Jasper Berens (Kristof Verhassel)

Gesloten
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: vr 10 jan 2020, 09:55 Zomaar weggaan, is dat niet strafbaar?
Inderdaad, geen hulp bieden aan personen in nood is strafbaar. Maar als dat thuis zwaar genoeg doorweegt? :shhh:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: vr 10 jan 2020, 17:40 Maar als dat thuis zwaar genoeg doorweegt?
Het antwoord is: nee. In Kortrijk werd vorig jaar veel tamtam gemaakt rond een sterfgeval en mensen die de ongelukkige niet hebben bijgestaan, omdat ze verkeerdelijk dachten dat die persoon stiepelzat was en lag te slapen op straat.
Er werd gezegd en geschreven dat al die mensen een boete riskeerden, maar er is verder niets gebeurd. Alle camera's ten spijt...
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Nu heeft Jasper eigenlijk wel zo goed als verklapt dat hij met de dood van Frederieke te maken heeft...
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

tvx1 schreef: vr 10 jan 2020, 22:52 Nu heeft Jasper eigenlijk wel zo goed als verklapt dat hij met de dood van Frederieke te maken heeft...
Nu moet onze superflik nog op dat spoor komen, zou dat gerekt worden tot einde van het seizoen
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik vraag me nog steeds af hoe gemakkelijk die man in dat huis van Waldeck binnen geraakt. Ik heb wel wat kennis van de methodes van insluipers maar hier snap ik niks van.
0 x
Tegelprutser
Nog geen rang
x 10
x 3

Bericht door Tegelprutser »

En ik moet weer eens mijn mening herzien. Om het met de woorden van Luc te zeggen: Jasper is een stomme kl... Nu was hij eronder uit gemuisd en toch slaagt hij erin zijn eigen ruiten in te slaan door Thilly te bedreigen.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

jessie V. schreef: za 11 jan 2020, 09:32 Ik vraag me nog steeds af hoe gemakkelijk die man in dat huis van Waldeck binnen geraakt. Ik heb wel wat kennis van de methodes van insluipers maar hier snap ik niks van.
Waarschijnlijk krijgt hij de sleutel van de regisseur :D
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Mij lijkt het eigenlijk vrij simpel waarom hij zijn eigen ruiten inslaat. Er is geen bewijs tegen hem, dus denkt hij dat hij de strijd toch wel gewonnen heeft en dat net zo goed aan Thilly kenbaar kan maken, op wat voor manier dan ook. Hij acht zichzelf onoverwinnelijk, met de volledige macht over alles. En dat wil hij er nog eens inwrijven

En daarom mag ik hem dus echt niet :twisted:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

ThuisStan123 schreef: za 11 jan 2020, 21:54 Hij acht zichzelf onoverwinnelijk

Dat is wellicht de coke die zijn werk doet.

Alleen is het ongeloofwaardig, want we weten dat hij al maanden "onder invloed" is van drank en drugs. Hoe kon hij dan al die tijd de politie te vlug af zijn en bovendien zijn geheim leven voor zijn vrouw verborgen houden? Ik weet niet of je in zo'n omstandigheden nog normaal kunt functioneren, laat staan dat je al weken een potentieel slachtoffer ongemerkt kunt stalken en bovendien ook voldoende zelfbeheersing hebt om bij herhaalde verhoren niet door te slaan.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

