Wie heeft het gedaan?
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
Re: Wie heeft het gedaan?
Een ideetje zojuist aangereikt door mijn dochter : waarom zou Luc het niet zelf in scène gezet hebben om zo aan alles te ontsnappen en ondertussen zijn vijanden (genoeg om een gans seizoen te vullen) peentjes doen zweten ?
0 x
-
Taliver67
- Poster rang 1

Wauw Martha wat een slimme dochter heb jijmartha schreef:Een ideetje zojuist aangereikt door mijn dochter : waarom zou Luc het niet zelf in scène gezet hebben om zo aan alles te ontsnappen en ondertussen zijn vijanden (genoeg om een gans seizoen te vullen) peentjes doen zweten ?
0 x
-
exsencon
- x 435
-
thomaaas
- Nog geen rang
Moest hij dit zelf in scène hebben gezet, zou dat teveel overeenkomen met zijn geveinsde dood van paar seizoenen geleden. Dus dat is het niet. Wel raar dat hij buiten op straat lag...
0 x
-
tvx1
- x 435
Ik vond dat ook raar. En hij lag ook aan de kerk. Dat is toch een paar honderd meter van Sanitechniek verwijderd ? Ik denk eerder dat er iets heel onnozels zal gebeurd zijn. Bijvoorbeeld dat hij, op de vlucht voor een razende Bram(of eender welk personage dat hem als een razende achterna zat) met zijn domme kop tegen een verlichtingspaal gelopen is.thomaaas schreef:Moest hij dit zelf in scène hebben gezet, zou dat teveel overeenkomen met zijn geveinsde dood van paar seizoenen geleden. Dus dat is het niet. Wel raar dat hij buiten op straat lag...
0 x
-
exsencon
- x 435
Niet tegen een verlichtingspaal hé, tegen het bord "doodlopende straat". 
0 x
-
Branaaa
- Nog geen rang
Of in al zijn haast isie gestruikeld over een tak en met zijn hoofd op de borduur gebotst?
0 x
- Sans
- Poster rang 1

Zou kunnen. Wie weet is het maar iets héél simpel/stom.. Maar er was iemand bij Sanitechniek want Luc ging naar beneden om de deur te openen. Mss was het Bram of Lowie (want Bram zou hij niet binnenlaten) en is Luc moeten gaan lopen en dan is hij ten val gekomen. Die persoon heeft Luc dan gewoon voor dood achtergelaten.Branaaa schreef:Of in al zijn haast isie gestruikeld over een tak en met zijn hoofd op de borduur gebotst?
0 x
- jorah69
- Poster rang 1

