Dat is dan weer iets dat ik (nog) niet gezien heb, sorry. Maar ik krijg hier wel de kriebels van. Gaan ze echt zo ver om agressie en karakter als puur genetisch te zien? Beide worden gevormd sterk onder invloed van de omgeving. Als pa mept gaat kind niet automatisch meppen omdat het in het bloed zit, maar omdat het pa steeds heeft zien kloppen en niet beter weet dan dat dat de manier van doen is. Zeker een arts zou daar een wetenschappelijker standpunt voor moeten aanhouden.ikke schreef:Dat weet ik niet zo zeker. Die klappen aan Waldek zijn toch ook een deel van de reden waarom Marianne hem niet als donor ziet zitten, en haalde Ann dat ook niet op? Die kleine zal/zou ook de genen van Kurt meekrijgen, hé? En hij mag dan al intelligent en knap bevonden worden, zijn karakter is niet zo goed.
OK ok, Ann is arts op de manier dat niet-artsen het zich voorstellen en hebben geschreven. Maar ik zou willen dat ze dan geen beladen zaken aanhouden als nature-nurture - dat is een hellend vlak. En ja, klopt, is een gevoelig thema bij mij.
Meer op topic: wie vinden Kurt's karakter niet zo goed? Ik moet hem niet, omdat ik hem te gladjes vind, maar dat is meer het type dan hem slecht vinden. Dat tussen hem en Judith komt ook van 2 kanten, dus daarin zie ik ook niet echt dat hij de boosdoener is. Zegt An dat ergens?