Wie is de geheime aanbidder van Jana?

Gesloten
Dndnns
Nog geen rang

Re: Wie is de geheime aanbidder van Jana?

Bericht door Dndnns »

Wraak inderdaad. Of gewoon puur Jana buiten krijgen omdat telkens Paulien haar ziet, de wonde weer wordt opengereten ofzo? Of misschien zelfs schrik om ook Adil aan Jana te verliezen.

Anderzijds, Jana heeft natuurlijk ook haar redenen om Paulien te haten, want die one-night-stand had definitieve gevolgen voor haar relatie met Bram.

Maar om een of andere reden associeer ik Paulien meer met beertjes en kaartjes dan Olivia. :D
Niet te vergeten trouwens: Olivia werd al door Jana verdacht van die kaartjes te sturen, toen het gestalk nog in een onschuldige fase zat.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Schrik om Jana aan Adil te verliezen zou wel onrealistisch zijn, maar gezien de geschiedenis met Bram niet onmogelijk. Het is alleszins wel duidelijk dat de makers hem verdacht maakten om ons op een verkeerd spoor te zetten. (Want allez, Adil... Die ziet Paulien echt graag.)

Ik dacht dat er geen problemen meer waren tussen de twee dames, of heb ik iets gemist?

Hmm, ik zie Olivia juist meer met die beertjes, door de jongere leeftijd en zo.
Ah, werd zij al verdacht? Dat kan ik mij niet herinneren.
0 x
Dndnns
Nog geen rang

Bericht door Dndnns »

Het is er inderdaad over, maar anderzijds: Jana is vrijgezel.

Ik weet niet in welke mate de problemen tussen hen al dan niet opgelost zijn. Ik herinner me alleszins geen enkele scène tussen de twee sinds Paulien is ingetrokken. Paulien is de meest onzichtbare in dat huis, en is volgens mij de enige die niet actief betrokken wordt bij die stalkkwestie.

Jana heeft in het begin aan Olivia gevraagd of zij niet gewoon achter die attenties zat, om zo haar hoop te vergroten. Olivia zei toen overtuigd van niet (zonder dat het verdacht leek en eruit zag of het ze net wel was). Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat het Olivia niet is.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Het is trouwens waar wat je zei over die preview voor volgende week -al mag de inhoud daarvan hier niet staan geloof ik-.
Anders zouden ze dat toch niet tonen?

Maar het is echt goed gevonden en zou eens goed zijn van de schrijvers! (Maar ja, dat Toon homo zou zijn "leek" ook goed gevonden... :problem: )
0 x
Dndnns
Nog geen rang

Bericht door Dndnns »

Hmm, nee Toon als homo, dat vond ik enorm ongeloofwaardig.
Nu ja, Ann als lesbienne vond ik toch ook uit de lucht gegrepen.
0 x
Dndnns
Nog geen rang

Bericht door Dndnns »

Ben op dit moment wat scènes aan het herbekijken. Interessant: de dag dat Olivia doorheeft dat Jana op Toon valt, is de dag dat Paulien terugkeert.

Maar: Olivia vertoont wel degelijk veel tekenen van jaloezie, en Lowie is er ook absoluut niet blij om dat Olivia Jana probeert te koppelen. Verder zei de door Olivia afgewezen Dimitri dat "Jana op iemand anders valt". Logischerwijze bedoelt hij Toon, zeker omdat hij met hen beide heeft gepoold en dat toen zeker opviel, maar hij zou even goed Lowie kunnen bedoelen, waardoor hij er ook geen graten in zag om voor Olivia te gaan, ookal wist hij dat ze met Lowie was.

En: er zijn twee scènes geweest met Paulien en Jana, en die waren absoluut niet vijandig.
0 x
Dndnns
Nog geen rang

Bericht door Dndnns »

Waren die twee koffiekoeken overschot van de ontbijttafel van Lena? Of ben ik te blind om in te zien dat het gewoon Olivia is?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Dndnns schreef:Ik denk dat de dader uiterst links staat op de foto van dit forum rechtsboven. Hoewel Olivia zeker ook een goede mogelijkheid is, lijkt het me stilaan te vergezocht. Ze zou intussen moeten doorhebben dat ze Jana net in de armen van Louis drijft, en ik acht ze ook niet in staat om het spelletje zo hard te spelen. Bovendien heb ik Olivia zo goed als geen tekenen van jaloezie zien vertonen sinds zij met Louis samen is. Ook was het Olivia die maar al te graag wou dat Jana bij hen introk.

