Wie is de geheime aanbidder van Jana?

Lazylady
x 435

Re: Wie is de geheime aanbidder van Jana?

Bericht door Lazylady »

Ze willen Adiltje nu verdacht maken, maar wij weten wel beter zeker?
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Olivia was nu alleszins gaan winkelen... of zou ze eerst nog thuis geweest zijn?
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Sinds de scène van gisteren sluit ik niet uit dat Jana zelf de "geheime aanbidder" is, met als bedoeling opnieuw gevoelens bij Lowie los te weken. Te beginnen met medelijden, dan bezorgdheid en dan... wie weet...
Als haar plannetje lukt is het natuurlijk wel richting exit voor Poppemieke. "Collateral damage" zou een bekend advocaat dit noemen.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Captain Cuckoo schreef:Sinds de scène van gisteren sluit ik niet uit dat Jana zelf de "geheime aanbidder" is, met als bedoeling opnieuw gevoelens bij Lowie los te weken. Te beginnen met medelijden, dan bezorgdheid en dan... wie weet...
Als haar plannetje lukt is het natuurlijk wel richting exit voor Poppemieke. "Collateral damage" zou een bekend advocaat dit noemen.
:wtf:
Ik hoop echt dat dít niet de waarheid is.
0 x
JosephinePeeters1
Nog geen rang

Bericht door JosephinePeeters1 »

Waar zit Yvette trouwens al die tijd? :mrgreen:
0 x
WE WANT DR DRE EN JEAN-PIERE BaCK!!!!
Kimmeke
Poster rang 4
Poster rang 4
x 1

Bericht door Kimmeke »

Lazylady schreef:Olivia was nu alleszins gaan winkelen... of zou ze eerst nog thuis geweest zijn?
T'ja dat kan natuurlijk. Ik zou het toch raar vinden moest Olivia een slipje van Jana laat verdwijnen, een beertje op de slaapkamer leggen,al die sms'jes en kaartjes sturen dan kan Olivia toch enorm goed komedie spelen tegen Jana en vooral waarom doet ze dit?
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Wie heeft er belang bij als Jana zou doordraaien en vervolgens wegvluchten (naar haar moeder, ergens in het buitenland bvb)? Alleen Poppemieke volgens mij. Dat is namelijk een prachtmanier om haar exclusiviteit op Lowie te verzekeren.
Met wat we vrijdag zagen kunt ge haar moeilijk ongelijk geven, niet?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Als het inderdaad Olivia is, dan heeft ze met haar acties alleen het tegenovergestelde bereikt van wat ze wou.
Ze heeft hen recht in mekaar's armen geduwd.

Ik stel mij dan ook vragen bij die zogezegde 'vriendschap': als je ziet dat je vriendin zich niet meer op haar gemak voelt in haar eigen kamer en zelfs niet meer slaapt, dan laat je dat slipje toch opeens in een wasmand weer tevoorschijn komen?
En dan kan ze heel goed komedie spelen, me dunkt. :denk:

Ik denk niet dat het Olivia is.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk het ook niet.Mocht het wel zo zijn dan is ze een geslepen kreng. :razz: Ik sluit Lowie toch nog niet helemaal uit. Hij heeft (als hij de dader is) Jana wel rechtstreeks in zijn armen gedreven. Maar hoe dat dan verder af moet gaan lopen vraag ik me af.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Lazylady schreef:
Captain Cuckoo schreef:Sinds de scène van gisteren sluit ik niet uit dat Jana zelf de "geheime aanbidder" is, met als bedoeling opnieuw gevoelens bij Lowie los te weken. Te beginnen met medelijden, dan bezorgdheid en dan... wie weet...
Zou ze daarvoor dan echt zo ver gaan om zelfs haar studies op het spel te zetten?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef:
Lazylady schreef:
Zou ze daarvoor dan echt zo ver gaan om zelfs haar studies op het spel te zetten?
Nee, 't is Olivia die Jana "zot" maakt. en Lowie maakt van de gelegenheid gebruik om Jana te troosten. Geen geheime aanbidder die kaartjes en boodschappen en zomeer aflevert en onderbroek wegpakt. Maar wel een geheime aanbidder die nu zijn slag geslagen heeft en subiet zonder lieven zit. Jawel, Olivia is mijn hoofdverdachte en Lowie de profiteur die alleen zal achterblijven.
0 x
Dndnns
Nog geen rang

Bericht door Dndnns »

Ik denk dat de dader uiterst links staat op de foto van dit forum rechtsboven. Hoewel Olivia zeker ook een goede mogelijkheid is, lijkt het me stilaan te vergezocht. Ze zou intussen moeten doorhebben dat ze Jana net in de armen van Lowie drijft, en ik acht ze ook niet in staat om het spelletje zo hard te spelen. Bovendien heb ik Olivia zo goed als geen tekenen van jaloezie zien vertonen sinds zij met Louis samen is. Ook was het Olivia die maar al te graag wou dat Jana bij hen introk.

