Sandertje schreef:Wel wat ik gestudeerd heb is een psychopaat iemand die zich niet kan inleven in andere mensen. Daardoor kunnen ze inderdaad ernstige schade aan de maatschappij toebrengen en aan zichzelf maar niet noodzakelijk. Automutulatie kan inderdaad bestaan om zichzelf te straffen maar in dit geval leek het eerder fysieke pijn om psychische pijn te verdringen.
Ja maar het was niet ik die afkwam met psychopaat hee heb daar niets over gezegd dat was iemand anders.
ik kwam af met zou Rafael automutuleren en toen kwam iemand af met psychopaat zijn maar dat was ikke niet
En idd het leek op fysieke pijn om psychi pijn te verdringen en dus automutuleerde hij.
En dan zegt hij eerst tegen Femke dat is van een strijkijzer....typisch automutulatie gedrag, om het dan vervolgens tegenover iemand die hij vertrouwd (Femke) toch toe te geven dat hij het zelf heeft gedaan. Mijn gedacht omdat hij de psychische pijn niet aan kan omwille van het feit dat hij mishandeld werd door Mike en alles wat daarboven op komt (wat hij met Femke heeft gedaan).