Sam

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Re: Sam

Bericht door satine »

dat zijn problemen voor Ronny Daelman, niet voor Sam :P :wink:

maar ik begrijp niet hoe die zaak kan blijven bestaan, ze doen er niks dan ruziemaken, en de Big Chief zit om de haverklap gewichtig te doen in zijn privé-vertrekje - 't wordt tijd dat Ann eens orde op zaken komt stellen.....
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:dat zijn problemen voor Ronny Daelman, niet voor Sam :P :wink:

maar ik begrijp niet hoe die zaak kan blijven bestaan, ze doen er niks dan ruziemaken, en de Big Chief zit om de haverklap gewichtig te doen in zijn privé-vertrekje - 't wordt tijd dat Ann eens orde op zaken komt stellen.....
Inderdaad.. Een bende kleuters is er niks bij! Net als gisteren met dat kasverschil van €80,- , het enige waar de 2 dames zich druk om maakten was wiens schuld het was en wie wat hoort te doen, daar kwam het eigenlijk op neer... :roll:
En Sam is vooral goed in bevelen uitdelen, maar kijkt er vervolgens niet eens echt naar of deze wel uitgevoerd worden. Echt een puinhoop! Hij moet wat zeggen van Femke.. :roll: :?
Ann mag wel voortmaken, want heel lang zal dit zo niet meer duren denk ik! (ook gelet op hoe ze met de klanten omgaan, want dat kan ook stukken beter)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Ik denk niet dat Ronny Daelman daar iets over in te brengen heeft welke kleren hij moet dragen in Thuis. ;)
Zal gewoon één van de kledingsponsors van Thuis zijn. :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
*Ikke*
Nog geen rang

Bericht door *Ikke* »

Ik vind dat Sam zich nog redelijk goed gedraagt. Tegenover de 3 andere madammen. Op alles hebben ze commentaar.
0 x
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

Christel schreef:

Inderdaad.. Een bende kleuters is er niks bij! Net als gisteren met dat kasverschil van €80,- , het enige waar de 2 dames zich druk om maakten was wiens schuld het was en wie wat hoort te doen, daar kwam het eigenlijk op neer... :roll:
En Sam is vooral goed in bevelen uitdelen, maar kijkt er vervolgens niet eens echt naar of deze wel uitgevoerd worden. Echt een puinhoop! Hij moet wat zeggen van Femke.. :roll: :?
Ann mag wel voortmaken, want heel lang zal dit zo niet meer duren denk ik! (ook gelet op hoe ze met de klanten omgaan, want dat kan ook stukken beter)
Ja, Ann mag dringend eens orde op zaken komen stellen! En inderdaad, Sam, iedereen commanderen en zelf gewoon wat rondlopen en als de familie eens binnenspringt een babbel met hen slaan... Wat Martine en Sonja betreft, inderdaad, ze zouden beter eens gewoon hun werk doen zonder elkaar de hele tijd vanalles te verwijten. Zeuren over wie zijn schuld het tekort in de kas was, is geen oplossing. Ze zouden beter eens nadenken over het feit hoe ze dat gaan oplossen en voorkomen. Ik vind ook dat Martine haar veel te mooi voelt om te kuisen, ookal heeft zij het meest ervaring, achter een toog staan kan iedereen, zeker als je het al een tijdje gedaan hebt en Sonja heeft toch al een tijdje geholpen in F&F.
Dorien doet ook niet echt veel, ookal is dat niet haar fout, Sam zou ook beter voor haar eens naar alternatieven zoeken en niet alleen Ann daarmee opzadelen.
0 x
Life is not what happens to us, it's what happens next! (Open Window)
Bomanza
Nog geen rang

Bericht door Bomanza »

Als we nu met het forum ne keer zouden samenleggen om de mannen van Steurs op Sammeke-dikkenek af te sturen en hem ook eens met de Frank-Bomans-massage lieten kennismaken?

Mijn gedacht, goe gedacht!
0 x
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

Bomanza schreef:Als we nu met het forum ne keer zouden samenleggen om de mannen van Steurs op Sammeke-dikkenek af te sturen en hem ook eens met de Frank-Bomans-massage lieten kennismaken?

Ja, goed idee! Alhoewel, dan zou Sammeke weer het sukkeltje zijn en het slachtoffer uithangen, nog meer aandacht krijgen en dus nog verwender worden! In dat opzicht dan liever niet! :D
0 x
maurice
Nog geen rang

Bericht door maurice »

manon schreef:
Bomanza schreef:Als we nu met het forum ne keer zouden samenleggen om de mannen van Steurs op Sammeke-dikkenek af te sturen en hem ook eens met de Frank-Bomans-massage lieten kennismaken?