Waarom denk ik dat het Paulien is? Eerst en vooral is het gestalk begonnen net nadat zij terug van Afrika was. Bijna meteen trok ze toen in bij Louis, en zij is dus ook een van de weinigen die constant toegang heeft tot het huis. Welke redenen heeft Paulien? Zij en Jana hebben een verleden met Bram. Paulien en Bram waren zwanger, Bram wil het kind niet. Jana en Bram zijn zwanger, Bram wil het kind wel. Bram heeft Paulien bovendien gebruikt voor een one-night-stand om dan terug te keren naar Jana, wat Pauliens hart voor een tweede keer brak. Mijn gok is dat Paulien erg graag wou intrekken in dat huis, maar al snel voelde dat ze niet onder één dak kon leven met Jana. Het valt ook op dat Paulien en Jana nog niet één scène hebben samengespeeld, terwijl alle andere inwonenden al wel samen hebben gezeten. Verder is Paulien ook de enige inwonende die nog niet werd betrokken bij de hele situatie.

Olivia staat bij mij nog wel op 2, maar ik vind dat haar verhaallijn al te vol zit (scheiding ouders, drukke examenperiode, binnenkort ook gebuisd op haar examens (dat zie je zo aankomen), de problemen met haar vader die Lena nu terugwil) én nu sowieso ook nog eens het bedrog van Lowie (ongeacht of Olivia nu de stalker is of niet)). De verhaallijn van Paulien is in mijn ogen dan weer iets minder druk momenteel, bovendien vind ik haar meer een 'koude tante'-gehalte hebben dan Olivia.

Andere mogelijkheden zijn volgens mij Stan (maar die jongen zit vaak op school en wordt streng gecontroleerd door Tom), Lowie (maar die heeft net het beste voor met Jana, en niet het slechtste) en Jana zelf (maar dat is me te absurd, Jana is geen halve zottin). De vader van Olivia kan eventueel ook, al wordt ook dat wel al moeilijk aangezien hij er volgens mij nog maar 1 x is binnen geweest, en ik denk trouwens dat hij Jana niet eens kent. Een complete vergissing (attenties voor iemand anders bedoeld) of een samenloop van omstandigheden (meerdere daders, al dan niet met kwaad opzet) lijken me stilaan ook weinig waarschijnlijk.

Als het Olivia is, zou het een opstapje kunnen zijn naar een relatie tussen Louis en Jana. Maar Olivia lijkt me echt zo bitchy en hard niet te zijn. Bovendien zouden ze in de preview van volgende week niet de scène al prijsgeven waarin Tim zegt dat hij Olivia verdenkt. Ik gok dat de scenaristen het zo spannend en verrassend mogelijk proberen te houden, à la Danny en à la Swerts of à la Linda (die Pierre vermoordde) en à la Erik (die Mike vermoordde). En daarom zeg ik: Paulien. Ze is misschien intussen ook al flink in de leer geweest bij haar nieuwe stiefvader. ;-)
Laatst gewijzigd door Dndnns op di 03 feb 2015, 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Hmz - er zit iets in... Ook al omdat Tim laatst bij het zien van de lijst (van bezoekers) vast stelde dat er alleen maar mannen op stonden.
Het zou inderdaad wel eens een vrouw kunnen zijn - en wat je hier zegt over Paulien klinkt niet echt onlogisch.
Behalve dan misschien dat ze in de leer is geweest bij haar stiefvader, niet haar schoonvader. ;)

Ben benieuwd of je gelijk hebt.
0 x
Dndnns
Nog geen rang

Bericht door Dndnns »

Nu je het zegt, stiefvader inderdaad. ;-)

Ik geef toe dat Olivia een meer waarschijnlijke piste is, maar ik schrik er wel van dat ik zo goed als de enige ben op dit forum die Paulien als een waardige verdachte beschouw, terwijl het in mijn ogen echt een goeie mogelijkheid is.

Iets dat dan weer meer in de richting van Olivia wijst: Olivia heeft in een cursus Psychologie gelezen hoe een liefdesrivale te verdrijven. Maar voor de rest ben ik akkoord met de reactie van Sam op Tim's verdenking: als je voor je positie vreest in je relatie, spreek je daar toch over met je lief en ga je toch geen stalkverhaal in elkaar steken, zonder goed te weten wat de gevolgen gaan zijn en waar je dan sowieso 10 x slechter van wordt als het ooit uitkomt dat je het zelf hebt gedaan.

En als de stalker kwam opdagen op die afspraak aan de kerk om 15u30 (of er iemand achter de verstopte Tim heeft gestaan, is voor interpretatie vatbaar natuurlijk) dan valt Olivia meteen af, want die had met Jana haar laatste examen.

En het hele koppelgedoe van Olivia, het zou toch ook gewoon kunnen dat ze oprecht wil dat Jana een goed lief vindt?
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Interessant, maar wat zou Paulien haar motief dan zijn? Want Bram komt toch niet meer terug.
Wraak? Al lijkt me dat niet meteen iets voor haar.
0 x
Gesloten