Robin Bomans (Kobe Debie)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1709
x 2641

Bericht door satine »

Marie betuttelt Andreas inderdaad te veel, maar als je woorden als 'autist', 'homo', 'mankepoot', etc, gebruikt om iemand te kwetsen, ben je in mijn ogen sowieso niet goed bezig.
En Robin zei dit niet zomaar.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 717
x 536

Bericht door jessie V. »

Robin is natuurlijk niet goed bezig. Het is ook een soort van jaloezie die hem daartoe aanzet.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1414
x 1777
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Wat een onbeschofte nerd is dit toch! Heeft het een beetje van z'n vader. Ook zo ploertig! Is het misschien een reactie omdat Frank zei dat Andreas meer de hersenen had en hij de werkhanden en meer op hem geleek? Misschien een beetje jaloers op hem. Maar die woorden gebruiken...ja, daarvoor moet je toch zelf wel zoals we hier zeggen : 'van achter een hoop vette komen'. Hetgeen vrij vertaalt wil zeggen : weinig voeling hebben met de wereld rondom je.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 717
x 536

Bericht door jessie V. »

Dat is ook het karakter van Robin. Neem alleen maar de manier waarop hij met Therese is omgegaan
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 717
x 536

Bericht door jessie V. »

Hoe meer Andreas reageert hoe erger het pesten wordt
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1065

Bericht door Tiboko »

Robin zegt dit ook alleen maar omdat hij wéét dat dit Andreas diep raakt en hij zal reageren he. Dat "gepest" uit zijn jeugd is duidelijk nog niet verwerkt en idd - het overdreven gepamper van Marie helpt hier niet bij...

Ook niet vergeten dat Robin een tijd in die instelling zat en daar voor zichzelf heeft leren opkomen. Dat anderen (Waldek/Niels/Frank...) hem minder slim noemen, is net zozeer een rode lap voor hem als "autist" voor Andreas.

Verder heeft Frank ook een beetje voor splitsing gezorgd he - met uitspraken als Robin en ik zijn echte Bomansen he" en "ik was vroeger ook zo...". Was dit écht nodig ??
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1709
x 2641

Bericht door satine »

Tiboko schreef: za 14 feb 2026, 12:49 Dat anderen hem minder slim noemen, is net zozeer een rode lap voor hem als "autist" voor Andreas.
Het feit dat Robin nu met zijn handen werkt op de wijngaard als manusje-van-alles en niet met hogere studies bezig is, heeft hij toch wel voor een deel aan zichzelf te danken. Andreas heeft nooit iets gedaan om in het autisme-spectrum te belanden. Robin is niet dom, maar hij was in het secundair behoorlijk lui en met andere dingen bezig dan school.
Hier heeft ook Tom wel een grote rol gespeeld, die heeft nooit echt veel interesse getoond - het enige wat die deed was dreigen en straffen als het over slechte of minder goede rapporten ging.

En Frank is ook niet altijd de slimste, maar 'Andreas heeft niet een goed lief nodig, maar een psychiater', kwam echt wel uit de mond van Robin.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 962
x 1552

Bericht door heidiw »

Dat is nu echt hét voorbeeld van met ducctape tegen de muur, een gyprocwand ertegen, een goede laag plaaster erover en nog 7 lagen behangpapier. En bij ons mémé hing er ook nog een laag gazet van tijdens den oorlog ergens tussenin.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1414
x 1777
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

heidiw schreef: za 14 feb 2026, 16:32 En bij ons mémé hing er ook nog een laag gazet van tijdens den oorlog ergens tussenin.
Oesje! Die vinden we nooit meer terug! En ja, hij heeft de situatie waar hij nu zit hoofdzakelijk aan z'n eigen zelfvoldoening en luiheid vroeger te danken. School afmaken was niks voor hem, hij ging het ergens anders wel maken. En hij kan misschien wel helemaal niet dom zijn maar de laagdenkende uitspraken die hij nu doet in het bijzijn van Andreas getuigen toch niet ven een 'clever' brein !
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1065

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 14 feb 2026, 13:03 En Frank is ook niet altijd de slimste...

Ik denk dat de uitspraak "misschien moet je eens tips vragen aan Robin over hoe je aan een lief raakt" toch wel hard binnen kwam bij Andreas (die zich onterecht al vaak de mindere voelt), het was misschien niet slecht bedoeld, maar zeker niet gepast op dit moment. Vooral na al die loftrompet over Robin eerder als "je bent als ik, voor de liefde doe je alles", "je bent een echte Bomans" enz. Wat moeilijk viel nadat hij eerst zei "jij hebt meer van je vader, die..." - terwijl we weten dat Andreas niet echt opkijkt naar de "mindere kanten" van Luc.

Ook bij het begin ging het trouwens al fout, Frank met zijn dubbelzinnige grapjes over dat T-shirt FC Bomans en de koekjes die hij meebracht, "dat was een idee van mijn mama" was ook al munitie voor Robin om hem uit te lachen - toen wist ik al dit komt niet meer goed...

Dit gezegd zijnde heeft Robin inderdaad nog een lange weg te gaan, wat hij tegen Andreas zei kan niet en verdient een excuus.
0 x
Plaats reactie