Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Kiki_Dee schreef: di 10 dec 2024, 18:05 Robin heeft niet de naam De Decker, maar heeft ook als grootouders de oerpersonages.
Inderdaad! Tot grote ogen van Marianne toen Bianca haar meedeelde dat Robin een Bomans was :lol:

Het enige punt dat inderdaad niet kan worden opgelost is het medische. Over een wilde thuisomgeving met Robin: het is nu niet dat Stan en Emma wél een zorgeloze jeugd hebben gehad.
0 x
Anno_1995
Nog geen rang
x 71
x 13

Bericht door Anno_1995 »

Icarus123 schreef: di 10 dec 2024, 21:12 Het enige punt dat inderdaad niet kan worden opgelost is het medische.
En het feit dat Judith het moet zien zitten om terug helemaal opnieuw te beginnen, nadat haar eigen kinderen al enkele jaren het huis uit zijn... Ik weet niet of ze daarover van mening gaat veranderen...
0 x
Anno_1995
Nog geen rang
x 71
x 13

Bericht door Anno_1995 »

Ik vond het moeder-dochtermoment met Emma wel heel mooi vanavond, fijn om te zien dat de rollen eens een keertje omgedraaid werden en dat Judith haar ook in vertrouwen nam. Alleen was Emma's reactie "gij zijt toch veel te oud" nu ook niet echt bemoedigend om toch voor de zwangerschap te gaan. Maar ze heeft ergens wel een punt natuurlijk.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Dat was heel mooi inderdaad - ik vond dan ook dat Emma groot gelijk had en Judith vond dat zelf ook wel.
Icarus123 schreef: di 10 dec 2024, 21:12 Over een wilde thuisomgeving met Robin: het is nu niet dat Stan en Emma wél een zorgeloze jeugd hebben gehad.
Dat lijkt mij - naast de leeftijd van Judith - een heel goeie reden om niet helemaal van voor af aan opnieuw te beginnen.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Inderdaad Judith : het is jouw lichaam en jij doet ermee wat jij wil :yup: Het is niet de omgeving die moet zeggen wat jij moet doen. :yup:
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 122
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Maar een beetje overleg is ook nooit weg. En als dokter zou zij bij uitstek moeten weten dat een spiraaltje niet eeuwig meegaat.
0 x
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Bericht door ThuisfanNL »

Hoewel ik het jammer vind, maar wel verstandige keuze om het kindje weg te laten halen. Zo jammer voor haar dat Tom niet zo goed op reageerde.

Het was trouwens wel mooi gisteren de scene tussen Judith en Emma. Mooi om de band tussen hen te zien, na alles wat ze in het verleden hebben meegemaakt met elkaar en elkaar kunnen vertrouwen en steunen. Mooi en goed dat Judith Emma in vertrouwen neemt en dat Emma haar steunt en troost. Alleen haar opmerking van dat ze oud voor is was wel overdreven vond ik. Judith was zelf realistisch genoeg om dat in te zien.
0 x
Anno_1995
Nog geen rang
x 71
x 13

Bericht door Anno_1995 »

Ik vond dat Judith ineens wel heel plots handelde, een beetje overleg met Tom zou toch wel fijn zijn (al houdt hij natuurlijk ook weinig rekening met haar). Ik vraag me af of ze haar gevoelens misschien ergens probeert weg te duwen en het daardoor allemaal zo snel moet gaan.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Ik denk dat Judith heel goed weet wat een zwangerschap op haar leeftijd inhoudt qua risico's.
En wil ze wel na meer dan 20 jaar opnieuw in de pampers zitten, haar werk niet meer kunnen doen zoals dat nu gebeurt?
Na alles wat ook met haar kinderen heeft doorgemaakt, Marianne die ouder wordt, Robin...
Ik denk ook dat ze Tom geen valse hoop wil geven, want die denkt dat het allemaal rozengeur en maneschijn gaat zijn, dat de derde keer de goeie keer gaat zijn.
Maar tegen dat die baby er is, heeft Tom zijn 52ste verjaardag ook al achter de rug. Om maar één ding te noemen.

Als ze 10 jaar jonger was geweest, had ze er waarschijnlijk niet zo snel over beslist, maar in haar geval begrijp ik haar heel goed.
En een abortus is heel ingrijoend, op heel veel vlakken, maar sommige vrouwen willen er daarom niet eerst nog weken over malen. Want dan wordt het nog moeilijker.
0 x
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Bericht door ThuisfanNL »

Begint ze nou toch te twijfelen? Ze was thans eerst heel zeker van haar besluit.
0 x
Anno_1995
Nog geen rang
x 71
x 13

Bericht door Anno_1995 »

Jaaaaa, ik denk het! Er was toch duidelijk twijfel!
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 122
x 146

Ik hoop maar dat ze niet twijfelt en het dan na 4 maanden alsnog weg doet.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Weinig professioneel van dokter Anna, toch een psycholoog, om zo duidelijk haar idee hierover te ventileren. In de beelden nadien zagen we uiteraard waarom, maar het is niet aan haar om iemand anders te proberen te beïnvloeden en al zeker niet bij iemand waarvan ze uit vorige gebeurtenissen (o.m. die toestanden met Britt/Therese en collega Abel...) weet hoe makkelijk die uit het lood te slaan is...
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 122
x 146

Wat heeft ze wel gezegd tegen Judith misschien?
0 x
bragolin-01
Nog geen rang
x 13

Bericht door bragolin-01 »

frankeneddy1 schreef: do 12 dec 2024, 23:58 Wat heeft ze wel gezegd tegen Judith misschien?
"Wat ik daarvan denk dat doet er eigenlijk niet toe, dat is uw beslissing", maar aan haar haar blik was wel duidelijk te zien wat ze ervan dacht.
Tiboko schreef: do 12 dec 2024, 22:32 In de beelden nadien zagen we uiteraard waarom,
Voor mij was dat helemaal niet duidelijk waarom.
0 x
Plaats reactie