- x 1
- x 3
Heb al mijn veronderstellingen eventjes op een rijtje gezet:
Mijn theorie’s
Theorie 1:
Tibo en Luc gaan op de vuist. Het wordt echter heet onder de voeten van Luc en hij rent weg. Helaas komt hij net onder een auto terecht.
Theorie 2:
Tibo begint luid op Lucs deur te bonken, maar hij komt niet open doen. Hij blijft doorgaan waardoor zijn knokels helemaal rood worden. Later komt Lowie en daar doet Luc natuurlijk wel voor open. Wat hij niet weet, is dat Lowie achter de zoveelste leugen van Luc is terechtgekomen en hij in staat is voor hem wat aan te doen. Lowie gaat op de vuist met Luc. Julia gaat Lowie nog achterna maar ze is te laat gekomen. Lowie kleed zich vlug om en gaat naar de kerk.
Theorie 3:
Luc hoort geklop op de deur en gaat kijken. Eindelijk is de koper van Sanitechniek er, ze komen snel tot een akkoord en Luc vertrekt, tot grote spijt van hem, zonder Lowie naar het buitenland. Maar voordat hij bij zijn auto is, wordt hij aangevallen op straat.
Theorie 4:
Frank en Eddy huren de witte Rus in om Luc van kant te laten maken.
Dingen die me zijn opvallen:
- Frank, Eddy, Jana, Tibo, Julia en Lowie kwamen te laat aan in de kerk.
- Tibo heeft een bloedende lip en rode knokels.
- Nadat Frank en Eddy zijn gaan ‘wandelen’ ruikt Nancy aan Eddy’s adem en zegt ze “’t Is niet waar, hè!”. Dit wijst mogelijk op dat Eddy zijn adem naar bier ruikt en Frank en Eddy op café zijn geweest.
- Lowie rent Jana achterna en Julia blijft thuis. Wanneer ze in de kerk aankomen zijn Julia en Lowie terug samen en Jana komt apart aan met Tibo. Lowie is zelfs omgekleed en als je goed lijkt zie je ook dat Julia een bruin kleed aan heeft en niet meer haar blauw kleedje. Er is dus duidelijk iets gebeurt in de tussentijd.
- Wanneer Luc wordt gevonden kijken Eddy en Frank meteen naar elkaar.
- Franky reageerde bijna niet op Tibo’s verwonding.
- Franky zei tegen Bram 'Luc moet gestraft worden, maar dat moet gij niet doen'.
- Als Luc is aangevallen door de persoon die bij Sanitechniek op de deur klopte, moest die persoon hem gedumpt hebben, vlak naast een kerk waar masaal veel volk was. Maar, als het één van de mensen die later in de kerk aankwamen was, wou die misschien dat ze er bij uit kwamen na de viering.
- Bram kwam later aan, maar kwam wel van een andere kant dan Luc lag.
- Leontien stierf buiten beeld, dus het kan wel eens goed zijn dat ze nog leeft. Dit is natuurlijk wel hoog onwaarschijnlijk.
- Yvette is niet te zien bij de laatste groepsscène.
- Op de thuisdag zegt Mark Willems “Luc Bomans wordt nooit ontmaskerd, ook al wordt die ontmaskerd is hij nog niet ontmaskerd.”
- Wanneer ze Luc vinden, slikt Jana een paar keren, kijkt Tibo zenuwachtig rond, maar Bram is nog het meest verschrokken van allemaal.
Mijn theorie’s
Theorie 1:
Tibo en Luc gaan op de vuist. Het wordt echter heet onder de voeten van Luc en hij rent weg. Helaas komt hij net onder een auto terecht.
Theorie 2:
Tibo begint luid op Lucs deur te bonken, maar hij komt niet open doen. Hij blijft doorgaan waardoor zijn knokels helemaal rood worden. Later komt Lowie en daar doet Luc natuurlijk wel voor open. Wat hij niet weet, is dat Lowie achter de zoveelste leugen van Luc is terechtgekomen en hij in staat is voor hem wat aan te doen. Lowie gaat op de vuist met Luc. Julia gaat Lowie nog achterna maar ze is te laat gekomen. Lowie kleed zich vlug om en gaat naar de kerk.
Theorie 3:
Luc hoort geklop op de deur en gaat kijken. Eindelijk is de koper van Sanitechniek er, ze komen snel tot een akkoord en Luc vertrekt, tot grote spijt van hem, zonder Lowie naar het buitenland. Maar voordat hij bij zijn auto is, wordt hij aangevallen op straat.
Theorie 4:
- Nadat Frank en Eddy zijn gaan ‘wandelen’ ruikt Nancy aan Eddy’s adem en zegt ze “’t Is niet waar, hè!”. Dit wijst mogelijk op dat Eddy zijn adem naar bier ruikt en Frank en Eddy op café zijn geweest.
- Lowie rent Jana achterna en Julia blijft thuis. Wanneer ze in de kerk aankomen zijn Julia en Lowie terug samen en Jana komt apart aan met Tibo. Lowie is zelfs omgekleed en als je goed lijkt zie je ook dat Julia een bruin kleed aan heeft en niet meer haar blauw kleedje. Er is dus duidelijk iets gebeurt in de tussentijd.
- Franky zei tegen Bram 'Luc moet gestraft worden, maar dat moet gij niet doen'.
- Als Luc is aangevallen door de persoon die bij Sanitechniek op de deur klopte, moest die persoon hem gedumpt hebben, vlak naast een kerk waar masaal veel volk was. Maar, als het één van de mensen die later in de kerk aankwamen was, wou die misschien dat ze er bij uit kwamen na de viering.
- Leontien stierf buiten beeld, dus het kan wel eens goed zijn dat ze nog leeft. Dit is natuurlijk wel hoog onwaarschijnlijk.
- Op de thuisdag zegt Mark Willems “Luc Bomans wordt nooit ontmaskerd, ook al wordt die ontmaskerd is hij nog niet ontmaskerd.”
- Wanneer ze Luc vinden, slikt Jana een paar keren, kijkt Tibo zenuwachtig rond, maar Bram is nog het meest verschrokken van allemaal.
0 x
-
Walsoorden
- Nog geen rang
Ik vermoed dat het Tibo was die bij Luc op de deur klopte, wat zijn kapotte knokels kan verklaren. Hij is kwaad geworden op Luc, waarop het tot een handgemeen leidde. Daarbij heeft hij de verwonding in zijn gezicht opgelopen. Dat werd gezien door Bram of Lowie en deze heeft Luc bewusteloos geslagen. Stilzwijgend zijn ze vervolgens naar het huwelijk gegaan, in de hoop dat niemand het gezien heeft.
0 x
-
slipstreamdrive
- Nog geen rang
- x 1
Theorie 5 (al door iemand anders hier aangehaald): Tim is in een vlaag van razernij in zijn auto gesprongen en naar de kerk gevlamd. Daarbij heeft hij per ongeluk Luc omver gereden.jorah69 schreef:Heb al mijn veronderstellingen eventjes op een rijtje gezet:
Mijn theorie’s
Theorie 1:
Theorie 2:
Theorie 3:
Theorie 4:
0 x
-
Branaaa
- Nog geen rang
- jorah69
- Poster rang 1