ikke schreef: vr 10 jan 2020, 18:52 In Kortrijk werd vorig jaar veel tamtam gemaakt rond een sterfgeval en mensen die de ongelukkige niet hebben bijgestaan, omdat ze verkeerdelijk dachten dat die persoon stiepelzat was en lag te slapen op straat.
Er werd gezegd en geschreven dat al die mensen een boete riskeerden, maar er is verder niets gebeurd.
Het parket van Kortrijk heeft dan ook veel betere dingen te doen... strijden tegen "schijnhuwelijken" staat hoog op de agenda... De burgervader heeft ook veel beter dingen te doen, een wet laten stemmen zodat hij stiepelzat met zijne velo kan rondrijden bijvoorbeeld :crazy: Maar volgens het burgerlijke wetboek kan je wel degelijk bestraft worden voor het niet verlenen van hulp aan een persoon in nood. Het grote verschil is dat van die mens in Kortrijk niet geweten was of hij wel echt in nood was (niemand heeft het gecheckt omdat ze dachten dat hij zijn roes lag uit te slapen, helaas) maar dat Jasper toegeeft dat hij een bewusteloze vrouw die bovendien skyhigh was aan haar lot overliet.
Tiboko schreef: za 11 jan 2020, 23:33 Dat is wellicht de coke die zijn werk doet.

Alleen is het ongeloofwaardig, want we weten dat hij al maanden "onder invloed" is van drank en drugs.
Neen, dat is juist wel het geloofwaardige. Jasper is een verslaafde ja,maar wel een functionerende verslaafde. Die valt pas door de mand eens je hem zijn spul afneemt en de ontwenningsverschijnselen toeslaan. Daarom dat ze in instellingen eerst de andere problemen zoals depressie aanpakken en de patiënt dan pas naar de ontwenningskliniek doorsturen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: zo 12 jan 2020, 00:37 Jasper is een verslaafde ja,maar wel een functionerende verslaafde.
Dat is toch niet echt zo. Wanneer je hem helemaal in het begin met zijn vrouw bezig zag, dan was hij voorkomend en lief tegen haar. Ook met Judith en de andere vrouwen in de boksclub was hij min of meer "normaal". Daarna zag je hem meer en meer "afglijden" en de laatste afleveringen kon hij niet meer "normaal " doen met zijn vrouw (hij werd woest). Dat contrasteert sterk met hoe "beheerst" en "cool" hij was toen Tim en zijn collega hem daags voordien een kruisverhoor afnamen. Onmogelijk dat een zware drugsverslaafde zélf de momenten kan uitkiezen dat hij nuchter is en totaal flipt. Dat gebeurt zonder dat hij er controle over heeft. Allez, dat denk ik toch van wat ik zie in films e.d. Zélf geen kennissen met drugsproblemen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Het gaat inderdaad van kwaad naar erger. Vandaar nu zeker de ongewenste bekentenis. Hij is inderdaad zijn 'cool' verloren!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Hij zit in het nauw. Dat "cool" is voor andere tijden.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: zo 12 jan 2020, 02:16 Dat is toch niet echt zo. Wanneer je hem helemaal in het begin met zijn vrouw bezig zag, dan was hij voorkomend en lief tegen haar. Ook met Judith en de andere vrouwen in de boksclub was hij min of meer "normaal". Daarna zag je hem meer en meer "afglijden" en de laatste afleveringen kon hij niet meer "normaal " doen met zijn vrouw (hij werd woest). Dat contrasteert sterk met hoe "beheerst" en "cool" hij was toen Tim en zijn collega hem daags voordien een kruisverhoor afnamen. Onmogelijk dat een zware drugsverslaafde zélf de momenten kan uitkiezen dat hij nuchter is en totaal flipt. Dat gebeurt zonder dat hij er controle over heeft. Allez, dat denk ik toch van wat ik zie in films e.d. Zélf geen kennissen met drugsproblemen.
Dat hangt duidelijk samen met de evolutie van de frequentie en de hoeveelheid van zijn druggebruik. Door de recente gebeurtenissen en de paniek erdoor gebruikt hij vaker en meer en daardoor wordt zijn gedrag ook meer en meer onbeheerst. Ik zij hem eigenlijk nog eens overdrijven met de dosis die hij neemt met definitieve gevolgen...
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Het is te hopen dat hij sterft aan een overdosis dan zijn we ineens van dat parvenu af, Viv zou een gat in de lucht springen van vreugde.
0 x
Gesloten