Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1082

Bericht door Tiboko »

Eigenlijk blijf ik Niels een irritant baasje vinden. Zijn attitude op het werk is ook niet okay...

"Robin, kan je voor mij dat snoeiafval... ??" en dan zie je Niels even later met een kruiwagen waar een paar losse takjes inliggen passeren. Was dat écht nodig, kon hij die takjes niet zelf alleen even...

Ik vraag me trouwens nog altijd af wat die precies studeert, dat hem ineens dé expert maakt van de alcohol vrije (druiven) wijn :denk:

En dan natuurlijk "het marktonderzoek". Quote. Cody en Cézar vonden het lekker. Jij ( Waldek) en ik ook. Britt vond het zeker niet slecht en Therese en Robin vonden er niks aan, maar ja - je kent die twee...

Serieus? Geen bevraging bij een testpannel van bv 100 mensen die een anonieme fles voorgeschoteld kregen, maar enkel dd ervaring van een paar rechtstreeks betrokkenen :doh:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1443
x 1799
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Was toch ook weer even een ergernis voor luchtledige Tilly. Tim had het moeilijk en stond voor een ernstig moment en ze ging er zo luchtig over, was precies weer een detail waarbij ze haar luchtige zichzelve kon zijn!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1731
x 2666

Bericht door satine »

Tiboko schreef: di 24 mar 2026, 22:47 Serieus? Geen bevraging bij een testpannel van bv 100 mensen die een anonieme fles voorgeschoteld kregen, maar enkel dd ervaring van een paar rechtstreeks betrokkenen
Er werd toch vermeld (aflevering maandag dacht ik) dat er stalen opgestuurd waren naar het ILVO en die doen smaaktesten.
Wat doet ILVO?
ILVO beschikt over een professioneel ingericht smaaklabo, een ethisch comité voor geur en smaak en getrainde sensorische panels. Zowel hedonische (acceptatieonderzoek) als analytische (productgericht onderzoek) smaaktesten worden uitgevoerd, soms ook textuurmetingen.
https://ilvo.vlaanderen.be/nl/dossiers/ ... urmetingen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1731
x 2666

Bericht door satine »

daffy duck schreef: di 24 mar 2026, 22:54 Was toch ook weer even een ergernis voor luchtledige Tilly. Tim had het moeilijk en stond voor een ernstig moment en ze ging er zo luchtig over, was precies weer een detail waarbij ze haar luchtige zichzelve kon zijn!
Inderdaad! Natuurlijk helpt piekeren ook niet, maar het is menselijk - vooral als het over een geliefde gaat en dan zeker een kind.
Maar ik vond het weer een mooi bewijs van haar vluchtig bestaan.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 5
Poster rang 5
x 197
x 573

Bericht door Kiki_Dee »

Thilly was onuitstaanbaar tijdens de dubbel date

Femke mag wel eens luisteren naar Judith. Zo bevestigd ze alleen maar dat Judith de juiste keuze heeft gemaakt.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1443
x 1799
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ja, Tilly. Was weer haar eigen zichzelve. Je zou daar maar gaan eten en dan vergeleken worden met de Pipo van de film. Ik vond dat Tom het nog goed onderging. Het gezicht van Tim sprak boekdelen. zeker geen voorbeeld voor Hannah hoe je gasten behandelt en indien het doorgaat, zou ze wel eens een slecht voorbeeld aan haar kunnen hebben. Was echt degoutant en dat nadat Tim zoveel werk gedaan had aan dat eten.
Ook al te laat komen door in Bar Madam te blijven hangen was al één van haar onbeschofte trucs.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1082

Bericht door Tiboko »

Thilly was inderdaad degoutant, de vraag is hoe serieus ze haar relatie met Tim neemt? Op het eerste zicht niet...

Noem me gemeen, maar stiekem vond ik het fijn dat Lyn (en Tom) ook eens aan het ontvangende eind stond. Hopelijk denkt ze nu eens terug aan haar gemene achterklap over Simonne de heks tegen Hannah. "Kniebeltje knabbeltje, wie komt daar aan..."

