Inderdaad, geen hulp bieden aan personen in nood is strafbaar. Maar als dat thuis zwaar genoeg doorweegt?

Inderdaad, geen hulp bieden aan personen in nood is strafbaar. Maar als dat thuis zwaar genoeg doorweegt?
Het antwoord is: nee. In Kortrijk werd vorig jaar veel tamtam gemaakt rond een sterfgeval en mensen die de ongelukkige niet hebben bijgestaan, omdat ze verkeerdelijk dachten dat die persoon stiepelzat was en lag te slapen op straat.
Nu moet onze superflik nog op dat spoor komen, zou dat gerekt worden tot einde van het seizoentvx1 schreef: vr 10 jan 2020, 22:52 Nu heeft Jasper eigenlijk wel zo goed als verklapt dat hij met de dood van Frederieke te maken heeft...
Waarschijnlijk krijgt hij de sleutel van de regisseurjessie V. schreef: za 11 jan 2020, 09:32 Ik vraag me nog steeds af hoe gemakkelijk die man in dat huis van Waldeck binnen geraakt. Ik heb wel wat kennis van de methodes van insluipers maar hier snap ik niks van.
Het parket van Kortrijk heeft dan ook veel betere dingen te doen... strijden tegen "schijnhuwelijken" staat hoog op de agenda... De burgervader heeft ook veel beter dingen te doen, een wet laten stemmen zodat hij stiepelzat met zijne velo kan rondrijden bijvoorbeeldikke schreef: vr 10 jan 2020, 18:52 In Kortrijk werd vorig jaar veel tamtam gemaakt rond een sterfgeval en mensen die de ongelukkige niet hebben bijgestaan, omdat ze verkeerdelijk dachten dat die persoon stiepelzat was en lag te slapen op straat.
Er werd gezegd en geschreven dat al die mensen een boete riskeerden, maar er is verder niets gebeurd.
Neen, dat is juist wel het geloofwaardige. Jasper is een verslaafde ja,maar wel een functionerende verslaafde. Die valt pas door de mand eens je hem zijn spul afneemt en de ontwenningsverschijnselen toeslaan. Daarom dat ze in instellingen eerst de andere problemen zoals depressie aanpakken en de patiënt dan pas naar de ontwenningskliniek doorsturen.Tiboko schreef: za 11 jan 2020, 23:33 Dat is wellicht de coke die zijn werk doet.
Alleen is het ongeloofwaardig, want we weten dat hij al maanden "onder invloed" is van drank en drugs.
Dat is toch niet echt zo. Wanneer je hem helemaal in het begin met zijn vrouw bezig zag, dan was hij voorkomend en lief tegen haar. Ook met Judith en de andere vrouwen in de boksclub was hij min of meer "normaal". Daarna zag je hem meer en meer "afglijden" en de laatste afleveringen kon hij niet meer "normaal " doen met zijn vrouw (hij werd woest). Dat contrasteert sterk met hoe "beheerst" en "cool" hij was toen Tim en zijn collega hem daags voordien een kruisverhoor afnamen. Onmogelijk dat een zware drugsverslaafde zélf de momenten kan uitkiezen dat hij nuchter is en totaal flipt. Dat gebeurt zonder dat hij er controle over heeft. Allez, dat denk ik toch van wat ik zie in films e.d. Zélf geen kennissen met drugsproblemen.heidiw schreef: zo 12 jan 2020, 00:37 Jasper is een verslaafde ja,maar wel een functionerende verslaafde.
Dat hangt duidelijk samen met de evolutie van de frequentie en de hoeveelheid van zijn druggebruik. Door de recente gebeurtenissen en de paniek erdoor gebruikt hij vaker en meer en daardoor wordt zijn gedrag ook meer en meer onbeheerst. Ik zij hem eigenlijk nog eens overdrijven met de dosis die hij neemt met definitieve gevolgen...Tiboko schreef: zo 12 jan 2020, 02:16 Dat is toch niet echt zo. Wanneer je hem helemaal in het begin met zijn vrouw bezig zag, dan was hij voorkomend en lief tegen haar. Ook met Judith en de andere vrouwen in de boksclub was hij min of meer "normaal". Daarna zag je hem meer en meer "afglijden" en de laatste afleveringen kon hij niet meer "normaal " doen met zijn vrouw (hij werd woest). Dat contrasteert sterk met hoe "beheerst" en "cool" hij was toen Tim en zijn collega hem daags voordien een kruisverhoor afnamen. Onmogelijk dat een zware drugsverslaafde zélf de momenten kan uitkiezen dat hij nuchter is en totaal flipt. Dat gebeurt zonder dat hij er controle over heeft. Allez, dat denk ik toch van wat ik zie in films e.d. Zélf geen kennissen met drugsproblemen.