Stijn De Belder (Kwinten Van Heden)
- Crackers
- Poster rang 5
Re: Stijn
dat moeilijk lopen is toch enkel in de serie en niet irl? en daar zit Jens voor iets tussen. Volgens mij heeft hij irl een hersenverlamming gehad ofwel is hij in Thuis zowel fysisch als mentaal gehandicaptShabba schreef:is irl niet mentaal gehandicapt, kan gewoon moeilijk lopen door die hersenverlamming, maar is mentaal ok.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
- Poster rang 1
Zijn enige beperking is dat hij moeilijk loopt. IRL komt dat door een hersenverlamming, in de serie door een ongeval. Hij heeft in interviews duidelijk laten weten dat er mentaal niets verkeerd is met hem. Naast thuis is hij zelfs leraar in het middelbaar onderwijs.
0 x
-
- x 435
Die acteur heeft GEEN mentale handicap, het personage ook niet,Crackers schreef:Ik vind Stijn als personage gewoon een slechte keuze. Hij heeft al een mentale handicap in het echte leven door een hersenverlamming en dan geven ze hem in de reeks nog eens een fysische handicap bij... ?
Een hersenverlamming bezorgde hem irl een fysieke handicap, in Thuis kwam het door een ongeval.
0 x
-
- Poster rang 1
zijn gezicht ziet er toch ook niet al te normaal uit, zoiets kan volgens mij niet door een auto ongeval komen.
Trouwens ze doen in thuis echt wel iets te hard hun best om op korte tijd aan diversiteit te doen.
Wat zal het volgende zijn? Een Marokkaan die zonder verpinken Paulien afpakt van Bram
?
Trouwens ze doen in thuis echt wel iets te hard hun best om op korte tijd aan diversiteit te doen.
Wat zal het volgende zijn? Een Marokkaan die zonder verpinken Paulien afpakt van Bram

0 x
- Ganja
- Poster rang 3
Ook zijn gezicht heeft te maken met zijn fysieke handicap lees hier onder het bericht uit de krantDevilex schreef:zijn gezicht ziet er toch ook niet al te normaal uit, zoiets kan volgens mij niet door een auto ongeval komen.
Wat zal het volgende zijn? Een Marokkaan die zonder verpinken Paulien afpakt van Bram?
Crackers dit stond al een tijdje in deze topic.Crackers schreef:Ik vind Stijn als personage gewoon een slechte keuze. Hij heeft al een mentale handicap in het echte leven door een hersenverlamming en dan geven ze hem in de reeks nog eens een fysische handicap bij... ?
Met andere woorden hij is niet mentaal gehandicapt hij heeft zelfs aan de univ gestudeerd
Zijn fysieke handicap is niet gespeeld
Lees dit maar eens: (komt uit dit topicje) heb wat dingen onderlijnt;
Kwinten Van Heden (26) maakt intrede in 'Thuis' (http://www.nieuwsblad.be)
LEUVEN - U zal hem vaker zien zitten dan zien lopen. Dat komt omdat Kwinten Van Heden (26) door een hersenverlamming nu nog steeds wat moeilijk stapt. En al vermoedt de opvallende nieuwkomer in 'Thuis' dat hij door die fysieke beperking over de tongen zal gaan, toch hoopt hij vooral op te vallen door dat andere: zijn acteertalent.
Fans van Thuis staat deze week een verrassing te wachten: Jens (Jelle Cleymans) blijkt vanaf vrijdag plots over een broer te beschikken: Stijn De Belder, vertolkt door Leuvenaar Kwinten Van Heden. Stijn, die sinds een ongeval wat moeilijk loopt, keert terug naar België om mee te werken aan een universitair onderzoek.
Dat moeilijke lopen, dat is iets wat Van Heden al heel zijn leven doet, als gevolg van een hersenverlamming bij de geboorte. Hij heeft taal- en letterkunde gestudeerd in Leuven en werkt fulltime als leraar Frans en Nederlands in het hogere middelbaar. Zijn leven wordt nog een flink stuk drukker, nu hij er naast die job ook nog Thuis bij krijgt. Maar klagen doet hij niet, want waar zijn hart echt sneller van gaat slaan, is dat acteren. 'Op mijn achttiende voelde ik het al kriebelen. Ik wilde een toneelopleiding volgen, maar het leek verstandiger om toch eerst een 'echt' diploma te halen.'
Nu hij dat heeft, leeft hij zich naast zijn job als leraar volop uit als acteur. Zo speelt hij bij de Leuvense gezelschappen Fabuleus en De Reynaertghesellen. Het was ook op die theaterplanken dat hij in het oog sprong bij de makers van Thuis. 'Ik vermoed dat het toch vooral mijn acteertalent was dat hen opviel. Ik moest ook eerst auditie doen voor ik werd aangenomen.'
'Maar ik moet niet onnozel doen: mijn beperking is natuurlijk een factor die heeft meegespeeld. Thuis wil een afspiegeling zijn van de maatschappij, waar ook mensen zoals ik in rondlopen. Toch: een rol als deze krijg je niet als je helemaal niet kunt acteren.'
Van Heden hoopt dat hij met zijn rol in de Vlaamse huiskamers voor gespreksstof zal zorgen, al wil hij het ook niet overdrijven. 'Dat is niet mijn missie. Al blijft het een feit dat ik een van de eersten ben die niet zal spelen dat hij een beperking heeft.'
'Ik hoop dat ik een beetje kan zorgen voor een positief beeld van mensen zoals ik. Zodat mensen beseffen dat je met een fysieke beperking niet sowieso ook een mentale achterstand hebt. Het is mij ook al overkomen: dat mensen mij aanspreken alsof ik een vijfjarige ben, louter omdat ik een beetje stuntelig loop. Maar mijn personage zal mij daar ook wel bij helpen: het is een intellectueel met wat scherpe kantjes. Geen doetje.'
Helemaal iemand anders dus dan zijn broer Jens, ook qua uiterlijk. Vreest hij niet dat het erg wennen zal zijn voor de Thuis-kijkers? 'O nee, want onze verschillen worden meteen uitgespeeld in de reeks. We staan als broers totaal anders in het leven. Ook karakterieel zal je het zien botsen.'
0 x
-
- x 435
Gelukkig niet. Het is de VRT die zichzelf dat oplegt. Compleet belachelijk m.i.. In het ideale geval moet je er niet naar kijken. Nu wordt er net wel voortdurend naar gekeken, er moeten zoveel procent homo's in Thuis zitten, zoveel procent allochtonen, zoveel procent gehandicapten, vermoeiend is het.satine schreef:
En die diversiteit is toch bij wet vastgelegd