Ook Christine weer. Hoe ze voor de 3000ste keer daar als een bezetene op Peter's kantoor binnenviel "omdat ze zin had om te gaan fitnessen". Ze is verblind door haar jaloezie op Marie, ik vrees dat dit niet goed blijft gaan...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1731
x 2666

Bericht door satine »

Kiki_Dee schreef: vr 27 mar 2026, 21:46 Femke mag wel eens luisteren naar Judith. Zo bevestigd ze alleen maar dat Judith de juiste keuze heeft gemaakt.
Femke is volgens mij ook niet helemaal eerlijk geweest, dat Karin er uit stapte omdat er met de suggesties van de brainstorm niets gedaan werd, dat ze zich blind staarden op nog meer investeren in een bedrijf dat nu al verlieslatend was, dat de bank niet alleen niets zag in hun businessplan zag, maar ook niet het volledige gevraagde bedrag wou lenen, zelfs niet met de Withoeve als onderpand.
En opmerkelijk was ook dat Femke nog wel vrede had met de weigering, tot ze hoorde dat er een gesprek met Karin geweest was.
Toen werd ze opeens furieus.

Buiten hoe Thilly zich gedroeg in de loop van de avond, vind ik haar overdreven gedoe met haar 'spicy food' er ver over. Zij houdt er van, dus iedereen die dat niet doet, is een zwakkeling in haar ogen?
Als je mond in brand staat, maakt dat de tongen niet los op de manier die zij bedoelt, integendeel.
Maar Thilly zou Thilly niet zijn als ze niet overal haar wil kan doordrijven en in het middelpunt kan staan.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 971
x 1563

Bericht door heidiw »

daffy duck schreef: za 28 mar 2026, 08:07 Tilly. Was weer haar eigen zichzelve.
Tja, hoe zou je zelf zijn? Je kent die bietekwiet jaren als de partner van je eigen zus en amper een maand na de breuk zit hij voor je met zijn nieuwe vlam, je schoonzus.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1731
x 2666

Bericht door satine »

Als ik Thilly zou zijn, had ik Tim gerespecteerd en hem duidelijk uitgelegd dat de double date geen goed idee was en waarom.
Tim en Hannah hebben genoeg op hun bord gekregen, de laatste tijd. Dus daar zat ze al volledig fout.
Haar kans om Tom (en Lyn) belachelijk te maken was belangrijker dan het respect en de openheid die toch wel aan de basis liggen van een goede relatie, normaal gezien.

En ze is ook al vergeten hoe snel ze met Tom de koffer in dook na de vorige breuk, met het mislukte huwelijk.

Dus nee, dit praat haar niet goed. Het was gewoon hatelijk.
En het was aan de reactie van Tim ook wel te merken dat ze hem ook gekwetst heeft hiermee. Nu weet hij meteen ook hoe ver hij haar kan vertrouwen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1082

Bericht door Tiboko »

Jammer dat ik me niet meer herinner wiens idee het was, ik vermoed Lyn. Want ik herinner me wel dat Thilly zei "moet dat??" of iets in die aard. Het opzet was natuurlijk ook redelijk onnozel, Tom kent Tim goed genoeg van het politiebureau en de vele aanvaringen die zij daar hadden (Marianne na de moord, Karin na de moord op Jean-Marc, Waldek, Robin indertijd met zijn drugs... - telkens was Tom hun advocaat). Lyn en Thilly mekaar ook.

Een etentje om "elkaar beter te leren kennen" was dan ook overbodig, zeker omdat Tom en Lyn nog maar goed een week of twee een koppel zijn. Heel bizar dat een double date dan al moet. En zelfs toen Thilly er nog niet was, werd duidelijk dat Tom en Tim buiten "hoe" is 't nu met Hannah" en "hoe is op 't werk" weinig aan elkaar te vertellen hebben, het zijn dan ook totaal tegenovergestelde types...
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1087
x 605

Bericht door martha »

Tiboko schreef: za 28 mar 2026, 10:55 Noem me gemeen, maar stiekem vond ik het fijn dat Lyn (en Tom) ook eens aan het ontvangende eind stond.
Dan ben ik ook gemeen want ik genoot ook een beetje hoe Lyn te kakken werd gezet. Maar Thilly ging echt over de schreef, maar zo kennen we haar onderhand wel (iemand als Thilly zou ik persoonlijk niet dulden in mijn kennissenkring)
0 x
Plaats reactie