IS VLAANDEREN RIJP VOOR HOMO'S OP DE BUIS?

Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Re: IS VLAANDEREN RIJP VOOR HOMO'S OP DE BUIS?

Bericht door Ganja »

Shabba schreef:Dat een lieve, brave jongen als Franky homo wordt, vinden Vlaanderen ok. Mocht Bram bi worden, dan zegt Vlaanderen: het personage Bram is te stoer en te macho. Awel persoonlijk vind ik dat net een reden om het wel te laten gebeuren ( en ik wil hiermee helemaal niets speculeren).
Franky is dan misschien ook niet de grootste clichéhomo, maar Bram zou meer taboedoorbrekend zijn.
Sorry dat ik het zeg maar denk dat je het niet goed hebt gelezen want Vlaanderen was niet helemaal klaar voor 1 homotje want anders hadden er niet zoveel negatieve reacties geweest, en dan hadden de Thuis schrijvertjes zelfs geen tal van brieven gekregen van boze ouders. Oke vele mensen vinden het wel oke maar dat zijn grotendeels zelf holebi's of mensen met een holebi in de familie of vriendenkring. De grootste hoop was er alles behalve blij mee dat er een homo in thuis kwam. Lees maar eens alle artikels terug die daarover in de pers verschenen.

En persoonlijk zou ik Bram als biseksueel niet taboedoorbrekend vinden en meer cliché dan wat anders. Waarom mogen Franky en Bram nu gewoon geen vrienden zijn zonder dat daar liefde of seks aan te pas komt? dat is pas taboedoorbrekend twee jongens of mannen die dikke vrienden zijn zonder dat daar liefde of seks aan te pas komt. Want mensen denken of hopen altijd dat het dan twee homo's zijn of nen homo met ne biseksueel. Terwijl het veel meer taboedoorbrekend is dat twee jongens gewoon dikke vette vrienden zijn zonder iets meer.

En van mij mag er gerust een biseksueel personage in Thuis komen zoals jij graag zou hebben, maar waarom moet dat dan persee Bram zijn? 't zou pas veel leuker zijn als dat een ander personage zou zijn.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ganja schreef:
Shabba schreef:Dat een lieve, brave jongen als Franky homo wordt, vinden Vlaanderen ok. Mocht Bram bi worden, dan zegt Vlaanderen: het personage Bram is te stoer en te macho. Awel persoonlijk vind ik dat net een reden om het wel te laten gebeuren ( en ik wil hiermee helemaal niets speculeren).
Franky is dan misschien ook niet de grootste clichéhomo, maar Bram zou meer taboedoorbrekend zijn.
Sorry dat ik het zeg maar denk dat je het niet goed hebt gelezen want Vlaanderen was niet helemaal klaar voor 1 homotje want anders hadden er niet zoveel negatieve reacties geweest, en dan hadden de Thuis schrijvertjes zelfs geen tal van brieven gekregen van boze ouders. Oke vele mensen vinden het wel oke maar dat zijn grotendeels zelf holebi's of mensen met een holebi in de familie of vriendenkring. De grootste hoop was er alles behalve blij mee dat er een homo in thuis kwam. Lees maar eens alle artikels terug die daarover in de pers verschenen.

En persoonlijk zou ik Bram als biseksueel niet taboedoorbrekend vinden en meer cliché dan wat anders. Waarom mogen Franky en Bram nu gewoon geen vrienden zijn zonder dat daar liefde of seks aan te pas komt? dat is pas taboedoorbrekend twee jongens of mannen die dikke vrienden zijn zonder dat daar liefde of seks aan te pas komt. Want mensen denken of hopen altijd dat het dan twee homo's zijn of nen homo met ne biseksueel. Terwijl het veel meer taboedoorbrekend is dat twee jongens gewoon dikke vette vrienden zijn zonder iets meer.

