dan kunnen we misschien stellen dat 1 van beide duo's samen wij de 'mokerslag' aanwezig waren, of we kunnen nog een ingewikkeldere theorie gaan bedenken (Met Thuis weet je nooit ;) ): Stel (We zullen het hiervoor maar bij 'stap 3 en 4' houden ;) ): Jana slaat Luc met die pijp, zoals gezien in de flashbacks. Dan komt Tibo terug(zie 'stap 2') binnen op zoek naar Jana. Luc strompelt naar buiten, Tibo doet uiteindelijk niets en die blauwe hand en kapotte lip komen van stap 2. Buiten staat Lowie hem op te wachten, hij is sowieso al razend, omdat hij van Jana gehoord heeft over zijn betrokkenheid bij de fraudezaak en slaat hem neer, Julia ziet het voorval vanop de achtergrond en nu zitten Julia en Lowie in het ziekenhuis komedie te spelen om buiten verdenking te staan, maar het kan buiten deze ingewikkelde ;) theorie nog alle kanten op, ze hebben er weer een fameus soepje met ballekes van gemaakt bij Thuis. :mrgreen:
0 x
Luckie Luc Bomans de puzzelaar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Zo zou t kunnen gegaan zijn. Ze maken het wel moeilijk !
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Ik ga er nog altijd vanuit dat Luc buiten strompelde om hulp te zoeken en op dat moment Tim in alle razernij eraan kwam gereden! :lol:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik word er wel een beetje vervelend van dat iedereen elkaar probeert te beschermen. :crazy:
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik word er wel een beetje vervelend van dat iedereen elkaar probeert te beschermen. :crazy:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Het is vooral belachelijk dat iedere verdachte die zegt dat hij/zij het gedaan heeft (Jana, Bram, Tibo) ook beweert dat ze Luc in Sanitechniek een lesje hebben geleerd en hem met een staaf op zijn hoofd hebben geslagen. Zijn ze dan allemaal vergeten dat Luc buiten op de grond op een respectabele afstand van Sanitechniek lag en niet in Sanitechniek zelf?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

collectief geheugenverlies zeker?

Door de plaats waar hij gevonden is, sloot ik Jana direct uit. Ze zou misschien met die staaf op zijn hoofd kunnen geklopt hebben, maar ze is nooit sterk genoeg om de bewusteloze Luc vervolgens naar die boom te sleuren.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Yvette met de wandelstok van Simonne als wapen.

Trouwens het wapen is nog niet gevonden en het is geen ijzeren staaf. Yvette was niet in de kerk aanwezig. Yvette is groot-, schoon- en gewone moeder van de slachtoffers van Luc : Frank en Simonne die 32.000 euro moeten ophoesten (waar voor de moment niets meer wordt geruttepeteud (dixit Frank :mrgreen: ) en Franky werd door Luc op straat gezet.

Het kan ook Jens geweest zijn met de borstelsteel waar hij de Frens mee zat te poetsen maar hier ontbreekt motief :denk:
0 x
DerDimiDu31
Nog geen rang

Bericht door DerDimiDu31 »

Ik peis da't Leontine is ... met de kandelaar ;-)
0 x
LeWallon
x 435

Bericht door LeWallon »

Volgens mij heeft Isabelle het gedaan. Als ultieme wraakactie op Luc. :razz:
0 x
Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Taliver67 »

Maar nu is het toch duidelijk, niet ? Lowie en Ju-Julia. Toen Luc gisteren naar Ju-Julia vroeg, wilde hij eigenlijk zeggen dat zij hem neergeslagen heeft... Met een Engelse sleutel. Of is dat weer een dwaalspoor ?
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Taliver67 schreef:Maar nu is het toch duidelijk, niet ? Lowie en Ju-Julia. Toen Luc gisteren naar Ju-Julia vroeg, wilde hij eigenlijk zeggen dat zij hem neergeslagen heeft... Met een Engelse sleutel. Of is dat weer een dwaalspoor ?
Neen dat is geen dwaalspoor. Lowie heeft hem neergeslagen met een Engelse sleutel en Julia is daar op uit gekomen of was er getuige van en ze heeft Lowie aangeraden om vlug weg te lopen en die Engelse sleutel bij hen thuis te verstoppen. Of Lowie en Julia hebben dat samen besloten om die sleutel te verstoppen. Maar na de aflevering van deze avond is het wel duidelijk: Lowie heeft Luc neergeslagen en Julia is medeplichtig door te helpen het wapen te doen verdwijnen.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Mona'ke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mona'ke »

Crackers schreef:
Taliver67 schreef:Maar nu is het toch duidelijk, niet ? Lowie en Ju-Julia. Toen Luc gisteren naar Ju-Julia vroeg, wilde hij eigenlijk zeggen dat zij hem neergeslagen heeft... Met een Engelse sleutel. Of is dat weer een dwaalspoor ?
Neen dat is geen dwaalspoor. Lowie heeft hem neergeslagen met een Engelse sleutel en Julia is daar op uit gekomen of was er getuige van en ze heeft Lowie aangeraden om vlug weg te lopen en die Engelse sleutel bij hen thuis te verstoppen. Of Lowie en Julia hebben dat samen besloten om die sleutel te verstoppen. Maar na de aflevering van deze avond is het wel duidelijk: Lowie heeft Luc neergeslagen en Julia is medeplichtig door te helpen het wapen te doen verdwijnen.
Zo is het volgens mij ook gegaan. (Heb het juist bij de polls "Wie is de schuldige" ook gepost ;) )
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Het is wel komisch dat iedereen daar komt bekennen, de rest zit al in het gevang.
0 x
Gesloten