Tom De Decker (Wim Stevens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Tiboko schreef: vr 07 jan 2022, 11:41 Als ik #Team Karin lees, denk ik dat veel mensen kort van geheugen zijn
Karin is geen heilig zieltje, maar ik heb gewoon meer sympathie voor Karin dan voor Tom en Peter.
Ik weet dat Karin al heel wat heeft uitgestoken, zoals de stunt dat Reinhilde "aangevallen" werd door Dries en zoveel meer.
Ik had ook heel lang sympathie voor Marianne, ik was niet altijd eens met haar uitspraken, maar net zoals Karin, is ze niet op haar mondje gevallen.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: vr 07 jan 2022, 12:00 lesgeven is maar het topje van de job, er komen natuurlijk uren en uren aan voorbereiding bij he.
Inderdaad. Ik heb ook ooit het aanbod gekregen en om die reden het ook heel kordaat afgeslagen.
Maar dit is niet zozeer iets als #TeamKarin maar eerder het het slappe karakter van Tom. Moest hij een hond zijn kan je hem gerust met Pips vergelijken: goed keffen maar waardeloos als waakhond.
0 x
Trouwe kijker
Nog geen rang
x 110
x 27

Bericht door Trouwe kijker »

Met een dweil van een vent die voor zijn maatje kiest en niet voor zijn partner heb je geen vijanden nodig! Tom is in mijn ogen gewoon een idioot.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Trouwe kijker schreef: vr 07 jan 2022, 22:49 Met een dweil van een vent die voor zijn maatje kiest en niet voor zijn partner heb je geen vijanden nodig!
Hij flikkerde toch even met de ogen toen Marianne terecht opmerkte dat ze in haar huis wonen, en wat de gevolgen kunnen zijn. Maar een seconde later was hij al van gedacht veranderd en wist alweer zeker dat Karin vergevingsgezind ging zijn. Maar is dat zo???
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Hij spreekt wellicht uit ervaring ?

Ze kan hem trouwens niet aan de deur zetten, want dan vertrekt Robin ook en dat is wellicht de enige "vriend" die Karin in Thuis heeft.
0 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Ik denk dat Tom meer om 'vriendjes zijn' geeft dan Karin.
Maar wat er gaat gebeuren, zullen we moeten afwachten.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tom vergeet iets heel belangrijks. Hij weet wel dat hij bij Karin inwoont en dat zij hem buiten kan zetten. Waar hij, toch advocaat zijnde, niet aan denkt is dat dat niet betekent dat Marianne ook buiten moet en vooral dat Robin op een leeftijd is gekomen dat hij zelf kan vragen om gehoord te worden door de familierechters over waar hij wil verblijven.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: za 08 jan 2022, 14:19 ...dat Robin op een leeftijd is gekomen dat hij zelf kan vragen om gehoord te worden door de familierechters over waar hij wil verblijven.
Gehoord wel, maar als Robin hoort dat ze én zijn vader én vooral zijn oma (die ze tot aan de dagboek-scènes enkel tolereerde omdat Tom dat nu eenmaal zo wou) buiten zet, zal hij niet voor haar kiezen hé. Bovendien heeft ze geen juridische band met Robin, zelfs niet als plusmama, want Karin is niet met Tom gehuwd. Denk dat ze dus al straffe argumenten zal moeten gebruiken om zo'n rechter te overtuigen dat zij de meest geschikte persoon is om het kind van haar vriend op haar eentje op te voeden. Plus dat ze tot zijn 25ste nooit naar haar eigen zoon heeft omgekeken, tot de biologische vader van Kobe ineens opdook.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: za 08 jan 2022, 14:59 én zijn vader én vooral zijn oma
Tom wel, maar ik geloof niet dat ze Marianne zou buiten zetten. Die begint immers meer en meer naar de kant van Karin te trekken. Plus ook dat ze al een hele tijd mee instaat voor de opvoeding van Robin en hij ook bij haar inwoont bewijst wel degelijk dat er een band is. Je moet daarvoor niet meer getrouwd zijn, alleen maar kunnen aantonen dat de band er is.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

In ieder geval een interessanter verhaallijn dan de opdrachten van Silke voor Ilias, of Bar Madam al dan niet Rosa's wijn koopt en het groene gepush van Viviane :smile:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Wat een dweil toch! En hij is nu toch ook precies niet het stichtend voorbeeld iv. m. hoe je met een kind omgaat. Als je z'n verleden bekijkt met Peggy en Bianca!
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Dat Tom, Karin ontsloeg om 'hun relatie te redden' zal volgens mij wel averechts werken. Marianne is ook eerder bezorgd over haar adres dan over Toms geluk. En ja, Robin heeft geen officiele band met Karin.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: vr 07 jan 2022, 11:41 Als ik #Team Karin lees, denk ik dat veel mensen kort van geheugen zijn.
Ik denk eerder dat het vooral uitmaakt wie je tegenover Karin zet, als het gaat om een kant kiezen in dit hele verhaal. En omdat dat in dit geval Tom en Peter zijn, geloof ik niet dat de mensen die Karin's kant kiezen kort van geheugen zijn, maar eerder dat ze een nog groter probleem hebben met het gedrag van de 2 heren dan met het gedrag van Karin.
Dat geldt voor mij wel iig.

Ik ben zeker niet vergeten wat Karin allemaal uitgestoken heeft, maar ik ben ook niet vergeten wat Tom en Peter zélf allemaal op hun kerfstok hebben. Nou moet je bij Thuis niet al te ver in het verleden gaan graven, want de schrijvers lijken de kijkers vooral te willen overtuigen dat dit na de conclusie van een verhaallijn zo vlug mogelijk weer vergeten en vergeven dient te worden, maar dan nog...

In dit geval vind ik het vooral ergerlijk dat Tom blijkbaar geen probleem heeft met Karin's gedrag als er bij haar geslapen en gewoond moet worden, maar dat hij haar professioneel aan de kant gooit omdat hij niet goedkeurt wat ze gedaan heeft. Hij moet wel weten wat hij wil, hè? Want hij meet met 2 maten.
En dan komt daar ook nog bij dat ik niet vergeten ben wat Karin in het verleden voor Tom's advocatenkantoor gedaan heeft. Ze heeft hem diverse keren serieus uit de penarie geholpen en het valt héél sterk te betwijfelen of Advocatenkantoor "De Decker" nog bestaan zou hebben zonder haar inzet. Vriendje Peter heeft hier iig totaal geen positieve bijdrage aan geleverd, want die is het diverse keren afgebold als hij privé problemen had of wat beters te doen had. Dat Tom daar totaal niet aan lijkt te denken, vind ik ongelofelijk asociaal en ondankbaar.

Je kunt niet iemands ethiek en werkwijze goedkeuren als het je uitkomt, maar daar ineens op afgeven als je meent dat je diegene niet meer nodig hebt... :nope: :thumbdown:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tom zou beter eens voor de spiegel gaan staan en zich afvragen waar hij zelf mee bezig was toen Karin zich gevleid voelde met de aandacht van haar stiekeme aanbidder.
Hij wou een vrouw die high maintenance is, dat wist hij, maar hij dacht dat ze bij het eerste oogrollen van hem getemd zou zijn, tssssss
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

satine schreef: do 14 apr 2022, 21:28 Tom zou beter eens voor de spiegel gaan staan
Ja, en niet alleen de gebeurtenissen van nu onder de loupe nemen, maar ook eens terugblikken op z'n, op z'n minst gezegde, toch ietwat woelige verleden met Peggy en Bianca. Dat was meer dan een uitdagend berichtje!
1 x
Plaats reactie