Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

martha schreef: zo 31 dec 2023, 13:51 Een lijk in bed vinden en dat achteraf verdwijnt, doet mij denken aan een serie dat ik ergens gezien heb maar weet niet meer precies waar
Ofwel is Sofia niet dood maar schijndood en is zij achteraf terug tot bewustzijn gekomen en is dan stilletjes van onder gemuisd.
martha schreef: zo 31 dec 2023, 13:51 En ergens heb ik een lichtblauw vermoeden dat de scheiding tussen bob en tamara niet gaat doorgaan. Zij heeft wel de papieren getekend maar hij nog niet.
Dat zou best mogelijk zijn vooral dat in de begingeneriek die twee nog als koppel te zien zijn.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Tenenkrommend hoe Frank en Eddy zich verkneukelden in de ellende van Tom. En Vince die het nog niet genoeg vond. :roll:
En Frank met zijn gezeur over de boterhammen, had hij een ontbijtbuffet verwacht? Als die man maar kan zeuren, dan is het goed.

En ik had de indruk dat Emma niet echt gelukkig is momenteel - zou de relatie met Jef gedaan zijn?
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: ma 01 jan 2024, 22:26 En ik had de indruk dat Emma niet echt gelukkig is momenteel - zou de relatie met Jef gedaan zijn?
Had hier ook wat moeite mee...plots duikt ze weer op en gaat dan naar die rugzak...zou die ook vol met problemen zitten ??
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

Frank Bomans, hét prototype zagemans in het ziekenhuis. Als je daar koffiekoeken wil moet je die zelf mee (laten) brengen, het personeel heeft het al druk genoeg. Vooral op feestdagen met de gevolgen van zuip- en vreetfestijnen.
Fijn dat er nog eens aan gedacht werd dat Judith kinderen heeft die ze weinig ziet. Hoewel wat Emma betreft daar wel eens verandering kan in komen. In mijn herinnering ziet een Peruviaans interieur er toch anders uit, tenzij in een super-de-luxe hotel. Haar verhaal klonk ook niet echt geloofwaardig.
Marianne die haar 50+ zoon onderczijn voeten geeft omdat hij zonder verwittigen te lang is uitgegaan :lol:
Ok, het was oudjaar, maar toch. Toch ook wel tekenend dat Karin verdomd goed wist waarom hij niet thuiskwam maar de lippen stijf opeen hield. Ze had niet alles uit de doeken moeten doen maar had wel kunnen zeggen dat ze ruzie hadden en het daar aan lag.
En Eddy... Ach ja, laten we het maar geloven dat je weer kinds wordt na een bepaalde verjaardag :whistle:
5 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Wat mij het meest is bijgebleven van de afleveringen de laatste tijd, is vooral de kortzichtigheid en het egoïsme van zowat alle mensen. Ik vraag me af of er daar nog iemand rondloopt die wél eens aan een ander denkt. :-?

- Karin die - omdat ze een tijdje genegeerd wordt door haar partner - gewoon maar alles op het spel zet voor een paar vluggertjes met een kerel die ze eigenlijk wel kan schieten.
- Tom die in 3 krampen schiet omdat hem nu een keer hetzelfde wordt aangedaan als wat hij zelf voorheen zonder blikken of blozen ook verschillende keren gedaan heeft. En dat meent hij dan op de meest platte manier die maar mogelijk is van de daken te moeten schreeuwen onder het oog van zijn zoon, die daarmee het kleine beetje stabiliteit wat hij nog heeft, ook als een kaartenhuis in elkaar ziet zakken.
- Christine die rustig haar crush op haar beste vriendin aan het ontdekken is terwijl ze haar echtgenoot in de tussentijd gewoon even op "pauze" zet. Alsof hij een gebruiksvoorwerp is, in plaats van een mens van vlees en bloed waar ze mee samenleeft en kinderen mee heeft.
- Frank die zijn eigen nukkige en ondankbare zelf is, BFF Eddy idem dito, en hoe ze zich samen zitten te verkneukelen over andermans ellende. Een mens kan maar ergens plezier uit halen in het leven...
- Frank die daarbij compleet lijkt te vergeten dat zijn bloedeigen kleinzoon ook gemoeid is met die ellende en daar waarschijnlijk heel veel last van ondervindt, maar ook dat mag de pret blijkbaar niet drukken.
- Bob die na al zijn irritante en achterbakse streken nog altijd stiekem bezig lijkt te zijn met zijn volgende plan om zijn vrouw aan zich te kluisteren, of ze dat nu wil of niet.
- Waldek die met een air rondloopt alsof hij "God's gift to women" is en daarbij nog wat onnodige en hatelijke sneren uitdeelt aan o.a. zijn ex-vrouw die hem NIKS misdaan heeft.

Een hele lap tekst, en eigenlijk is er nog veel meer op te noemen.
Ik krijg het er eerlijk gezegd een beetje koud van, van het hele gebeuren... :-?
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Jules Larocca
Nog geen rang
x 14
x 20

Bericht door Jules Larocca »

Ik zie Robin nog op zijn beurt naar de "psychiatrie" vertrekken
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Na vandaag toch even m'n twijfels of het scenario niet bedacht is door iemand die stilaan door mij als gefrustreerd ervaren wordt: Dries die het gepaste boek in handen had: handige handen!!!! Dan Waldek die stapelzot rondloopt na een potje sex dat wat uit de hand gelopen is . En nu zien we plots Emma opduiken. Hoera , ze is terug. Teleurstelling: ook in een sexgerelateerde rol. En laat ons ook even kijken naar Britney die gisteren toch ook bewust de nieuwe stagedokter ging opzoeken. Oh, en dan vergeten we nog Karin...slachtoffer van haar eigen sexbedrog.
echt...d'r zijn nog andere onderwerpen dan hetgeen waar gisteren het accent op lag!
4 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Het schijnt al langer hoe meer een soort "sex soap" te worden .....Binnenkort zetten ze Rosa nog achter een gordijntje met rood lampje ...
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: wo 03 jan 2024, 08:21 En nu zien we plots Emma opduiken. Hoera , ze is terug. Teleurstelling: ook in een sexgerelateerde rol.
Inderdaad! En wat een teleurstelling...
Het is niet genoeg dat haar leven in het buitenland niet heeft gebracht wat ze voor ogen had. :nope:
Het is zelfs niet genoeg dat ze in de seksindustrie is terechtgekomen. :nope:
Het wordt er gewoon klakkeloos op gegooid dat "stiefvader" Dries - na zijn slippertje met Silke en alle verdrietige ellende die Judith daardoor al gehad heeft - ook nog eens héél toevallig bij Judiths bloedeigen dochter uitkomt als hij vindt dat hij door Judith zelf verwaarloosd wordt en dan maar met zijn laptop en zakdoekjes aan de slag moet. :roll: :sick:
Na de blote kont van Waldek, dacht ik éven dat het niet veel platter kon worden allemaal. Ik heb me duidelijk vergist. :thumbdown:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Wacht tot Judith dat te weten komt: zij zal niet alleen teleurgesteld zijn in Dries maar ook in Emma en dat is nog zacht uitgedrukt. :thumbdown:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Teleurgesteld in Dries? Waarom? Ze hebben nier een afspraak over.
Het is ook niet zo dat Dries naar Emma op zoek gegaan is, toch?
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Ik ben vooral benieuwd hoe Dries hier (nu hij weet wie Wanderlust is) verder mee gaat omgaan. Gaat hij het contact verbreken of net vanwege "spannend" verder doen ??

Dit gezegd zijnde. Hij is al weken met haar aan het chatten. Straf dat hij pas nu voor het eerst haar gezicht zag :denk:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: wo 03 jan 2024, 14:20 Hij is al weken met haar aan het chatten. Straf dat hij pas nu voor het eerst haar gezicht zag
Ja, maar wel in het Engels. En is dat niet eigen aan die betaalsites dat er steeds meer geld gevraagd wordt om een stukje meer te zien?
Ik zou het begot niet weten.
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

daffy duck schreef: ↑wo 03 jan 2024, 08:21
En nu zien we plots Emma opduiken. Hoera , ze is terug. Teleurstelling: ook in een sexgerelateerde rol.
Inderdaad! En wat een teleurstelling...
Christel schreef: wo 03 jan 2024, 12:06 Het is niet genoeg dat haar leven in het buitenland niet heeft gebracht wat ze voor ogen had.
Het is zelfs niet genoeg dat ze in de seksindustrie is terechtgekomen.
Het wordt er gewoon klakkeloos op gegooid dat "stiefvader" Dries - na zijn slippertje met Silke en alle verdrietige ellende die Judith daardoor al gehad heeft - ook nog eens héél toevallig bij Judiths bloedeigen dochter uitkomt als hij vindt dat hij door Judith zelf verwaarloosd wordt en dan maar met zijn laptop en zakdoekjes aan de slag moet.
Na de blote kont van Waldek, dacht ik éven dat het niet veel platter kon worden allemaal. Ik heb me duidelijk vergist.
Voor de verhalen in een soap kan het niet anders dan dat de wereld beperkt blijft tot een klein universum van bekenden.
En wat het "sex soap" gehalte van Thuis betreft: op Vrtmax staat bij Thuis de "+12"-notatie. Men is er zich dus van bewust
Laatst gewijzigd door jeff op do 04 jan 2024, 03:05, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Jules Larocca schreef: di 02 jan 2024, 14:41 door Jules Larocca » di 02 jan 2024, 14:41

Ik zie Robin nog op zijn beurt naar de "psychiatrie" vertrekken
Ik zie daar niet direct aanleiding toe en zal dus mijns inziens niet gebeuren.
Ook bij Dieter enige tijd geleden (gedurende gans het Maité-verhaal) en enkele weken terug bij Bob/Tamara dacht ik dat opname in de psychiatrie voorbestemd leek, maar die zijn alle terug "genormaliseerd", al weet je bij Bob natuurlijk niet waarin zijn vreemd/bizar gedrag/gedoe zal uitmonden, nu ook weer die voortdurende flirt met Christine en hoe bewust (?) ongepast hij zich in deze ook gedraagt tegenover Adil.
Waldek lijkt wel een volgende potentiële klant voor de psychiatrie te worden.
0 x
Plaats reactie