Brik Mughal (Gregory Van Damme)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1751
x 2697

Bericht door satine »

Eerste indruk is niet echt positief - beetje op zijn smartphone zitten tokkelen, terwijl 'het meisje dat niks weet' de problemen wel zal oplossen.

Ben benieuwd hoe dit gaat evolueren.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 5
Poster rang 5
x 198
x 575

Brik (Gregory Van Damme)

Bericht door Kiki_Dee »

Hij begint precies wat te ontdooien tegenover Thérèse.
Achter de ‘stoerdoenerij’ schuilt een klein hartje denk ik
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1751
x 2697

Brik (Gregory Van Damme)

Bericht door satine »

Inderdaad, nu hij ziet dat Thérèse niet het domoortje is dat hij dacht dat ze was, verandert hij van koers en dat is wel tof.
Zijn tip over de koffie bij de verpleegsters, vond ik heel lief.
Bij mij kwam het over als een manier om toch wel een beetje sorry te zeggen.
1 x
bragolin-01
Nog geen rang
x 16

Brik (Gregory Van Damme)

Bericht door bragolin-01 »

Vandaag is zijn volledige naam genoemd, volgens de ondertitels is het "Brik Mughal"

p.s. hebben we hem al ooit iets zelf zien herstellen?
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1464
x 1822
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

bragolin-01 schreef: di 05 mei 2026, 00:26 p.s. hebben we hem al ooit iets zelf zien herstellen?
had ook die gedachte gisteren. Heeft die ooit al iets in z'n handen genomen dat nuttig kan zijn voor z'n werk. Het enige dat bedrijvig is is z'n tong om te treiteren en iedereen een naam te geven. Beetje degoutant figuur toch!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 983
x 1574

Bericht door heidiw »

Awel, Lyn nam de woorden uit mijn mond: waarom in een ziekenhuis werken als je zo'n hekel hebt aan dokters... Om de kost te verdienen? Voor goede techniekers zijn er andere jobs hé.
1 x
Level10
Nog geen rang
x 209
x 38

Bericht door Level10 »

Duidelijk iemand met een getormenteerd verleden, wat altijd zonde is natuurlijk. Het blijft wel vreemd dat we hem als ober in het Italiaans restaurant hebben gezien, maar daar verder niks meer over hoorden.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1751
x 2697

Bericht door satine »

heidiw schreef: wo 06 mei 2026, 22:42 waarom in een ziekenhuis werken
Omdat hij in een andere job wel zou moeten werken ipv opdrachten aan anderen over te laten en op bed te liggen?
Hebben we die man al veel zien doen eigenlijk?
Daarbij komt dat zijn haat heel groot is en hij zichzelf daar graag elke dag aan herinnert.
De kans is groot dat zijn moeder dat haat-zaadje heeft geplant en dat heel zijn jeugd door gevoed heeft, door constant te herhalen hoe slecht al die 'omhooggevallen' mensen wel zijn.
Misschien heeft Brik door de situatie thuis (waar we nu ook nog maar een klein beetje over weten), niet de kansen gekregen die een ander kind krijgt. Is hij ook nooit aangemoedigd geweest om te studeren en verder te geraken in het leven en denk hij nu dat alle mensen rondom hem in luxe baden, met een propere witte jas aan, behalve hij.

Dat hij dokters haat, vond ik nog ergens begrijpelijk in zijn geval (zonder het goed te keuren, uiteraard!), maar dat verklaart zijn minachting voor vrouwen niet meteen.
Misschien ligt dat ook in zijn jeugd? Verweet zijn moeder hem (al dan niet rechtstreeks) dat hij er was en in haar weg stond, omdat haar leven anders gelopen was dan ze wou?

Hij zou in ieder geval een vette kluif zijn voor therapeut, maar dan misschien beter geen vrouw.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 983
x 1574

Bericht door heidiw »

Ja Satine, dat haat-zaadje... en voor hetzelfde geld heeft ze hem iets op de mouw gespeld en is zijn vader een onbekende. Wordt hopelijk vervolgd want ik geloof er niet veel van. Over zijn werk, in het ziekenhuis zie je hem idd niet veel doen maar hij heeft wel flexi jobs. Echt lui zal hij dan wel niet zijn denk ik.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1751
x 2697

Bericht door satine »

Goh, in die flexi straalde hij nu ook niet meteen he. En flexi's zijn financieel interessant.
Met vrijwilligerswerk had hij mij misschien nog kunnen overtuigen, maar dat brengt niets of niet veel op. Toch niet voor de portemonnee.
0 x
Plaats reactie