En van mij mag er gerust een biseksueel personage in Thuis komen zoals jij graag zou hebben, maar waarom moet dat dan persee Bram zijn? 't zou pas veel leuker zijn als dat een ander personage zou zijn.
Daar ben ik het 100% mee eens! Dit is ook voor mij de reden dat ik Bram en Franky liever geen koppel zie worden. Ik vind ze ontzettend leuk als vrienden samen... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Mijn gaydar ging bij de nieuwe franky ook meteen af, het is dan geen type genre Jimmy B, maar een man zoals Bram zou pas echt baanbrekend zijn. En Frank Bomans nog een pak meer :lol:
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Shabba schreef:Mijn gaydar ging bij de nieuwe franky ook meteen af, het is dan geen type genre Jimmy B, maar een man zoals Bram zou pas echt baanbrekend zijn. En Frank Bomans nog een pak meer :lol:
Awel ik vindt Bram dus helemaal niet mannelijk. Ja mss wel in zijn uitspraken maar niet kwa uiterlijk.
Moest hij in het echte leven homo zijn zouden velen zeggen ja natuurlijk.
In Thuis moet hij maar lekker hetero blijven ;)

ff off-topic:
Weet je wat voor type homo's baanbrekend zijn? types zoals Walter van beirendonck (of hoe schrijf je da)
da zijn kwa uiterlijk echte venten en oke ze denken dan rap die is homo omdat hij toevallig modeontwerper is,
maar moest hij dat niet zijn dan zou niemand vermoeden dat hij homo is met zo'n torso en dat haar en baard en al.
In de VS noemen ze dat homoberen zo van die stoere mannen dikwijls nogal dikkerig en met baard en snor.
'k vind Bram een te soft uiterlijk hebben om een homo-tje te spelen dus mijns inziens niet baanbrekend ;)
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Ganja schreef:
Shabba schreef:Mijn gaydar ging bij de nieuwe franky ook meteen af, het is dan geen type genre Jimmy B, maar een man zoals Bram zou pas echt baanbrekend zijn. En Frank Bomans nog een pak meer :lol:
Awel ik vindt Bram dus helemaal niet mannelijk. Ja mss wel in zijn uitspraken maar niet kwa uiterlijk.
Moest hij in het echte leven homo zijn zouden velen zeggen ja natuurlijk.
In Thuis moet hij maar lekker hetero blijven ;)

ff off-topic:
Weet je wat voor type homo's baanbrekend zijn? types zoals Walter van beirendonck (of hoe schrijf je da)
da zijn kwa uiterlijk echte venten en oke ze denken dan rap die is homo omdat hij toevallig modeontwerper is,
maar moest hij dat niet zijn dan zou niemand vermoeden dat hij homo is met zo'n torso en dat haar en baard en al.
In de VS noemen ze dat homoberen zo van die stoere mannen dikwijls nogal dikkerig en met baard en snor.
'k vind Bram een te soft uiterlijk hebben om een homo-tje te spelen dus mijns inziens niet baanbrekend ;)
ergens heb je wel een punt. Bram maakt zich vooral stoer door zijn uitspraken. Ik vond hem in de emotionele scènes met Franky daar in de ardennen oa eigenlijk een vrouwtje :lol: :lol: :lol:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

eddy en nancy schreef: Ons stoort het in ieder geval niet, al lijkt het wel alsof de schrijvers van Thuis absoluut alle minderheden aan bod willen laten komen.
Minderheden vind ik zo raar gezegd! Het kan natuurlijk ook aan mij liggen maar ik zie bijna dagelijks wel ergens holebi's rondlopen. Waar ik werk, waar ik muziek speel, waar ik engelse avondles volg, waar ik uitga,....Ik moet er ook wel bijvertellen dat ik in Gent woon en dat heeft natuurlijk wel het imago van "sossen"stad. Hier kijkt men er nauwelijks van op terwijl ik wel kan geloven dat in zo'n klein boerendorpje waar iedereen iedereen kent, wel ferm over geroddeld zal worden.

