Verslagen Forumuitstap Mechelen 16-04

Gesloten
Absolutt R.W.
Nog geen rang

Bericht door Absolutt R.W. »

tine schreef:@R.W: en hoe heet diene pipo nu eigenlijk?
Jules, Ben, Gustaaf, Peter, Dimitri, Maurice, Igor, Zoltan, Joachim, Marcel, Herman, Serge, Arthur,Franz, Jacques, Albert, Max, Werner, Felix, Bavo, Dennis, Tony, Steven, Bert, René, Modest, Pablo, Hector, . . . . . .
0 x
gerrit
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door gerrit »

Christiaan R.W. schreef:een lang verslag dat ik hier niet helemaal ga quoten
Habemus papam! Bij deze zou ik RW willen bekronen en benoemen tot de professionele verslaggever van toekomstige meetings. Schitterend verslag, eRWee!
0 x
... there's a man in a smiling bag...
Absolutt R.W.
Nog geen rang

gerrit schreef:
Christiaan R.W. schreef:een lang verslag dat ik hier niet helemaal ga quoten
Habemus papam! Bij deze zou ik RW willen bekronen en benoemen tot de professionele verslaggever van toekomstige meetings. Schitterend verslag, eRWee!
En zeggen dat ik dan nog vééééél verzwegen heb. :wink: :lol:
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

gerrit schreef:Habemus papam! Bij deze zou ik RW willen bekronen en benoemen tot de professionele verslaggever van toekomstige meetings. Schitterend verslag, eRWee!
De benaming "paus van het forum" schoot me even te binnen, maar da's wellicht omdat het journaal opstaat momenteel. :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Jussi
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door Jussi »

tine schreef:Welja, boffen jullie maar allemaal onze Erwee den hemel in, dan durven de achterblijvers er niet eens meer aan te beginnen! :roll:
Het zal je leren om de zaken altijd maar tot morgen uit te stellen :D
0 x
"Slagen in de liefde is nu wel het moeilijkste dat er is." (Jenny Verbeeck)
"Weet je wat 't is? De wereld zit verkeerd ineen, dat is 't!" (Frank Bomans)
"Dieje van Sanitechniek heeft een fuite" (Angèle Backx)
pipilotti rist
Nog geen rang

Bericht door pipilotti rist »

RW, val ik in herhaling, maar u heeft een gouden pen!!!!!!
0 x
Absolutt R.W.
Nog geen rang

pipilotti rist schreef:RW, val ik in herhaling, maar u heeft een gouden pen!!!!!!
Zal de volgende keer, met plezier, een handtekening voor je meebrengen uit 1978.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Zaterdag 16 april 2005
Vandaag is er een bijeenkomst van Thuisforummers in Mechelen. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad om tot een beslissing te komen waar die zou doorgaan en vooral wat we zouden doen.
Eerst stond Geeraardsbergen op het programma, dat werd toen door sommige te ver bevonden. Volgende optie werd dan Gent, wegens een veto van de één of andere boogschutter ook afgevoerd, werd uiteindelijk Mechelen aangeduid als te ontdekken stad.
En we zouden naar het Speelgoedmuseum gaan, vóór we zouden in een café eindigen…
Maar weer was daar die boogschutter, die wou eigenlijk liever niet naar dat museum, waarom niet naar Technopolis?
Tsja, na heel wat postings over en weer, museum afgevoerd, en geopteerd voor een simpel stadsbezoek.
En vandaag is het dus zover, en net als de vorige keer ben ik weer veel te vroeg wakker geworden..
Het beloofd een spannende dag te worden. Gentle Butch liet gisteren doorschemeren dat zij er misschien ook wel zou bij zijn.
En ze was in topvorm, ’t is te hopen voor ons dat ze ons inderdaad met haar gezelschap vereert. Hout vasthouden, want in een pb-ke klonk ze al heel wat minder zelfzeker.

