Emma Van Damme (Elise Roels)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Emma Van Damme (Elise Roels)

Bericht door Christel »

ikke schreef:
Captain Cuckoo schreef:
nounake schreef:Ze wil ook vooral provoceren en daar lukt ze zeker in . In welk soort school zit ze eigenlijk die zo'n tenue toelaat ???
Zodanig blijven provoceren tot iedereen haar de rug toekeert, en dan janken als zij plots beseft dat zij alleen over blijft. Zielig!
Nee, dat meisje moet dringend opgenomen en geholpen worden. Onbegrijpelijk dat haar moeder/dokter zo blind is.
Voor mij komt heel haar manier van doen over als een overdovende schreeuw om hulp.
Daar ben ik het helemaal mee eens. En inmiddels blijkt ook dat Emma pertinent niet wil dat Judith, Tom en Stan haar helpen, of ze kan niks aanvangen met hun hulp, dus er moet dringend iets anders gebeuren...
Captain Cuckoo schreef:Mij is niet duidelijk waarom zij gisteren zonder nadenken haar steen en die van Hélène samen legde. Zij weet door die "bekentenis" dat haar Oma Geert doodgestoken heeft, en toch wil zij in haar gezelschap blijven? Gelooft zij dat nog steeds niet, of is die doodsteek in haar ogen geen bezwaar om haar als lieve Oma te blijven zien?
Emma is nog altijd in de veronderstelling dat Hélène alleen maar uit haar krammen is geschoten door het gedrag van Marianne, en dat haar oma anders nog altijd gelukkig getrouwd zou zijn met Geert. Op dit moment ziet ze Hélène en zichzelf dus als de buitenbeentjes van de familie, die totaal niet begrepen worden door de rest. Het schept voor haar eerder een band met haar oma dan dat het haar afstoot, terwijl de rest van haar familie juist moeite doet om in het reine te komen met de (wan)daden van Hélène.
In plaats van dat die halve waarheid Emma vooruit helpt, schept het alleen maar meer tweestrijd...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Wat die 'gezinstherapie' betreft: Ze heeft die twee stenen eerst samen gelegd en daarna bijna meteen de steen van Hèléne een stukje verder weg geschoven van de hare.
Dus ze staan beiden buiten de kring, maar niet per se samen.
Captain Cuckoo schreef:Zodanig blijven provoceren tot iedereen haar de rug toekeert, en dan janken als zij plots beseft dat zij alleen over blijft. Zielig!
Ze is 14 - of 15?
Zelfs iemand die nog nooit meegemaakt heeft wat Emma al heeft doorstaan, kan provoceren tot iedereen op het tandvlees zit.
Gelukkig heeft Emma een moeder die wel degelijk fouten maakt (wie niet???) maar die haar wel doodgraag ziet en voor haar door een vuur zou gaan.

Een opname zou misschien een oplossing zijn.
Als Emma dit niet wil, heeft ze hierin niks te zeggen vermits ze nog minderjarig is.
Maar het zou wel de vertrouwensband met Judith voor heel lange tijd of zelfs voor altijd kunnen beschadigen.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Dan maar terug naar Australie ????
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

satine schreef:Wat die 'gezinstherapie' betreft: Ze heeft die twee stenen eerst samen gelegd en daarna bijna meteen de steen van Hèléne een stukje verder weg geschoven van de hare.
Dus ze staan beiden buiten de kring, maar niet per se samen.
Captain Cuckoo schreef:Zodanig blijven provoceren tot iedereen haar de rug toekeert, en dan janken als zij plots beseft dat zij alleen over blijft. Zielig!
Ze is 14 - of 15?
Zelfs iemand die nog nooit meegemaakt heeft wat Emma al heeft doorstaan, kan provoceren tot iedereen op het tandvlees zit.
Gelukkig heeft Emma een moeder die wel degelijk fouten maakt (wie niet???) maar die haar wel doodgraag ziet en voor haar door een vuur zou gaan.