Maar ik vermoed dat veel mensen nog altijd denken dat ze homo's in één oogopslag kunnen herkennen. Zo'n persoon waarvan je gaydar meteen afloopt en meestal klopt het dan natuurlijk ook. Maar de meerderheid is eigenlijk gewoon als de rest...maar dat weten die vakjesdenkers natuurlijk niet. Die zijn dan zo bekrompen om te denken dat die wel gewoon hetero zijn!
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

hannanaske schreef:
eddy en nancy schreef: Ons stoort het in ieder geval niet, al lijkt het wel alsof de schrijvers van Thuis absoluut alle minderheden aan bod willen laten komen.
Minderheden vind ik zo raar gezegd! Het kan natuurlijk ook aan mij liggen maar ik zie bijna dagelijks wel ergens holebi's rondlopen. Waar ik werk, waar ik muziek speel, waar ik engelse avondles volg, waar ik uitga,....Ik moet er ook wel bijvertellen dat ik in Gent woon en dat heeft natuurlijk wel het imago van "sossen"stad. Hier kijkt men er nauwelijks van op terwijl ik wel kan geloven dat in zo'n klein boerendorpje waar iedereen iedereen kent, wel ferm over geroddeld zal worden.

Maar ik vermoed dat veel mensen nog altijd denken dat ze homo's in één oogopslag kunnen herkennen. Zo'n persoon waarvan je gaydar meteen afloopt en meestal klopt het dan natuurlijk ook. Maar de meerderheid is eigenlijk gewoon als de rest...maar dat weten die vakjesdenkers natuurlijk niet. Die zijn dan zo bekrompen om te denken dat die wel gewoon hetero zijn!
Er zijn nog wel andere minderheden dan holebi's, waar nog een groter taboe over hangt!
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

zijn we niet allemaal ergens minderheden? Als je een man bent ben je in de minderheid, als je een auto hebt ben je ook in de minderheid
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

hannanaske schreef: Maar ik vermoed dat veel mensen nog altijd denken dat ze homo's in één oogopslag kunnen herkennen. Zo'n persoon waarvan je gaydar meteen afloopt en meestal klopt het dan natuurlijk ook. Maar de meerderheid is eigenlijk gewoon als de rest...maar dat weten die vakjesdenkers natuurlijk niet. Die zijn dan zo bekrompen om te denken dat die wel gewoon hetero zijn!

Naar mijn persoonlijk idee hebben alleen holebi's een gaydar en hetero's niet.
Er zijn wél heteros die denken dat ze holebi's herkennen maar die oordelen dan gewoon op basis van naar mijn gevoel vooroordelen en stereotypen. Zo van een homo is verwijfd en een lesbi is mannelijk en als ze dan zo iemand zien dan zeggen ze ja ja die is zo. Terwijl er in het werkelijke leven, zoals je zegt, veel holebi's zijn die hetero's niet zullen herkennen op straat. MAAR holebi's herkennen die andere (niet stereotype) holebi's wel met hun gaydar da's naar het schijnt bewezen dat holebi's een gaydar hebben. Mijn gaydar loopt ook altijd af op straat en vaak bij types waarvan je echt niet zou zeggen ze zijn homo of lesbisch. Bij hetero's vindt ik niet dat je kan spreken over een gaydar omdat ze mijns inziens altijd afgaan op vooroordelen beter gezegd uiterlijke kenmerken die ze hebben aangeleerd gekregen vanuit hun omgeving zijnde homo is verwijfd en lesbi is mannelijk. Soms is dat wel heel hilarisch soms ook schrijnend. In mijn eigen geval vindt ik het vaak dikke lol omdat veel hetero's als ze mij zien absoluut niet willen geloven dat ik geen hetero ben, want ik zie er volgens hen hetero uit :mrgreen:

En idd zoals nancy en eddy zeggen er zijn nog veeeeeel meer minderheden dan holebi's.
Persoonlijk vindt ik minderheden geen raar woord omdat het naar mijn gevoel wel klopt. Er zijn nu eenmaal meer heteroseksuelen dan holebiseksuelen op de wereld, dus zijn holebi's in de minderheid.

