Daar ben ik het helemaal mee eens. En inmiddels blijkt ook dat Emma pertinent niet wil dat Judith, Tom en Stan haar helpen, of ze kan niks aanvangen met hun hulp, dus er moet dringend iets anders gebeuren...ikke schreef:Nee, dat meisje moet dringend opgenomen en geholpen worden. Onbegrijpelijk dat haar moeder/dokter zo blind is.Captain Cuckoo schreef:Zodanig blijven provoceren tot iedereen haar de rug toekeert, en dan janken als zij plots beseft dat zij alleen over blijft. Zielig!nounake schreef:Ze wil ook vooral provoceren en daar lukt ze zeker in . In welk soort school zit ze eigenlijk die zo'n tenue toelaat ???
Voor mij komt heel haar manier van doen over als een overdovende schreeuw om hulp.
Emma is nog altijd in de veronderstelling dat Hélène alleen maar uit haar krammen is geschoten door het gedrag van Marianne, en dat haar oma anders nog altijd gelukkig getrouwd zou zijn met Geert. Op dit moment ziet ze Hélène en zichzelf dus als de buitenbeentjes van de familie, die totaal niet begrepen worden door de rest. Het schept voor haar eerder een band met haar oma dan dat het haar afstoot, terwijl de rest van haar familie juist moeite doet om in het reine te komen met de (wan)daden van Hélène.Captain Cuckoo schreef:Mij is niet duidelijk waarom zij gisteren zonder nadenken haar steen en die van Hélène samen legde. Zij weet door die "bekentenis" dat haar Oma Geert doodgestoken heeft, en toch wil zij in haar gezelschap blijven? Gelooft zij dat nog steeds niet, of is die doodsteek in haar ogen geen bezwaar om haar als lieve Oma te blijven zien?
In plaats van dat die halve waarheid Emma vooruit helpt, schept het alleen maar meer tweestrijd...