Waarom denk ik dat het Paulien is? Eerst en vooral is het gestalk begonnen net nadat zij terug van Afrika was. Bijna meteen trok ze toen in bij Louis, en zij is dus ook een van de weinigen die constant toegang heeft tot het huis. Welke redenen heeft Paulien? Zij en Jana hebben een verleden met Bram. Paulien en Bram waren zwanger, Bram wil het kind niet. Jana en Bram zijn zwanger, Bram wil het kind wel. Bram heeft Paulien bovendien gebruikt voor een one-night-stand om dan terug te keren naar Jana, wat Pauliens hart voor een tweede keer brak. Mijn gok is dat Paulien erg graag wou intrekken in dat huis, maar al snel voelde dat ze niet onder één dak kon leven met Jana. Het valt ook op dat Paulien en Jana nog niet één scène hebben samengespeeld, terwijl alle andere inwonenden al wel samen hebben gezeten. Verder is Paulien ook de enige inwonende die nog niet werd betrokken bij de hele situatie.

Olivia staat bij mij nog wel op 2, maar omdat ik vind dat haar verhaallijn al te vol zit (scheiding ouders, drukke examenperiode, binnenkort ook gebuisd op haar examens (dat zie je zo aankomen), de problemen met haar vader die Lena nu terugwil) én nu sowieso ook nog eens het bedrog van Louis (ongeacht of Olivia nu de stalker is of niet)). De verhaallijn van Paulien is in mijn ogen dan weer iets minder druk momenteel, bovendien vind ik haar meer een 'koude tante'-gehalte hebben dan Olivia.

Andere mogelijkheden zijn volgens mij Stan (maar die jongen zit vaak op school en wordt streng gecontroleerd door Tom), Louis (maar die heeft net het beste voor met Jana, en niet het slechtste) en Jana zelf (maar dat is me te absurd, Jana is geen halve zottin). De vader van Olivia kan eventueel ook, al wordt ook dat wel al moeilijk aangezien hij er volgens mij nog maar 1 x is binnen geweest, en ik denk trouwens dat hij Jana niet eens kent. Een complete vergissing (attenties voor iemand anders bedoeld) of een samenloop van omstandigheden (meerdere daders, al dan niet met kwaad opzet) lijken me stilaan ook weinig waarschijnlijk.

Als het Olivia is, zou het een opstapje kunnen zijn naar een relatie tussen Louis en Jana. Maar Olivia lijkt me echt zo bitchy en hard niet te zijn. Bovendien zouden ze in de preview van volgende week niet de scène al prijsgeven waarin Tim zegt dat hij Olivia verdenkt. Ik gok dat de scenaristen het zo spannend en verrassend mogelijk proberen te houden, à la Danny en à la Swerts of à la Linda (die Pierre vermoordde) en à la Erik (die Mike vermoordde). En daarom zeg ik: Paulien. Ze is misschien intussen ook al flink in de leer geweest bij haar nieuwe schoonvader. ;-)
Bij Linda was er toch helemaal geen spanning? We hebben daar toch de dood van Pierre zien gebeuren. Daar was toch helemaal geen mysterie over de dader?
0 x
Dndnns
Nog geen rang

Bericht door Dndnns »

Dat bleef heel lang spannend wie dat gedaan had. Pas toen we wisten dat het Linda was, werd de flashback getoond waarin alles gebeurde. Maar dat is weken, misschien maanden een onopgeloste zaak geweest.
0 x
Etienne
Nog geen rang

Bericht door Etienne »

Stan? Bram? Ja maar waarom niet Lowie?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Etienne schreef:Stan? Bram? Ja maar waarom niet Lowie?
't Is Olivia of lowie!
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Stan deed anders ook raar vanavond.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Allez, en deze avond is Stan de gelukkige... :violin:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

lord F. schreef:Stan deed anders ook raar vanavond.
Zijn reactie op de mededeling dat Jana wordt lastiggevallen sprak wel boekdelen.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

elke keer is er iemand anders verdacht... nu reageerde Stan inderdaad raar! En Olivia haar stunt (opeten van de koffiekoeken, en dan gaan overgeven... )toch ook maar vreemd!
0 x
Gesloten