Waar Crackers over spreekt dan denk ik oei oei daar gaan we weer met zijn rare hersenkronkeltjes :lol: :mrgreen:
want hoe kan je dat nu zeggen dat mannen in de minderheid zijn terwijl wereldwijd mannen in de meerderheid zijn, er zijn zelfs landen waar ze te weinig vrouwen hebben dus denk ik niet dat je kan zeggen dat mannen een minderheid zijn.
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Ik heb dat dus ook, Ganja! Mensen geloven niet dat ik niet hetero ben. Ze gaan er op één of andere manier van uit dat ik hetero ben en denken vaak dat het een grap is als ik zeg van: tis niet zo.
Bij de nieuwe Franky wist ik het meteen en toen ik hoorde dat er een holebiverhaallijn kwam, heb ik nooit getwijfeld wie het zou zijn. Het is niet de verwijfde gast zoals Jimmy B of showbizz Bart, maar je voelt dat wel.

Of er meer hetero's zijn dan homo's, misschien wel, maar er zijn veel meer holebi's dan de cijfers die ze nu bekendmaken. Heb al vaak diepzinnig gepraat met hetero's en dan gevraagd van: wat als er morgen een hele mooie man voor u zou vallen en jullie zijn in een bepaalde romantische stemming, zouden jullie dan "neen" zeggen? Buiten de echt stoere macho's genre Frank Bomans krijg je niet meteen een "neen" te horen. En wat zeggen ze erna? dat blijft tussen ons, dus velen zijn bi maar durven er niet voor uitkomen. En dat is door het ideaalbeeld dat de maatschappij ons nog steeds oplegt.
Als kinderen zouden opgevoed worden met de idee van: of je verliefd wordt op een jongen of meisje, dat maakt niet uit, dan zouden er veel minder problemen zijn met dit thema.
0 x
charlie
Nog geen rang

Bericht door charlie »

over het algemeen worden vrouwen als een minderheid beschouwd, omdat er meer mannen zijn die aan de macht staan (politiek, hoge jobs bij bedrijven,...)
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Shabba schreef:
. Heb al vaak diepzinnig gepraat met hetero's en dan gevraagd van: wat als er morgen een hele mooie man voor u zou vallen en jullie zijn in een bepaalde romantische stemming, zouden jullie dan "neen" zeggen? Buiten de echt stoere macho's genre Frank Bomans krijg je niet meteen een "neen" te horen. En wat zeggen ze erna? dat blijft tussen ons, dus velen zijn bi maar durven er niet voor uitkomen. En dat is door het ideaalbeeld dat de maatschappij ons nog steeds oplegt.
Als kinderen zouden opgevoed worden met de idee van: of je verliefd wordt op een jongen of meisje, dat maakt niet uit, dan zouden er veel minder problemen zijn met dit thema.
Ooit hebben enkele wetenschappers, dokters en anderen gesteld dat alle mensen worden geboren als biseksueel.
Wat ik persoonlijk wel al heb ervaren is dat hetero meisjes en vrouwen er meer voor open staan dan hetero jongens mannen.
Dat zou ook blijken uit onderzoek.
En idd als kinderen zouden worden opgevoed als je kan zowel verliefd worden op man of vrouw dan zouden er minder problemen zijn. Sterker nog dan zou volgens mij de wereld heel wat mooier zijn.

MAAR helaas de paashaas is dat iets wat volgens mij onmogelijk is gezien het feit dat we rekening moeten houden met vele landen en culturen waar holebi's nooit zullen worden aanvaard. Denk maar aan Iran waar ze jongens zelfs minderjarigen ophangen omdat ze gewoonweg homo zijn, en denk maar aan Afrikaanse landen waar vrouwen worden verkracht omdat ze lesbisch zijn en waarbij ze dan hopen dat die hetero worden. Waarbij ik dan vaak denk joepie ik woon in Belgié maar ik leef wel mee met holebi's uit landen waar het niet goed gaat en dat zijn soms zelfs landen dichter bij de deur dan we denken.