Dit is een aperitiefje, mijn verslag volgt nog (steeds)
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

De andere forummers die al een verslag postten, deden dat zo goed, dat ik eigenlijk niet weet wat ik er nog kan aan toevoegen?
Zoals de vorige keer was ik door blijde spanning veel te vroeg wakker, maar gezien er aan alles ook een positieve kant zit, was ik ook deze keer dus op mooi tijd voor mijn trein.
Omwille van werken op het traject en het willen vermijden van de bus, namen we de trein van Bissegem naar Brussel.
Die passeerde langs Oudenaarde en daar kregen Sarita en ik compagnie van Valda en Darling.
Nee, ik val niet in herhaling, ’t zijn de anderen die dit reeds vermeldden in hun verslag!
En na de kennismaking en wat praten, stelde ik voor om te kaarten, nee, geen broekske-af, wel “Kingen”.
Valda noch Darling kenden dat spel, maar waren goede leerlingen… alleen onze concentratie liet te wensen over. Tot daar, we maakten plezier en bleven honderduit vertellen. We naderden Brussel en hadden nog drie ronden te gaan vóór we konden beginnen afkaarten, maar dat konden we dan misschien op de terugweg doen, als we seffens geen tijd of plaats meer zouden hebben.
(Tuurlijk buiten den terrorist gerekend, wisten wij veel dat dat vrouwmens een andere trein terug zou nemen?)
Help het mij onthouden, Valda en Darling, dat ik jullie eens het spelreglement bezorg, voor een volgende bijeenkomst…., nog geïnteresseerden?
Op de trein van Brussel Noord tot Mechelen zaten we zonder het te weten in eerste klas. Weliswaar tussen twee coupés in(maar volgens de conducteur was dat toch eerste klas), en door gebrek aan een tafel konden we ons kaartspel niet afwerken. Tussendoor nog wat zitten oefenen met mijn digitaal vervangfototoestel, vooral leuk omdat Sarita niet op de foto wou. Ja, vaneigens ben ik dan blijven “trekken”, ge ziet dat van hier!
Dat meiske kon in Mechelen niet rap genoeg van mij verlost zijn, zo leek het, of was ze gejaagd om Erwee terug te zien?
In ieder geval, zodra we voet aan wal gezet hadden, schoot zij er als een pijl uit een boog vandoor.
Valda, Darling en ik zochten op ons gemak naar de voorkant van het station.
Dat was niet moeilijk te vinden, wij gingen er in van uit dat spoor 1 aan de voorkant van ’t station ligt. Toch even stiekum over mijn schouder gekeken of ik aan de andere kant geen skarrekop zag ijsberen.
Aan de voorkant van ’t station stond al een mooie kring volk, negen kansen op tien waren dat de ander forummers.
Verdorie, R.W. is er nog niet? Allez? En G.B komt ook niet, en dat nadat ze eerst zei dat ze er toch zou zijn. Jammer.
Maar waarom keken die nu allemaal zo “komiek” naar mij? Ik draaide mij om en wie stond daar toch, te schokken van ’t lachen? Tuurlijk Gentle Bitch, en tegen die raren die wat afzijdig stond mocht ik ook gedag zeggen! ‘k Werd door hem verwelkomd met de woorden:” ach, ’t groot lawaai van Kortrijk is er.” Maar allez! Ik ben van Bissegem.
Moa vent toch, wat een strontweer, en waar blijven Pearl en Diann, ’t is hier echt niet gezellig wachten.
Eindelijk komen daar twee jongedames, van dezelfde leeftijd(?) resoluut naar de wachtende groep afgestapt. Na een vijftal heel onwennige minuten voor hen stappen we toch op, voor een stadswandeling? Ja, met wat goede wil kun je dat zo noemen. Eerste stop bij een verdacht etablissement, vergane Art –Deco glorie, draagt nog steeds de schitterende naam: “Gouden vis”. Evenveel goud als vis te zien, maar het gebouw straalt wel sfeer uit. Jammer van de plensende regen, ‘k was wel graag op het vervallen terras gaan zitten.
Geen Kriek Lindemans, maar Kriek Boone is ook goed, dat wist ik van horen zeggen, en nu durf ik dat ook door te vertellen want ik dronk er daar ene. We hebben daar heel gezellig en ontspannen met elkaar kennis gemaakt.
Tot er enkelen begonnen honger te krijgen en de grootste hongerlijders op onderzoek uitgingen.
En wijle weer weg, naar waar? ‘k Wist het niet, ik volgde de groep, door de regen, dwars door alles,( behalve door de plassen) heen.
We houden halt bij de Kookaburra: ziet er niet mis uit, helemaal niet vervallen, integendeel. Met de nodige verbouwingen konden we zelfs heel comfortabel aanschuiven aan twee lange tafels. Ze keken daar wel een beetje raar naar die bende woestelingen, maar R.W. zag er gevaarlijk genoeg uit om hen te weerhouden van commentaar. Of hadden ze een andere reden om zich koest te houden?
De bestellingen verliepen tamelijk vlot…2x Tajine met Lam? Euh, we hebben maar 1X Tajine met lam meer! Geef mij dan maar Tajine met kip. Een fles Rosé. Hebben we niet. Een fles witte wijn dan maar.
Het eten arriveert, wij beginnen allemaal smakelijk te eten. Allemaal? Waarom eet Valda niet mee? Omdat ze hem vergeten zijn, tiens!
Ach bon.
De rest weten jullie al, de spaghetti was smakeloos en bijgevolg bleven vele borden aan de andere lange tafel halfvol staan.
De Tajine was niet slecht, maar die saus, die geeft wel duidelijk gele plekken, zou daar curry in gezeten hebben?
Als ik daar ooit nog eens terugkeer, bestel ik net als G.B een eenvoudige crocque!ALS!
Na betaling weer vol goede moed de regen in. Richting volgend café. Weer meteen het interieur stukken gezelliger gemaakt.
En wat zitten bladeren in een boekje dat Gerrit en Eveline meehadden: een speciale uitgave ter gelegenheid van de 1000ste Thuisaflevering.
Ik wacht nog steeds op een kopie, wordt die ingescant en op het forum gezet?
En zitten kletsen en rondkijken en luisteren en genieten. En genieten, en genieten van een Mechelse “Koekoek” deze keer, met daarbovenop een zware verantwoordelijkheid want Frank bestelde er ook zo één op mijn aanraden… Gelukkig geen klachten gehoord achteraf.
Om 18u moesten we de tafels ontruimen want die moesten weer in de oorspronkelijke opstelling gezet worden, maar niet door ons, hoor, wijle weg!
Regende het toen, of was het even droog, ‘k weet het niet meer.. maar we gingen weer op stap, naar ’t volgende “kapelleke”.
De Mechelse bowling, deze keer.
En wat er toen gebeurde, dat weten jullie al. Ik ga mij niet vermoeien door mijn hersens te pijnigen en te proberen de hele “match” te reconstrueren. Bestelde ik een triootje, of dronk ik een koffie? Wat maakt het uit?
Ik heb mij goed geamuseerd en hoop van iedereen hetzelfde. Onnozel klein meiske, je moet niet meer hopen dat iedereen zich amuseerde, je kon het lezen in de verslagen! Moet er nog zand zijn? Wie nog vragen heeft die stelt ze maar? Misschien volgt er wel een antwoord!
En wat moest onze Jussi nu eens echt Jussi heten? Moet verdomd vervelend zijn als niemand je gelooft!

