Kurt Van Damme (Dries Vanhegen)

Gesloten
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Kurt Van Damme (Dries Vanhegen)

Bericht door Amiche »

ikke schreef:Dat weet ik niet zo zeker. Die klappen aan Waldek zijn toch ook een deel van de reden waarom Marianne hem niet als donor ziet zitten, en haalde Ann dat ook niet op? Die kleine zal/zou ook de genen van Kurt meekrijgen, hé? En hij mag dan al intelligent en knap bevonden worden, zijn karakter is niet zo goed.
Dat is dan weer iets dat ik (nog) niet gezien heb, sorry. Maar ik krijg hier wel de kriebels van. Gaan ze echt zo ver om agressie en karakter als puur genetisch te zien? Beide worden gevormd sterk onder invloed van de omgeving. Als pa mept gaat kind niet automatisch meppen omdat het in het bloed zit, maar omdat het pa steeds heeft zien kloppen en niet beter weet dan dat dat de manier van doen is. Zeker een arts zou daar een wetenschappelijker standpunt voor moeten aanhouden.
OK ok, Ann is arts op de manier dat niet-artsen het zich voorstellen en hebben geschreven. Maar ik zou willen dat ze dan geen beladen zaken aanhouden als nature-nurture - dat is een hellend vlak. En ja, klopt, is een gevoelig thema bij mij.

Meer op topic: wie vinden Kurt's karakter niet zo goed? Ik moet hem niet, omdat ik hem te gladjes vind, maar dat is meer het type dan hem slecht vinden. Dat tussen hem en Judith komt ook van 2 kanten, dus daarin zie ik ook niet echt dat hij de boosdoener is. Zegt An dat ergens?
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Amiche schreef:
ikke schreef:Dat weet ik niet zo zeker. Die klappen aan Waldek zijn toch ook een deel van de reden waarom Marianne hem niet als donor ziet zitten, en haalde Ann dat ook niet op? Die kleine zal/zou ook de genen van Kurt meekrijgen, hé? En hij mag dan al intelligent en knap bevonden worden, zijn karakter is niet zo goed.
Dat is dan weer iets dat ik (nog) niet gezien heb, sorry. Maar ik krijg hier wel de kriebels van. Gaan ze echt zo ver om agressie en karakter als puur genetisch te zien? Beide worden gevormd sterk onder invloed van de omgeving. Als pa mept gaat kind niet automatisch meppen omdat het in het bloed zit, maar omdat het pa steeds heeft zien kloppen en niet beter weet dan dat dat de manier van doen is. Zeker een arts zou daar een wetenschappelijker standpunt voor moeten aanhouden.
OK ok, Ann is arts op de manier dat niet-artsen het zich voorstellen en hebben geschreven. Maar ik zou willen dat ze dan geen beladen zaken aanhouden als nature-nurture - dat is een hellend vlak. En ja, klopt, is een gevoelig thema bij mij.

Meer op topic: wie vinden Kurt's karakter niet zo goed? Ik moet hem niet, omdat ik hem te gladjes vind, maar dat is meer het type dan hem slecht vinden. Dat tussen hem en Judith komt ook van 2 kanten, dus daarin zie ik ook niet echt dat hij de boosdoener is. Zegt An dat ergens?
Sorry, ik kijk al lang niet meer zo aandachtig, dus kan ik niet vertellen wanneer Ann dat ter sprake bracht.
Maar ik denk zelf ook wel dat karakter gedeeltelijk erfelijk is. Ik zou geen kind van die **** willen moest ik Mayra zijn.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Amiche schreef:

Hier sluit ik mij bij aan. Ik geloof ook niet dat karakter genetisch overerfbaar is. Zelf heb ik het karakter van mijn vader wat overgenomen omdat ik er heel mijn leven mee been opgevoed. Er zijn trouwens zo reeds gevallen gekend van identieke tweelingen (die genetisch identiek zijn) die na de geboorte gescheiden werden en dus elk in een ander gezin terecht kwamen en uiteindelijk als volwassenen een volledig verschillend karakter ontwikkeld hebben. Ik vind die reden van Marianne tegen de keuze voor Kurt niet meer dan een smoes van haar om maar iets tegen Kurt te kunnen vinden.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

tvx1 schreef:Ik vind die reden van Marianne tegen de keuze voor Kurt niet meer dan een smoes van haar om maar iets tegen Kurt te kunnen vinden.
En dat is dan weer typisch Marianne - die heeft meestal geen echte reden nodig :lol:
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Dat is het hele nature-vs.-nurture-debat. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Hij kan wel een stukje manipuleren. Alsof Judith wou dat hij Jens zo zou toetakelen!
0 x
Sans
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sans »

Lazylady schreef:Hij kan wel een stukje manipuleren. Alsof Judith wou dat hij Jens zo zou toetakelen!
Das waar! Op die manier komt hij er wel goed uit bij Emma.. :roll:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Vorige week zei Kurt nog dat het heel erg druk was en dan nog eens een zieke collega moest vervangen en nu zegt hij tegen Judith dat hij al zijn verlof voor Emma aan het opnemen is :think:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Mag Kurt eigenlijk zomaar de co-ouderschapregeling aan zijn laars lappen? Ik dacht dat zoiets wettelijk geregeld was? :denk:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Gelukkig ben ik persoonlijk niet betrokken bij die zaken maar ik hoorde al wel dat de ouders de beslissing van het gerecht NIET mogen veranderen zonder toelating van de rechter maar wel dat een kind vanaf een zekere leeftijd ( 14?) zelf mag beslissen waar het wil wonen .
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Om dat zo op eigen houtje te beslissen, is volgens mij in elk geval niet de bedoeling... Waarom zou er anders nog naar de rechtbank gegaan worden? En Kurt lijkt er gewoon van te genieten dat Emma haar moeder momenteel niet wil zien, in plaats van te proberen de toestand weer recht te trekken... Hij laat hoe langer hoe meer zijn ware aard zien, en dat valt hoe langer hoe meer tegen.

En dan kunnen Mayra en Ann volhouden dat ze de hele boel geheim gaan houden, en dat Judith overal buiten gehouden moet worden wat dat donorschap betreft, maar ik geloof nooit dat een type als Kurt zich daar netjes aan gaat houden als er voor hem ergens iets bij te winnen valt, of als hij onverhoopt ruzie zou krijgen met Mayra bijvoorbeeld.
Marianne is misschien een grote moeial, maar ik kan haar wat die donortoestand betreft steeds beter begrijpen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Nog iets, hoe kun je nu aan je collega dokter met wie je de hele dag samenwerkt verzwijgen dat haar ex de donor was bij de zwangerschap van je vriendin. Dat het kindje dat daar straks rondloopt een halfzus of broer van haar kinderen is.
Zelfs een kind van drie, wat zeg ik, een baby weet dat Kurt deze troef gaat gebruiken om Judith te raken.
Nu niet maar zogauw hij weer overloopt.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Dat zal zeker uit komen, dat kan niet anders. Vroeg of laat komt dat altijd uit en in Thuis zal dat wel eerder vroeg dan laat zijn.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ik zie mayra toch echt niet zwanger worden .
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Kurt wordt hier betrokken in een straatje zonder eind.
Ze scenes ter voorbereiding van die zwangerschap duren zo lang dat 't op niets gaat uitdraaien.
0 x
Gesloten