Wat de cijfers betreft denk ik dat ze op het vlak van homo's en lesbiennes wél gelijk hebben MAAR niet wanneer ze ook biseksuelen mee tellen, dan kom je aan grotere getallen omdat er onder biseksuelen veel meer variatie is dan onder homo's en lesbiennes. Je hebt biseksuelen die trouw zijn aan de partner van het moment vrouw of man. Maar er zijn er ook die van twee walletjes snoepen en er zijn er ook die tijdelijk biseksueel zijn bij wijze van experimenteren. Als je die er allemaal bij telt kom je natuurlijk aan grotere aantallen maar als het enkel gaat om homo of lesbisch dan denk ik wel dat de cijfers kloppen en ben ik er van overtuigd dat er meer hetero's zijn dan homo's en lesbiennes.
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Ik denk vooral dat vrouwen er sneller voor uitkomen dat ze bi zijn. Het wordt ook makkelijker aanvaard: twee vrouwen hand in hand en geen kat kijkt om. Twee mannen en je bent meteen een attractie.
Ik heb ooit iets gehad met een bi-man die voetbalde en alles moest heel discreet gebeuren, was er als de dood voor dat zijn maten iets zouden vermoeden of hij zou vierkant worden uitgelachen en wie weet wat nog meer.
Het is al gebeurd dat mannen me zeiden: ik ben hetero, maar ik zou wel van een man kunnen genieten. Ik ging daar zelf nooit op in omdat ik dacht dat het een grap was, nu is het al gebeurd dat ik heb geëxperimenteerd ( en dan heb ik het niet over kussen alleen) met een man die zich hetero noemde en toch genoot van seks met een andere man. Ik zei: waarom noem je jezelf dan niet bi? Hij zei: omdat ik een man kan weerstaan en een vrouw niet, maar hij kan er wel van genieten.
En exacte cijfers bestaan er niet, denk dat in enquetes vrouwen ook sneller gaan toegeven.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Hmmm...Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je zelf homoseksueel bent, je een soort van overlevingszintuig gaat ontwikkelen om op die manier geen blauwtje te lopen bij hetero's waarbij je toch geen kans maakt. Maar om nu te zeggen dat je ze allemaal kunt herkennen...dat geloof ik nu toch ook niet hoor.
En trouwens, mensen kun je eigenlijk ook niet in vakjes steken. Zelf "probeer" ik dat zo weinig mogelijk te doen, al ga ik ook niet helemaal vrijuit! IEDEREEN doet het wel eens.
Uiteindelijk is het meest belangrijke hoe jij je voelt en hoe je dat naar buiten brengt. Zeker niet iedereen die ooit seks heeft gehad met iemand van hetzelfde geslacht is homoseksueel, want daar komt zelden liefde bij kijken. Hier gaat het alleen maar om experimenteren. Ik heb ook een vriend die iets zachter is dan de gemiddelde man, die ook modebewust is en die ook veel homoseksuele vrienden heeft, maar toch enkel relaties heeft met meisjes. Zelf beweert hij hetero te zijn maar door heel veel mensen krijgt hij wel de stempel van homo, iemand die niet uit de kast durft komen. En dat vind ik ook best wel jammer...waarom moeten wij een ander een stempel opkleven als die zelf niet vindt dat het bij hem past? En dat gebeurt zo vaak! Nog een andere jongen die ik ken, is nogal bezig met zijn kleren en hoe hij eruit ziet. Werkelijk iedereen komt aan MIJ (omdat ze weten dat wij goeie vrienden zijn) vragen of hij homo is. Eigenlijk is dat best dom, want waarom durven ze dat zelf niet vragen? En andere mensen zonder tact hebben hem al es gezegd dat hij homo is (en dat vond hij niet zo leuk wat ik wel snap) Ik en nog een paar goeie vrienden weten wel dat hij in feite biseksueel is maar met meer aandacht voor de vrouwen. Toen ik overlaatst iemand zei dat hij nu een relatie heeft, was de eerste reactie: "ken ik hem" en ik antwoordde "tis, een haar" en toen was de reactie: "ik dacht dat hij homo was want die heeft toch eens een vriend gehad"