DE VOLGENDE! :wink:
0 x
Absolutt R.W.
Nog geen rang

"Verdorie, R.W. is er nog niet? Allez?"

Correctie: ik stond daar al wél.
Vraag het maar aan de Therrorist. :wink:
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

Christiaan R.W. schreef:"Verdorie, R.W. is er nog niet? Allez?"

vandaar ook de volgende zin in haar verslag he: "en tegen die raren die wat afzijdig stond mocht ik ook gedag zeggen" (tine's woorden, niet de mijne 8) ;) )
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
Jussi
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door Jussi »

sisken schreef:
Christiaan R.W. schreef:"Verdorie, R.W. is er nog niet? Allez?"

vandaar ook de volgende zin in haar verslag he: "en tegen die raren die wat afzijdig stond mocht ik ook gedag zeggen" (tine's woorden, niet de mijne 8) ;) )
Hoeveel raren zijn er hier wel niet? :D
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

sisken schreef:
ha, had toch de indruk dat tine daarmee Jussi bedoelde. :)

allez ja, RW stond immers naast mij, dus zo afzijdig was da niet.
maar wie weet. :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Absolutt R.W.
Nog geen rang

Ne mens zou op de duur nog aan zichzelf gaan twijfelen.
Zijn we wel in Mechelen geweest :?: :?: :?:
0 x
Jussi
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door Jussi »

Christiaan R.W. schreef: Zijn we wel in Mechelen geweest :?: :?: :?:
Ja ik heb het niet durven zeggen. Maar toen ik daar wat afzijdig (zoals illustere schrijvers neerpennen) stond rond te kijken,... dacht ik in de verte nog de ingang van de Zoo te herkennen. En die was toch vlak aan het station. Dus ErWee,... de twijfel kan weggenomen worden,... We waren dus in Antwerpen! :)
0 x
Gesloten