0 x
- Crackers
- Poster rang 5
ivm het onderstreepte: dat opzet is dan toch mislukt want heel wat kijkers van Thuis denken dat hij naast zijn fysische handicap in zijn bovenkamer ook niet helemaal juist is. Dan moeten ze hem geen zo'n rol geven vind ik.Ganja schreef:'Ik hoop dat ik een beetje kan zorgen voor een positief beeld van mensen zoals ik. Zodat mensen beseffen dat je met een fysieke beperking niet sowieso ook een mentale achterstand hebt. Het is mij ook al overkomen: dat mensen mij aanspreken alsof ik een vijfjarige ben, louter omdat ik een beetje stuntelig loop. Maar mijn personage zal mij daar ook wel bij helpen: het is een intellectueel met wat scherpe kantjes. Geen doetje.'
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Is dat zo?Crackers schreef:ivm het onderstreepte: dat opzet is dan toch mislukt want heel wat kijkers van Thuis denken dat hij naast zijn fysische handicap in zijn bovenkamer ook niet helemaal juist is.Ganja schreef:'Ik hoop dat ik een beetje kan zorgen voor een positief beeld van mensen zoals ik. Zodat mensen beseffen dat je met een fysieke beperking niet sowieso ook een mentale achterstand hebt. Het is mij ook al overkomen: dat mensen mij aanspreken alsof ik een vijfjarige ben, louter omdat ik een beetje stuntelig loop. Maar mijn personage zal mij daar ook wel bij helpen: het is een intellectueel met wat scherpe kantjes. Geen doetje.'
Dat is nou net het enige waar ik persoonlijk nooit aan getwijfeld heb sinds zijn personage Thuis is verschenen: dat hij ze allemaal prima op een rijtje heeft. Hij is duidelijk veel slimmer dan Jens, en bovendien geslepen. Echt onder de indruk van zijn acteertalent ben ik niet, maar ik geloof eigenlijk niet dat dat iets met zijn handicap te maken heeft.

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Crackers
- Poster rang 5
ben het vaak met je eens Shabba maar deze keer nietShabba schreef:Ik vind hem niet slecht spelen, maar geen mooie stem hebben. Speelt pakken beter dan een Ann, Bianca, Mo,...

0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Ik heb eigenlijk ook geen probleem met zijn acteertalent! 't Valt wel op dat hij wat 'anders' praat, maar dat zal wel een gevolg zijn van zijn fysieke beperking.
En iedereen mag natuurlijk een andere mening hebben ivm zijn acteertalent. Maar zeggen dat hij eruit ziet als iemand die mentaal ook niet in orde is, vind ik wel een beetje zielig! Heeft ook niets meer te maken met zijn acteerprestaties hé! Tenslotte weten we nog niet zoveel over zijn personage. Misschien is die blik wel opzettelijk zo gedaan en gebeuren er nog spannende dingen.
Eerlijk gezegd vind ik die Quinten best nog een knappe gast!
En iedereen mag natuurlijk een andere mening hebben ivm zijn acteertalent. Maar zeggen dat hij eruit ziet als iemand die mentaal ook niet in orde is, vind ik wel een beetje zielig! Heeft ook niets meer te maken met zijn acteerprestaties hé! Tenslotte weten we nog niet zoveel over zijn personage. Misschien is die blik wel opzettelijk zo gedaan en gebeuren er nog spannende dingen.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
- Poster rang 5
Ik vind z'n stem zelfs het griezeligste van z'n personage.hannanaske schreef:Ik heb eigenlijk ook geen probleem met zijn acteertalent! 't Valt wel op dat hij wat 'anders' praat, maar dat zal wel een gevolg zijn van zijn fysieke beperking.

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!