Ik wil maar zeggen: niets is zwart-wit! Je bent ook maar wat je zelf zegt en eigenlijk hoeven andere mensen daar geen stempel op te kleven. Alleen had het wel makkelijker geweest als we opgroeiden met het idee dat het er allemaal niet zoveel toe doet, maar het is nu eenmaal anders. Zelf heb ik ook alleen maar vriendjes gehad en ik heb ondertussen al zo lang een vaste relatie met een jongen, waardoor ik voor de buitenwereld overkom als hetero! En voor mij is dat perfect! Maar je weet natuurlijk nooit wat er nog allemaal gebeurd...en misschien word ik ooit wel eens verliefd op een andere vrouw. De vraag zou dan eerder zijn wat ik ermee zou doen? Wellicht zou ik het proberen te negeren en voor mijn vriend blijven vechten. Maar zeg nooit nooit! Je kunt volgens mij nooit echt zeker weten of je 100% homo/hetero zijt! Dat kom je te weten door ervaringen!
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Ganja schreef:
hannanaske schreef: Maar ik vermoed dat veel mensen nog altijd denken dat ze homo's in één oogopslag kunnen herkennen. Zo'n persoon waarvan je gaydar meteen afloopt en meestal klopt het dan natuurlijk ook. Maar de meerderheid is eigenlijk gewoon als de rest...maar dat weten die vakjesdenkers natuurlijk niet. Die zijn dan zo bekrompen om te denken dat die wel gewoon hetero zijn!

Naar mijn persoonlijk idee hebben alleen holebi's een gaydar en hetero's niet.
Er zijn wél heteros die denken dat ze holebi's herkennen maar die oordelen dan gewoon op basis van naar mijn gevoel vooroordelen en stereotypen. Zo van een homo is verwijfd en een lesbi is mannelijk en als ze dan zo iemand zien dan zeggen ze ja ja die is zo. Terwijl er in het werkelijke leven, zoals je zegt, veel holebi's zijn die hetero's niet zullen herkennen op straat. MAAR holebi's herkennen die andere (niet stereotype) holebi's wel met hun gaydar da's naar het schijnt bewezen dat holebi's een gaydar hebben. Mijn gaydar loopt ook altijd af op straat en vaak bij types waarvan je echt niet zou zeggen ze zijn homo of lesbisch. Bij hetero's vindt ik niet dat je kan spreken over een gaydar omdat ze mijns inziens altijd afgaan op vooroordelen beter gezegd uiterlijke kenmerken die ze hebben aangeleerd gekregen vanuit hun omgeving zijnde homo is verwijfd en lesbi is mannelijk. Soms is dat wel heel hilarisch soms ook schrijnend. In mijn eigen geval vindt ik het vaak dikke lol omdat veel hetero's als ze mij zien absoluut niet willen geloven dat ik geen hetero ben, want ik zie er volgens hen hetero uit :mrgreen:

En idd zoals nancy en eddy zeggen er zijn nog veeeeeel meer minderheden dan holebi's.
Persoonlijk vindt ik minderheden geen raar woord omdat het naar mijn gevoel wel klopt. Er zijn nu eenmaal meer heteroseksuelen dan holebiseksuelen op de wereld, dus zijn holebi's in de minderheid.

Waar Crackers over spreekt dan denk ik oei oei daar gaan we weer met zijn rare hersenkronkeltjes :lol: :mrgreen:
want hoe kan je dat nu zeggen dat mannen in de minderheid zijn terwijl wereldwijd mannen in de meerderheid zijn, er zijn zelfs landen waar ze te weinig vrouwen hebben dus denk ik niet dat je kan zeggen dat mannen een minderheid zijn.
Waaruit ik concludeer dat het "des mensens" is om anderen te beoordelen aan de hand van vooroordelen.
cfr "Hetero's hebben geen gaydar, hetero's gaan altijd af op vooroordelen..."
Jawadde giedadde!
0 x
Gesloten