Tiboko schreef: vr 07 jan 2022, 11:41
Als ik #Team Karin lees, denk ik dat veel mensen kort van geheugen zijn.
Ik denk eerder dat het vooral uitmaakt wie je tegenover Karin zet, als het gaat om een kant kiezen in dit hele verhaal. En omdat dat in dit geval Tom en Peter zijn, geloof ik niet dat de mensen die Karin's kant kiezen kort van geheugen zijn, maar eerder dat ze een nog groter probleem hebben met het gedrag van de 2 heren dan met het gedrag van Karin.
Dat geldt voor mij wel iig.
Ik ben zeker niet vergeten wat Karin allemaal uitgestoken heeft, maar ik ben ook niet vergeten wat Tom en Peter zélf allemaal op hun kerfstok hebben. Nou moet je bij Thuis niet al te ver in het verleden gaan graven, want de schrijvers lijken de kijkers vooral te willen overtuigen dat dit na de conclusie van een verhaallijn zo vlug mogelijk weer vergeten en vergeven dient te worden, maar dan nog...
In dit geval vind ik het vooral ergerlijk dat Tom blijkbaar geen probleem heeft met Karin's gedrag als er bij haar geslapen en gewoond moet worden, maar dat hij haar professioneel aan de kant gooit omdat hij niet goedkeurt wat ze gedaan heeft. Hij moet wel weten wat hij wil, hè? Want hij meet met 2 maten.
En dan komt daar ook nog bij dat ik niet vergeten ben wat Karin in het verleden voor Tom's advocatenkantoor gedaan heeft. Ze heeft hem diverse keren serieus uit de penarie geholpen en het valt héél sterk te betwijfelen of Advocatenkantoor "De Decker" nog bestaan zou hebben zonder haar inzet. Vriendje Peter heeft hier iig totaal geen positieve bijdrage aan geleverd, want die is het diverse keren afgebold als hij privé problemen had of wat beters te doen had. Dat Tom daar totaal niet aan lijkt te denken, vind ik ongelofelijk asociaal en ondankbaar.
Je kunt niet iemands ethiek en werkwijze goedkeuren als het je uitkomt, maar daar ineens op afgeven als je meent dat je diegene niet meer nodig hebt...