Ja, goed idee! Alhoewel, dan zou Sammeke weer het sukkeltje zijn en het slachtoffer uithangen, nog meer aandacht krijgen en dus nog verwender worden! In dat opzicht dan liever niet! :D
Weet je wat? Vaneerstekeer liquideren. Dan zijde in twee weken van het Sammekegezaag af! :D Een week rouwen en gezaag over hoe jong hij nog was, en een week begrafenis, Martine die instort en Eric die een driedubbele hardinfarct krijgt. En niet te vergeten Sofieke, die troost gaat zoeken bij Rudi :P
0 x
"De Emmer der Vernederingen zit vol!" (Maurice De Brabandere)
"Maurice, potteke pis, potteke kak, almenak!" (Urbanus) :p
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

maurice schreef:
manon schreef:

Weet je wat? Vaneerstekeer liquideren. Dan zijde in twee weken van het Sammekegezaag af! :D Een week rouwen en gezaag over hoe jong hij nog was, en een week begrafenis, Martine die instort en Eric die een driedubbele hardinfarct krijgt. En niet te vergeten Sofieke, die troost gaat zoeken bij Rudi :P
Daar ben ik alweer veel meer mee akkoord! :D Moest heel de familie Sam bastiaans nu gewoon eens 'vertrekken', zou het ideaal zijn! :D
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Ha ik kan niet wachten tot Ann in de Fit&Fun Sammeke eens goed komt commanderen :twisted:
Zowiezo moet er iets aan gedaan worden want dat is niet goed voor de commerce al dat geruziemaak (en dat verdient Ann niet dat haar zaak failliet zou gaan :( )
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Hoewel ik nooit een fan van ons Sammeke ben geweest, integendeel zelfs, heb ik nu zowaar wel een beetje met hem te doen. Je zal toch samen moeten werken met vrouwen als Martine en die moeder van Dorien. Martine komt en gaat wanneer ze maar wil en begint dan iedereen te commanderen of ze de baas is. Eigenlijk is het nogal belachelijk. Ze spreekt ook de
collega's aan op het feit dat ze hun werk niet goed zouden doen, als een strenge meester. Wie denkt ze wel dat ze is, met haar eeuwige decollete?
Ze zeuren en kiften als twee kleine kinderen en Dorien die zich dan ook nog om de haverklap benadeeld en gediscrimineerd voelt, ga er maar aan staan. Maar dat wil niet zeggen dat ik Sam nou opeens een sympathiek persoon vind, hoor!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Sam kan het gewoon niet aan om zo'n zaak te runnen, meer is het niet. :wink:
Hij heeft totaal geen leiderskwaliteiten en weet niet hoe hij zijn personeel moet aanpakken - als baas geef je altijd het goede voorbeeld, maar je kan moeilijk verwachten dat twee mensen die elkaar bij de kennismaking al niet konden luchten, opeens de beste collega's worden, terwijl je zelf meer tijd doorbrengt in de privé-vertrekken dan in je zaak.
Werner heeft indertijd Sam gevraagd om gerant te worden, waarschijnlijk omdat hij halsoverkop ging vertrekken en omdat er geen andere kandidaten waren, Ann geeft aan Sam kansen omdat hij familie is.
Maar als baas is hij gewoon niet geschikt, hij neemt geen duidelijk standpunt in, hij hakt geen knopen door, hij delegeert heel slecht...

Het is ook duidelijk dat er geen echte planning is, al wat er moet gebeuren zou in een duidelijk rooster moeten gegoten worden, met eventueel een rotatiesysteem, nu hangt wie wat doet blijkbaar af van het humeur van Sam, en dat zet kwaad bloed.

Als de dingen niet lopen zoals ze moeten, dan is het aan Sam om dringend in te grijpen, dat hoort bij zijn job, daar wordt hij voor betaald. :wink:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het ontbreekt zeker aan leiding en een duidelijke taakverdeling. Maar zo als de zaken nu staan, zal er toch iets anders moeten gebeuren. Je moeder en de moeder van je vriendin voor je laten werken is misschien wel te doen, maar in dit geval, de twee dames kennende, zal er van enig respect voor Sam als baas niets terecht komen. Martine zal het altijd beter weten en ze zullen altijd blijven zagen over "ongelijke taakverdelingen" en "zij mag altijd het leuke werk doen".
Hij zal , wil hij alsnog over gaan tot regels en handleidingen, toch tenminste een van de twee buiten moeten zwieren.
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Altijd moeilijk natuurlijk om je moeder als gratis personeel in de zaak te betrekken. :) En als je toekomstige schoonmoeder er dan ook nog gratis werkt maakt dat het er ook niet beter op.
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

frank schreef:Altijd moeilijk natuurlijk om je moeder als gratis personeel in de zaak te betrekken. :) En als je toekomstige schoonmoeder er dan ook nog gratis werkt maakt dat het er ook niet beter op.
Inderdaad... Ik ben het helemaal eens met het feit dat Sam niet goed is in leiding geven en delegeren enzo. Van de andere kant lijkt me dat zowieso niet te doen nu omdat het inderdaad de beide moeders zijn (het is altijd moeilijk om familie te "commanderen" omdat er toch bepaalde grenzen tussen "werkgever" en "personeel" wegvallen) die daar dan ook nog eens gratis werken. Eigenlijk is Sam dan al uitgepraat... Als het nu al eens betaald personeel zou zijn, dat zou het in elk geval al wat makkelijker maken denk ik. Maar dan nog betwijfel ik of hij zoiets wel aan kan... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten