Rafael Campo (Maarten Claeyssens)
- smurfin
- Poster rang 2
Re: Rafael Campo (Maarten Claeyssens)
Het is echt wel ziek wat hij nu doet. Rafaël moet dringend weer zijn pillen pakken en zich opnieuw laten opnemen in een psychiatrische instelling.
0 x
-
- Poster rang 1
Dat gaat hij nooit doen uit zichzelf
En zeker niet zolang Femke nog beetje haar hand boven zijn hoofd houd
En zeker niet zolang Femke nog beetje haar hand boven zijn hoofd houd
0 x
- fan_van_marianne
- Poster rang 2
Die ingeving en doeningen van Rafael gisteren
ZUCHT

ZUCHT

0 x
Intelligentie krijgt men mee, wijsheid moet men leren...
- Luc
- Poster rang 4
Ja, idd, zucht, gelukkig neemt hij zijn pillen nu... tussen de kiezen om ze daarna terug uit te spuwen. Hoeveel keer we dat beeld ondertussen al niet gezien hebben en Femke trapt er steeds maar weer geweldig in
.

0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
En dat glas water wat hij er elke keer zo demonstratief achteraan giet in de gootsteen...
Ja hoor, het is ons duidelijk dat je je pilletjes niet meer neemt!

Ja hoor, het is ons duidelijk dat je je pilletjes niet meer neemt!

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- eddy en nancy
- Poster rang 3
- Contacteer:
En even met de taxi naar Parijs, Leo zal content zijn.
Eddy
Eddy
0 x
Groetjes van Eddy, Nancy en Macho.
Viva Hércules !
http://www.bloggen.be/mobielehonden - (bijna) dagelijkse soap
Viva Hércules !
http://www.bloggen.be/mobielehonden - (bijna) dagelijkse soap
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Dat zou ik niet moeten doen op mijn werk ... Wij moeten bijna een jaar op voorhand verlof vragen en dan staat het nog niet vast dat we het krijgen.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
We weten dan ook nog niet of Rafael zijn baantje wel houdt hè? Ik ben eens benieuwd! In "Thuis" kan nogal veel qua werktijden, maar als Leo dit allemaal goed vindt dan zou dat toch wel heel raar zijn...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Gisteren eindelijk een aflevering zonder dat Rafael in beeld kwam 

0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Hoe is die vent nu weer aan dat recept gekomen? Ik heb gemist wat hij ging ophalen maar ik gokte op SintJanskruid? In elk geval vind ik het heel bizar. Dit is toch een vorm van moordgedachten. Ook al is het kindje van Femke en Peter nog maar heel erg klein en niet eens herkenbaar als mensje, dit is ronduit misdadig. Hij lijkt het allemaal te doen alsof het niets is. Hoezo die medicatie van hem vlakt zijn emoties af. Ook als meneer ze niet slikt lijkt hij over geen greintje menselijkheid te beschikken.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
- x 435
Als het Sint Jans kruid is, dan heb je daar helemaal geen recept voor nodig... dat is (althans in België) vrij verkrijgbaar bij de apotheek, maar er zijn talloze interacties met andere geneesmiddelen, en daardoor is het eigenlijk niet altijd verstandig om het te nemen , zonder samenspraak met dokter of apotheker.
en voor zover ik het ziektebeeld van Rafaël een beetje begrijp, heeft de medicatie die hij zou moeten nemen, in die zin een invloed op zijn emoties, dat hij dus meer gelijkmatig van humeur zou moeten zijn.. en dat hij dus niet ontzettend blij , maar ook niet verschrikkelijk kwaad of ongelooflijk triest zou zijn omdat er een kindje op komst is bij Peter en Femke.. Het zou hem als het ware allemaal niet zo veel kunnen schelen. Als hij zijn medicatie echter niet neemt, heeft die uiteenlopende gevoelens allemaal wel.
Maar ik ben helemaal geen dokter, dus misschien is mijn uitleg verre van juist!
en voor zover ik het ziektebeeld van Rafaël een beetje begrijp, heeft de medicatie die hij zou moeten nemen, in die zin een invloed op zijn emoties, dat hij dus meer gelijkmatig van humeur zou moeten zijn.. en dat hij dus niet ontzettend blij , maar ook niet verschrikkelijk kwaad of ongelooflijk triest zou zijn omdat er een kindje op komst is bij Peter en Femke.. Het zou hem als het ware allemaal niet zo veel kunnen schelen. Als hij zijn medicatie echter niet neemt, heeft die uiteenlopende gevoelens allemaal wel.
Maar ik ben helemaal geen dokter, dus misschien is mijn uitleg verre van juist!
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Sint Janskruid is ook in Nederland zo te verkrijgen. Net als Cannabis. (yeah) alleen moet je voor die Cannabis 16 zijn maar dat terzijde. Ik vind het bizar dat dit kruid bij de apotheker gekocht moest worden. Wat zou dat dan moeten zijn? Ik neem aan dat het geen cannabis is. Er zijn wel kruiden die giftig zijn zoals bijvoorbeeld het gif uit de vingerhoedplant. Dat gift wordt overigens medicinaal gebruikt tegen hartklachten geloof ik.
Waar is ons medisch wonder?
0 x
-
- Poster rang 1
- x 15
Mensen met een bipolaire stoornis zijn vaak erg enthousiast of depressief. Die depressie kan hen ver leiden, (zelfmoordgedachten, moordgedachten), die manie evenzeer (roekeloosheid). Een voorbeeld hier van is dat hij Paulien mee neemt naar Parijs zonder daarbij na te denken. Of dat hij zich stort op fotografie. De pillen nemen beide weg. Hij zal niet meer depressief worden. Maar ook niet meer manisch. En veel mensen missen het laatste. Mensen die bipolair zijn kunnen heel vaak obsessief bezig zijn met een creatieve bezigheid. In het geval van Rafael fotografie. De stoornis word mooi weergegeven in de soap. Jammer genoeg gaat men er een beetje over en maakt men van Rafael eerder een psychopaat.
0 x
-
- x 435
als je even googelt , op de woorden abortus kruiden blijken er meerdere kruiden te bestaan, die negatief kunnen zijn voor het goede verloop van de zwangerschap... en daar zitten dus in het eerste opzicht "onschuldige" middeltjes tussen...Kwast schreef: Ik vind het bizar dat dit kruid bij de apotheker gekocht moest worden. Wat zou dat dan moeten zijn?
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Okay maar als ze onschuldig zijn dan hoeft hij toch niet naar de apotheek? 

0 x