Als Emma dit niet wil, heeft ze hierin niks te zeggen vermits ze nog minderjarig is.
Maar het zou wel de vertrouwensband met Judith voor heel lange tijd of zelfs voor altijd kunnen beschadigen.

Ze is toch al eens opgenomen geweest.. Redelijk snel na de feiten was er eerst thuis dat probleem met de pizza's die ze van de tafel heeft geveegd, en iets later een probleem op school.
En dan is ze daarna ergens opgenomen geweest, want het is daar dat ze de voetbal als hobby ontdekt heeft!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Dat klopt inderdaad :smile:
Maar dat wil niet zeggen dat ze er ook nu akkoord mee zou gaan om opgenomen te worden.
Zeker niet met het proces waar ze absoluut wil bij zijn.

Ik zeg niet dat dit niet het beste voor haar zou zijn, maar haar nu dwingen zou wel eens aan averechts effect kunnen hebben.
0 x
Kimmeke
Poster rang 4
Poster rang 4
x 1

Bericht door Kimmeke »

Het word nog een zeer lastige tijd voor Emma en de rest van de familie
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

satine schreef: Gelukkig heeft Emma een moeder die wel degelijk fouten maakt (wie niet???) maar die haar wel doodgraag ziet en voor haar door een vuur zou gaan.

Niemand twijfelt er aan dat Judith haar kinderen graag ziet, maar ook zij is een mens met een eindig geduld. Om te blijven vechten tegen de groeiende gevoelens van machteloosheid en de twijfels aan haar eigen inbreng als moeder is een sterke persoonlijkheid nodig. Heeft Judith die?
Emma moet op één of andere manier tot inzicht gebracht worden dat zij fout reageert. Daartoe moet haar vertrouwen herwonnen worden. Als zij halsstarrig elke uitgestoken hand blijft weigeren, vrees ik dat iedere therapie -al dan niet gedwongen- zal falen.

PS Ik weet waar de beste stuurlui meestal staan, en ja, ik sta daar nu ook.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Halloween begint vroeg dit jaar :whistle:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Toch een beetje een ontroerend slot vandaag. Ik heb heb het de hele tijd gedacht.. Als iemand iets kon bereiken bij Emma zou het toch Stan zijn. Die twee staan heel dicht bij elkaar.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ik vond het toch wel een iets te geforceerde overgang op het einde. Eerst haar broer nog petsten met die slipjes en nog geen 5 minuten later al breken.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Ik heb geen compassie met Emma. Er zijn andere manieren om haar problemen aan te pakken.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat "breken"komt door de reactie van haar broer.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Crackers schreef:Ik heb geen compassie met Emma. Er zijn andere manieren om haar problemen aan te pakken.
Nu ben je wel te hard vind ik. Het is nu duidelijk wat die verkrachting met Emma gedaan heeft. Het heeft haar compleet overhoop gehaald. Ze leeft in panische angst voor het proces, ze heeft schrik dat hij gaat vrijgesproken worden, dat hij na enkele jaren terug zal vrijkomen enz. Het meiske leeft daarmee dag en nacht en dat is mss moeilijk te vatten maar ze is echt helemaal wanhopig en zoekt hulp op een totaal onzekere en ongepaste manier. Een degelijke en langdurige professionele hulp is hier zeker op zijn plaats.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Als die scène met het venijnige gepest over de gepikte slipjes er niet tussen was geplakt, was de overgang van "onhandelbare Emma" naar "menselijkere Emma" tenminste een beetje geloofwaardig geweest!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Captain Cuckoo schreef:Als die scène met het venijnige gepest over de gepikte slipjes er niet tussen was geplakt, was de overgang van "onhandelbare Emma" naar "menselijkere Emma" tenminste een beetje geloofwaardig geweest!
Dat weet ik niet. Ze is zodanig in de war dat ze iedereen pijn wil doen, ook haar broer en dan beseft ze opeens toch dat ze te ver is gegaan (een goed teken) en komt zich excuseren en dan stort ze toch voor een deel haar hart uit.
0 x
Potentia Principatum
Plaats reactie