- x 1
- x 3
Mogelijke daders:
Frank Bomans en Eddy van Noteghem
Motief: Dankzij dat Luc hem erin heeft geluist, heeft hij lang in de gevangenis moeten zitten.
Alibi: Eddy’s adem ruikt naar bier. Misschien zijn ze gewoon op café geweest.
Jana Blomaert
Motief: Luc heeft altijd gelogen over het feit dat hij wist van de nepboiler en daardoor haar kind heeft vermoord.
Alibi: Jana is mogelijk fysiek niet in staat tot moord.
Bram Schepers
Motief: Luc heeft altijd gelogen over het feit dat hij wist van de nepboiler en daardoor zijn kind heeft vermoord.
Alibi: Bram kwam te laat, maar kwam van een andere kant dan dat Luc lag (kon ook omgelopen zijn).
Tibo Timmermans
Motief: Luc heeft altijd gelogen over het feit dat hij wist van de nepboiler en daardoor zijn kleinkind heeft vermoord.
Alibi: Geen.
Julia Van Capelle
Motief: Zij was een lange tijd samen met Luc, maar ze is pas later achter al zijn slechte daden en leugens gekomen.
Alibi: Julia is hier mogelijk fysiek niet toe in staat.
Lowie Bomans
Motief: Luc heeft altijd gelogen over het feit dat hij zijn moeder heeft proberen te kapot maken . Wanneer hij op het punt staat om naar het buitenland te gaan met hem, vertelt Jana hem dat hij haar kindje heeft vermoord.
Frank Bomans en Eddy van Noteghem
Motief: Dankzij dat Luc hem erin heeft geluist, heeft hij lang in de gevangenis moeten zitten.
Alibi: Eddy’s adem ruikt naar bier. Misschien zijn ze gewoon op café geweest.
Jana Blomaert
Motief: Luc heeft altijd gelogen over het feit dat hij wist van de nepboiler en daardoor haar kind heeft vermoord.
Alibi: Jana is mogelijk fysiek niet in staat tot moord.
Bram Schepers
Motief: Luc heeft altijd gelogen over het feit dat hij wist van de nepboiler en daardoor zijn kind heeft vermoord.
Alibi: Bram kwam te laat, maar kwam van een andere kant dan dat Luc lag (kon ook omgelopen zijn).
Tibo Timmermans
Motief: Luc heeft altijd gelogen over het feit dat hij wist van de nepboiler en daardoor zijn kleinkind heeft vermoord.
Julia Van Capelle
Motief: Zij was een lange tijd samen met Luc, maar ze is pas later achter al zijn slechte daden en leugens gekomen.
Alibi: Julia is hier mogelijk fysiek niet toe in staat.
Lowie Bomans
Motief: Luc heeft altijd gelogen over het feit dat hij zijn moeder heeft proberen te kapot maken . Wanneer hij op het punt staat om naar het buitenland te gaan met hem, vertelt Jana hem dat hij haar kindje heeft vermoord.
0 x
- Matthi
- Administrator

- x 3
- x 2
Ik vond het wel vreemd dat Jana en Tibo samen de kerk in kwamen. Ik kan me niet voorstellen dat Tibo Luc in elkaar gaat timmeren als Jana er op staat te zien. Ik kan me ook niet inbeelden dat hij eerst Luc in elkaar timmert, dan Jana ergens gaat zoeken (want waar was zei eigenlijk ?) en dan naar de kerk gaat. Lowie kwam samen met Julia binnen, ik denk niet dat Julia Luc voor dood zou achterlaten. Yvetten en Simonne zijn hier niet toe in staat volgens mij. De enige verdachte op dit moment voor mij is Bram.
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Ik vermoed dat Luc op de vlucht was voor al deze verdachte personen en roekeloos de straat heeft overgestoken. Net op dat moment kwam Tim in volle vaart aangereden en was onoplettend door zijn vondst.
Dat zou kunnen verklaren waarom Tim niet in de Kerk kwam aangelopen om het huwelijk tussen Peggy en Peter tegen te houden.
Dat zou kunnen verklaren waarom Tim niet in de Kerk kwam aangelopen om het huwelijk tussen Peggy en Peter tegen te houden.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.