Ik ook niet, maar Waldek moet gewoon normaler doen naar iedereen.jessie V. schreef:Ik denk dat Rosa wel de meest egocentrische van het stel is. Ik heb ook totaal geen medelijden of medeleven met haar.
Desalniettemin ligt het aan allebei vind ik.
Ik ook niet, maar Waldek moet gewoon normaler doen naar iedereen.jessie V. schreef:Ik denk dat Rosa wel de meest egocentrische van het stel is. Ik heb ook totaal geen medelijden of medeleven met haar.

Reken daar maar niet op. Waldek is en blijft nu eenmaal een egocentrische galbak, rouwverwerking of niet...Ganja schreef:Voor mij is Waldek de enige die niet normaal doet of deed en de enige die schuld heeft aan de problemen tussen hem en Rosa. Waldek deed gewoon alles behalve normaal en sloot Rosa buiten en behandelde haar als str...dat vond ik écht niet kunnen zijn gedrag. En dat Rosa jaloers was op Tina vond ik niet meer dan normaal als reactie op zijn gedrag met haar altijd van zich af te stoten en haar ook nog te verwijten dat ze niet treurt om Kasper. Hopelijk gaat hij zich nu normaal gedragen.

Is dat zo?Kwast schreef:Zij hadden haar dan allicht verteld dat wat Waldek doet NIETS met haar PERSOONLIJK heeft te maken...

Je mag niet oordelen over iemand die je niet kent want je weet absoluut niet vanuit welk gevoel ik reageer en je weet absoluut niet wat ik wél of niet heb mee gemaakt. Ik reageer nu gewoon op wat ik zie op de TV.Kwast schreef:Ganja, wordt eens wakker! Dingen zijn niet altijd zo simpel als dat de theorie doet blijken. Jij beredeneert alles altijd zo op jouw eigen manier en dat is prima maar vergeet niet dat rouwverwerking iets is wat je op jouw eigen manier doet. Je kunt dat niet veroordelen. Het is een van de meest hevige dingen die een mens in zijn leven mee kan maken.
Je kunt het wel niet normaal vinden hoe hij Rosa behandelde, maar voor hem deed het er niet toe of dit normaal was of niet. Voor hem gold maar één ding en dat was zijn verdriet. Liefde maakt blind maar verdriet zeker ook!
Daarmee keur ik niet goed wat Waldek deed maar besef je wel dat verdriet/verlies een gigantische impact kan hebben op de menselijke psyche. Meer dan je met rationeel gedachtengoed recht kunt lullen. Rosa had ook prof. hulp in kunnen schakelen. Zij hadden haar dan allicht verteld dat wat Waldek doet NIETS met haar PERSOONLIJK heeft te maken...
Maar goed...

Helemaal mee eensChristel schreef:Volgens mij zocht Waldek gewoon een "zondebok". Iemand om zijn twijfels en verdriet op uit te werken. En die zondebok heeft hij in Rosa gevonden door alles wat er de laatste tijd gebeurd is voordat Kasper stierf, maar ook daarna. Hij was eerst ook kwaad op Peggy, maar die hield zich gedeisd terwijl Rosa wel zijn aandacht opeiste. Peggy heeft hij dus uiteindelijk met rust gelaten en alle pijlen op Rosa gericht.
Zo kan je het idd ook interpreterenLeuk dat er verschillende interpretaties en meningen zijn
![]()
Waldek lijkt alle zin voor realiteit kwijt te zijn en hemelt Kasper op alsof het een engeltje was.
maar Waldek maakt het wel heel erg bont met zijn "afreageren".
.
Klopt - meermaals meegemaakt en ook al begrijp ik dat donders goedn toch ergerde mij dat soms een beetje, omdat als die persoon dan nog in leven was dan was er vaak veel niet goed en plots is die persoon er niet meer en wordt het een engeltje, maar ik begrijp het wel dat mensen zo reageren in hun verdriet en daarbij enkel de mooie dingen willen aanhalen en zich herinneren. Men zegt denk ik vaak niet voor niets: over de doden niets dan goed.jessie V. schreef:Ik denk dat er toch veel mensen zijn, die als ze een kind verliezen, zo van de kaart zijn, dat ze alleen de goede dingen van dat kind willen zien. Wat er ook is gebeurd.