Peggy Verbeeck (Sally-Jane Van Horenbeeck)
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Re: Peggy Verbeeck (Sally-Jane Van Horenbeeck)
Als er hier gezegd wordt dat Sandrine Peggy haar kind blijft, dan is dat niet de waarheid (ja, ik ga nog even door).
0 x
-
fresia
- Poster rang 1

- Tomboy
- Poster rang 1

Het valt me op dat er alleen maar geschreven wordt over het gelijk of ongelijk of de rechten en belangen van Peggy en Ann en niet die van Sandrine. Er worden tegenwoordig televisieprogramma's gemaakt over geadopteerde kinderen die op zoek zijn naar hun roots en hun biologische familie willen leren kennen. Voor Sandrine zal het ooit niet veel anders zijn denk ik.
Ann heeft willens en wetens een kind geadopteerd waarvan de biologische familie om de hoek woont. Dan kun je niet doen alsof je op een eiland zit, zeker niet na een schriftelijk vastgelegd bezoekrecht aan de biologische familie. Als Ann de belangen van Sandrine recht wil doen zal ze de Verbeeckjes moeten tolereren. Het gaat er niet om wat Ann en Peggy willen en hoe sympatieën en antipathieën liggen maar wat Sandrine zou willen als ze het zou beseffen. En ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat ze mèt haar biologische familie erbij op zal willen groeien.
Ann zal haar oogkleppen en de giftige valsigheid van haar moeder moeten ontstijgen....
Ann heeft willens en wetens een kind geadopteerd waarvan de biologische familie om de hoek woont. Dan kun je niet doen alsof je op een eiland zit, zeker niet na een schriftelijk vastgelegd bezoekrecht aan de biologische familie. Als Ann de belangen van Sandrine recht wil doen zal ze de Verbeeckjes moeten tolereren. Het gaat er niet om wat Ann en Peggy willen en hoe sympatieën en antipathieën liggen maar wat Sandrine zou willen als ze het zou beseffen. En ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat ze mèt haar biologische familie erbij op zal willen groeien.
Ann zal haar oogkleppen en de giftige valsigheid van haar moeder moeten ontstijgen....
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Ik vind dat Peggy wel een punt heeft. Het is jammer dat Marianne zo falikant tegen is. Ann laat zich immers altijd en eeuwig beïnvloeden door haar moeder. Via een sms'je Peggy laten weten dat er niets verandert vind ik wel een beetje sneu. Ann weet dat Peggy Sandrientje graag wil zien.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Je hebt op zich overschot van gelijk, maar wat is in dit geval nog wél in het belang van Sandrine? Normaal gesproken verloopt zo'n adoptie anoniem en dan kan een kind later zelf bewust beslissen of het de biologische ouders nog wil zien. Die mensen hebben zo'n kind tenslotte wel weggegeven...Tomboy schreef:Het valt me op dat er alleen maar geschreven wordt over het gelijk of ongelijk of de rechten en belangen van Peggy en Ann en niet die van Sandrine. Er worden tegenwoordig televisieprogramma's gemaakt over geadopteerde kinderen die op zoek zijn naar hun roots en hun biologische familie willen leren kennen. Voor Sandrine zal het ooit niet veel anders zijn denk ik.
Ann heeft willens en wetens een kind geadopteerd waarvan de biologische familie om de hoek woont. Dan kun je niet doen alsof je op een eiland zit, zeker niet na een schriftelijk vastgelegd bezoekrecht aan de biologische familie. Als Ann de belangen van Sandrine recht wil doen zal ze de Verbeeckjes moeten tolereren. Het gaat er niet om wat Ann en Peggy willen en hoe sympatieën en antipathieën liggen maar wat Sandrine zou willen als ze het zou beseffen.
En in het geval van Peggy en Sandrine spreken we niet eens over een tienermoeder die geen geld had voor eten, laat staan om een kind op te voeden, maar we hebben het hier over een volwassen vrouw die haar vrijheid niet kwijt wilde en die het kindje zelfs niet door haar eigen moeder op wilde laten voeden, omdat ze er later niet meer mee geconfronteerd wilde worden... Ik vraag me af of Sandrine nog zou staan te springen om een ontmoeting later, maar goed...
Daarbij groeit ze nu op in een grote "kluwe" van familie, waarbij de grenzen van wie haar ouders zijn compleet overhoop liggen, en maken zowel de beide oma's als de beide mama's er constant een soort gevecht van. Daar valt toch geen zinnig woord meer over te zeggen eigenlijk?
Het komt er in het kort op neer dat er dus blijkbaar niemand bij is die een moment zuiver in het belang van Sandrine heeft gedacht, en of al dat gesjouw van mama Ann naar mama Peggy daarbij gaat helpen, vraag ik me af...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
Lazylady
- x 435
Christel schreef:Je hebt op zich overschot van gelijk, maar wat is in dit geval nog wél in het belang van Sandrine? Normaal gesproken verloopt zo'n adoptie anoniem en dan kan een kind later zelf bewust beslissen of het de biologische ouders nog wil zien. Die mensen hebben zo'n kind tenslotte wel weggegeven...
En in het geval van Peggy en Sandrine spreken we niet eens over een tienermoeder die geen geld had voor eten, laat staan om een kind op te voeden, maar we hebben het hier over een volwassen vrouw die haar vrijheid niet kwijt wilde en die het kindje zelfs niet door haar eigen moeder op wilde laten voeden, omdat ze er later niet meer mee geconfronteerd wilde worden... Ik vraag me af of Sandrine nog zou staan te springen om een ontmoeting later, maar goed...
Daarbij groeit ze nu op in een grote "kluwe" van familie, waarbij de grenzen van wie haar ouders zijn compleet overhoop liggen, en maken zowel de beide oma's als de beide mama's er constant een soort gevecht van. Daar valt toch geen zinnig woord meer over te zeggen eigenlijk?
Het komt er in het kort op neer dat er dus blijkbaar niemand bij is die een moment zuiver in het belang van Sandrine heeft gedacht, en of al dat gesjouw van mama Ann naar mama Peggy daarbij gaat helpen, vraag ik me af...
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
-
MING
- Nog geen rang
ik heb horen vallen dat ze peggy (Sally-Jane Van Horenbeeck) gaan vervangen door Veronique De Kock 
0 x
-
Lazylady
- x 435
Ik hoop dat dit een grap is?!MING schreef:ik heb horen vallen dat ze peggy (Sally-Jane Van Horenbeeck) gaan vervangen door Veronique De Kock
0 x
- Flannery
- Nog geen rang
UiteraardLazylady schreef:Ik hoop dat dit een grap is?!MING schreef:ik heb horen vallen dat ze peggy (Sally-Jane Van Horenbeeck) gaan vervangen door Veronique De Kock
0 x
-
Lazylady
- x 435
"Ann heeft mijn dochter afgepakt"
Nee, ze heeft haar kind zoveel jaar geleden aan Ann afgestaan! Het lijkt erop dat Peggy dat al lang vergeten is of zo. Echt, deze verhaallijn wordt vervelender met de dag en mag eens ophouden.
Nee, ze heeft haar kind zoveel jaar geleden aan Ann afgestaan! Het lijkt erop dat Peggy dat al lang vergeten is of zo. Echt, deze verhaallijn wordt vervelender met de dag en mag eens ophouden.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Lazylady, je haalt me de woorden uit de mond.Bij wijze van spreken dan.
En dat gedoe van Peggy blijft maar duren
En dat gedoe van Peggy blijft maar duren
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Ik ben dat ook beu ! 'T is haar kind niet meer vermits ze het heeft afgestaan .
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ook ik heb daar genoeg van, en niet alleen van haar gedram om "haar kind" op zich, maar ook van de manier waarop ze elke keer haar eigen trubbels naar voren brengt. Denkt die ooit wel eens aan iemand anders?
Zo egoïstisch allemaal
Zo egoïstisch allemaal
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Mona'ke
- Poster rang 2

Ik ben volledig akkoord met bovenstaande reacties.
0 x