Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Re: Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Bericht door satine »

Voor mij hoeft het natuurlijke niet geweerd worden, maar of Sam al dan niet borstvoeding geeft, maakt geen deel uit van 1 van de verhaallijnen.
Ik vind het dan ook totaal niet belangrijk of Hannah de borst krijgt of de fles.

Het is een soap - en geen informatief programma voor de aanstaande of jonge moeder. :whistle:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef:Voor mij hoeft het natuurlijke niet geweerd worden, maar of Sam al dan niet borstvoeding geeft, maakt geen deel uit van 1 van de verhaallijnen.
Ik vind het dan ook totaal niet belangrijk of Hannah de borst krijgt of de fles.

Het is een soap - en geen informatief programma voor de aanstaande of jonge moeder. :whistle:
Dat is een waarheid als een koe! :thumbup:
0 x
fazou
Nog geen rang

Bericht door fazou »

Femke gaf destijds borstvoeding. We hebben haar ook nooit gezien met ontblote borst, maar het werd wel zo gesuggereerd.
0 x
fazou
Nog geen rang

Bericht door fazou »

je ziet het trouwens al aankomen dat Sam het toch moeilijk heeft met haar rol als moeder. Al verschillende malen liet ze hier een signaal vallen o.a. aan Tim en Simone
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

satine schreef:Voor mij hoeft het natuurlijke niet geweerd worden, maar of Sam al dan niet borstvoeding geeft, maakt geen deel uit van 1 van de verhaallijnen.

Juist, dus borst of fles het maakt mij niet uit. De VRT blijkbaar wel.
0 x
Potentia Principatum
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Caligula schreef:
hannanaske schreef:n daarbij kunnen ze toch moeilijk de actrice voor de camera zetten met een ontblote borst?
Wel dat weet ik niet. Daar is m.i niks mis mee. Of vind je dat het natuurlijke nu ook moet geweerd worden uit onze puriteinse maatschappij.
Nee, zo preuts ben ik ook niet. ;) Het gaat erom dat het praktisch onmogelijk lijkt om zo'n verhaallijn in een soap te brengen. Ten eerste moet de actrice het ook zien zitten om dat te doen, en ten tweede moeten ouders ook toestemming geven om hun baby's (ik spreek nu al in meervoud) aan de borst te leggen. Denk trouwens niet dat je een baby zo ver zal krijgen om dat te doen als er niet eens melk inzit ;) + ik zou het zelfs logisch vinden als dat wettelijk niet eens toegestaan is.

En om nu terug over te schakelen naar het personage Sam; Is het niet normaal dat een pas bevallen vrouw moe is? Zo'n bevalling moet toch impact hebben op uw lichaam? En ik heb de indruk dat Sam haar idee over kinderen toch met 180 graden gedraaid is. Ze doet toch flink haar best om een goede mama te zijn voor Hannah, en natuurlijk brengt dat onzekerheden met zich mee, vooral omdat het nog allemaal nieuw is.
Voorlopig lijkt Sam dat toch goed te doen. (allez dat vind ik toch) :yup:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1488

Bericht door heidiw »

hannanaske schreef: Is het niet normaal dat een pas bevallen vrouw moe is? Zo'n bevalling moet toch impact hebben op uw lichaam? En ik heb de indruk dat Sam haar idee over kinderen toch met 180 graden gedraaid is. Ze doet toch flink haar best om een goede mama te zijn voor Hannah, en natuurlijk brengt dat onzekerheden met zich mee, vooral omdat het nog allemaal nieuw is.
Voorlopig lijkt Sam dat toch goed te doen. (allez dat vind ik toch) :yup:
Zo is dat, we zijn het alleen niet meer gewoon dat zwangerschap, bevalling en moederschap realistisch voorgesteld worden op TV. We moeten allemaal supervrouwen zijn die kunnen multitasken tot in het kwadraat en we moeten ons daar vooral supergoed bij voelen. Wel, wat er met Sam aangetoond wordt is dat dat eigenlijk zever in pakskes is en dat het helemaal niet zo simpel is als het meestal wordt voorgesteld. Dus hierbij :thumbup: voor de schrijvers van deze verhaallijn.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Een dikke bravo voor de scenaristen van deze verhaallijn ; het wordt allemaal heel levensecht gebracht: een pas bevallen mama is moe en is ook nog geen "super-mama" dat komt al doende en ..wat ook heel goed getoond wordt , een zo verse mama is ook niet op 1 2 3 terug super slank . Sam doet dat heel goed en is terecht een beetje bang of dat allemaal wel zal lukken als papa Tim terug gaat werken.
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

