thuisfan schreef: (dan is het zelfs de schuld van de scenarist omdat hij z'n dialogen slecht uitgeschreven heeft)
Nee, daar ben ik het niet volledig mee eens. Echte goede acteur zou elke tekst ,hoe saai die ook is, toch op een interessante manier moeten kunnen brengen. Jan Decleir is daar een perfect voorbeeld van

Nee, ik vind dat de scenarist een zeer grote verantwoordelijkheid heeft daarin.

Bij soaps gaan de acteurs ook wel de kans niet krijgen om z'n tekst nog bij te sturen hé en, sja, Jan Decleir zal ook wel niet rap in een soap meespelen.

Allez, zoals bij Kurt Defrancq/Eric gisteren : ik ben er zeker van dat hij zat te vloeken toen hij z'n tekst kreeg voor t begin van de aflevering van gisteren en zich afvroeg hoe hij dat geloofwaardig zou kunnen brengen.
Enfin, om een voorbeeld te geven uit de film :
De Indringer is als film best wel ok, maar sommige dialogen waren zo slecht uitgeschreven dat het toch de film voor de helft onderuit haalde. Ergens op het einde van de film zegt het personage van Koen De Bouw "Mijn verdriet, dat kan nu eindelijk beginnen". Als scenarist zou je daar toch rekening mee moeten houden dat geen mens het in z'n hoofd zou halen om zo'n zin spontaan te uit te spreken ?

On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.