Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Bericht door Linne »

Zozeer de aanranding door Toon moet aangegeven worden zozeer ook de aanranding
door Mayra, zozeer wou ik dat iemand, ( hoeft niet Judith zelf na wat ze nu doormaakte )
Tom en Karin zal betrappen Het gaat hier over volwassenen, die zijn verantwoordelijk
voor hun daden :mrgreen: Ook Eddy, spijt achteraf of niet, maar alleen die is gestraft.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Vanzelfsprekend was het gedrag van Toon er dit keer mijlenver over, maar net als iedereen in Thuisdorp kende Judith de reputatie van Toon maar al te goed. Tussen hem en haar loopt dat spelletje van aantrekken en afstoten trouwens al een hele tijd.
Toen zij hem in zijn woning ging opzoeken begaf zij zich dus bewust in het hol van de leeuw. Een vrouw die bij Toon binnen gaat beseft vermoedelijk wel dat het niet is om zijn verzameling postzegels te bekijken. Zeker Judith had wel enigszins rekening kunnen houden met de mogelijkheid van iets méér dan een vriendschappelijk schouderklopje. Hij heeft haar immers al meer dan eens fysiek benaderd. Dat het ging gebeuren met geweld in plaats van met zijn arsenaal verleidingstruuks was een complete verrassing.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1702
x 2629

Bericht door satine »

Bedoel je hiermee dat wat gebeurd is, deels de schuld van Judith is?
Dat ze het maar had moeten zien aankomen, want Toon is een player?
:denk:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Inderdaad... :-?

Als Judith hem geen knietje gegeven had, dan had hij haar gewoon verkracht. Daarmee vervalt in mijn ogen al hetgeen er voorafgaand aan dit "afspraakje" gebeurd is...
Wat zou er gezegd worden als hetzelfde voor zou vallen tussen een getrouwd koppel? Dat die vrouw zoiets kan verwachten omdat ze met haar man getrouwd is en ze al vaker met hem geslapen heeft? :-?

Verkrachting gebeurt onder dwang en nee is nee (Judith was daar ook heel duidelijk in), dus wat mij betreft staat Toon's reputatie daar volledig buiten. Hij is ver over de schreef gegaan en is daar volledig alleen verantwoordelijk voor...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

:clap: :clap: :clap:

Een deel schuld afschuiven is bangelijk.
Dus, vermijd om alleen te zijn met een vriend.
Spreek af buiten aan de voordeur.
Binnengaan is vragen om verkracht te worden.
Waar eindigt dit ? :?:
In een boerka uit zelfbehoud.
( ik heb het niet over hen die dat verkiezen om kulturele of godsdienstige reden )
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Het woord schuld heb ik nergens gebruikt. Dat die uitsluitend bij Toon berust lijdt geen enkele vorm van twijfel.

Judith had niettemin voorzichtiger moeten zijn met haar hernieuwde toenadering tot hem. Zij wist dat Toon op haar aast en daarom al enkele keren actief en fysiek toenadering heeft gezocht. Toch maakt zij met hem afspraakjes “om samen te gaan lopen”. Een Toon onthoudt alleen dat zijn prooi met hem een afspraakje wilde maken, waarom zij dat deed heeft kan in zijn ogen van player maar één verklaring hebben.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Als je het zo stelt, dan had ik me voor kunnen stellen dat Toon misschien een poging gewaagd zou hebben om Judith te kussen, want daar is het voorheen ook bij gebleven. En die poging deed hij deze keer in het begin ook, waar Judith meteen heel alert en afwerend op reageerde. Daar kon geen verkeerde conclusie uit getrokken worden.

Dat hij haar vervolgens op de bank smeet om nog veel verder te gaan, terwijl zij herhaaldelijk "nee" riep en onder hem lag te spartelen alsof haar leven ervan af hing, liet niks aan de verbeelding over. Dat soort agressie en geweld ligt in een hele andere categorie als een simpele versierpoging, waar Toon voorheen bij Judith om bekend stond. Ik zie dus nog altijd niet in hoe ze dit ook maar op wat voor manier voorzichtiger aan had kunnen pakken.

Inderdaad door daar weg te blijven, of een harnas te dragen of zoiets. Maar het zou maar erg zijn als vrouwen dat uit voorzorg moesten gaan doen, gewoon omdat ze anders eventueel het risico lopen dat een vriend/kennis of flirt doorslaat en hen probeert te verkrachten...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Guapa »

Dat komt nog wel.
Maar als het niet is hoop ik dat ze iemand vindt bij wie ze oprecht haar hart kan luchten. na al die strubbelingen met Tom de voorbije weken zouden de spanning mss nog meer oplopen .
0 x
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Guapa »

Denk niet dat Judith's klacht serieus zou worden genomen want ze is zelf naar zijn apt gegaan. Da's zoals een vrouw die een rokje draagt en dan verkracht wordt 'die lokken het zelf uit' is dan de reactie.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1702
x 2629

Bericht door satine »

Victim blaming dus. :thumbdown:
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

Jammer dat Judith niet even Tom apart nam in de praktijk en hem uitlegde wat er is gebeurd.
Oké dat zou dan vast hebben gezorgd voor een Tom die Toon nadien zou klop geven of meteen een aangifte,
maar dat is naar mijn idee beter dan hoe het nu is afgelopen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ik snap echt niet dat Judith Toon niet wil aangeven. Zeker na alles wat haar dochter heeft meegemaakt.
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Toen Tom te keer ging tegen Judith keek ze verslagen voor zich uit en pruttelde wat tegen.
Voor hem lijkt dat of ze zich schuldig voelt. Dit gezegd zijnde wat een stuk hypokriet is dat geworden :doh: ( the show must go on in 'n soap ).
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1702
x 2629

Bericht door satine »

tvx1 schreef:Ik snap echt niet dat Judith Toon niet wil aangeven. Zeker na alles wat haar dochter heeft meegemaakt.
Ik denk dat zij niet wou dat Tom het te weten kwam, omdat zo vaak de schuld bij het slachtoffer gelegd wordt.
Het zou voor Emma misschien ook oude dingen terug naar boven brengen, want zoiets hou je niet geheim denk ik.
Nu Tom het weet, hoeft ze niet meer te twijfelen.
Ik hoop dat Judith er snel werk van maakt, zeker na het lage natrappen van Toon.
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Zoiets aangeven is niet evident. Ze heeft geen blauwe plekken, tot een verkrachting is het niet gekomen, er zijn geen getuigen, het is haar woord tegen het zijne. Begin er maar eens aan. Dat zal zij ook wel beseffen.

Niet leuk, maar zo gaat het er in de 'echte wereld' wel aan toe.
0 x
Plaats reactie