Ik vond het zo mooi van haar dat ze Yvette het kleintje liet vasthouden! Zij doet tenminste haar best om het verleden achter te zich te laten en het goed te maken met anderen, wat ze ook hebben gedaan. Sommige andere personages zouden beter eens een voorbeeld aan haar nemen!
0 x
fazou
Nog geen rang

Bericht door fazou »

Nee, zo preuts ben ik ook niet. ;) Het gaat erom dat het praktisch onmogelijk lijkt om zo'n verhaallijn in een soap te brengen. Ten eerste moet de actrice het ook zien zitten om dat te doen, en ten tweede moeten ouders ook toestemming geven om hun baby's (ik spreek nu al in meervoud) aan de borst te leggen. Denk trouwens niet dat je een baby zo ver zal krijgen om dat te doen als er niet eens melk inzit ;) + ik zou het zelfs logisch vinden als dat wettelijk niet eens toegestaan is.

Zoals ik daarnet al aangaf, bij Femke suggereerden ze de borstvoeding wel. Wellicht omdat zij een personage is die daar wel voorstander van was.
Ook Femke had nog een buikje na de bevalling. De makers houden dus inderdaad een realistisch beeld op van pas bevallen vrouwen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

hannanaske schreef:
Caligula schreef:
hannanaske schreef:n daarbij kunnen ze toch moeilijk de actrice voor de camera zetten met een ontblote borst?
Wel dat weet ik niet. Daar is m.i niks mis mee. Of vind je dat het natuurlijke nu ook moet geweerd worden uit onze puriteinse maatschappij.
Ik herinner me nu wel dat ze getoond hebben dat Peggy borstvoeding gaf aan Sandrine.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef:
hannanaske schreef:
Caligula schreef:
Ik herinner me nu wel dat ze getoond hebben dat Peggy borstvoeding gaf aan Sandrine.
Waar blijft Sam in dit topic?
0 x
Yvetje
Poster rang 3
Poster rang 3
x 193
x 236

Bericht door Yvetje »

Inderdaad, dit is het topic van Sam, niet het Grote Borstvoedingstopic.
Het zou fijn zijn als iedereen daar rekening mee hield. :yup:

Verdere offtopic berichten zullen verwijderd worden.
0 x
Prieeltje
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Prieeltje »

Ik blijf het toch gek vinden hoe Sam soms op haar baby van 1 maand reageert, dat kind lig al uren stil in haar voiture te slapen bij de Kabouters, dan wordt ze wakker en uiteraard weent een baby van 1 maand dan effe en dan Sam boven haar dochter "oh nee, wat nu weer?", euhm gewoon dat je dochter wakker is en misschien even geknuffeld wil worden?
En dan komt ze samen met Yvette tot de conclusie dat ze misschien aandacht nodig heeft.... Maar in plaats van Hannah dan even bij zich te nemen, kan Yvette ermee gaan wandelen.
0 x
Faith is to believe what you do not see, the reward of this faith is to see what you believe...
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Allé,deze keer een vrij geslaagde babyborrel zou ik zeggen ivm de vorige keer! :mrgreen:
0 x
Potentia Principatum
Gesloten