Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Ik weet het nog zo niet Daffy : vond hem toch maar bedenkelijk kijken nadat zijn "grote vlam" Katrien hem liet staan ook het feit dat hij door in Cody zijn dossier te kijken zijn carrière in gevaar kan brengen, liet haar blijkbaar steenkoud.
En wie verdient er een lap : Simonne, Katrien, Rosa.
En Marianne en tante Claire : om zomaar binnen te vallen bij Tom die aan het werken is, en er geen oren naar hebben en van hem verwachten dat hij hen gaat bedienen als twee vorstinnen En oh ja, ik heb dat ook nog meegemaakt, heel heel lang geleden toen mijn ex-schoonfamilie zomaar op een zaterdagmiddag binnenviel en eiste dat we gingen aperitieven terwijl ik eigenlijk aan het poetsen/dweilen was Toen ik hen wandelde sturen heb ik dat nog maanden aan een stuk mogen horen hoe ondankbaar ik hen behandeld had Het was eigenlijk iets dat ik vergeten was maar door die scéne terug in mijn geheugen schoot.
martha schreef: di 16 dec 2025, 15:39
En Marianne en tante Claire : om zomaar binnen te vallen
zo herkenbaar die situatie en zo vervelend! Ik denk dan bij mezelf: dat zijn mensen die toch in hun leven niet het minste 'benul' hebben van hoe storend ze zijn. Terwijl je in volle concentratie zit, daar niet alleen komen storen, maar ook nog eisen stellen wat zij willen op dat moment! Tom heeft het eigenlijk niet goed opgelost. Hij heeft hem nog bediend! Ik had ook zo'n schoonfamilie, hate het en de enige oplossing is: duw ze werk in hun handen en ze komen veel minder!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
AL de huisgenoten van Tim. In plaats van SAMEN Hannah te steunen, doen ze er stuk voor stuk alles aan om elkaar te saboteren. Simonne op kop. Ze vergeeft Lyn de dood van Sam niet en kan het niet hebben dat zij ook nog eens het gat dat "haar" Sam naliet in Hannah's hart probeert in te nemen. Jaloesie dus. Dan Rosa, die meedraait met de wind, maar het liefst overal stookt. Frank dan - naïef en primitief, voor wie het enkel zwart of wit kan zijn. De vuile uitspraken "ik vond het ook raar dat je zo vaak rond mij hing" en "je ziet in mij een vervangster voor Kaat" schudden hem wakker. En Lyn tenslotte, die liefst had dat Tim (en Hannah) enkel haar nog hadden....
Allemaal verliezers daar, dus. Met Hannah en Tim op kop. Hopelijk keert snel de rust terug.
Katrien is het schitterend concept om je ongemakkelijk te voelen. Overal miserie en ongemak waar ze opduikt. En die valse glimlach die je doet kotsen wanneer die tevoorschijn komt. Treiterig tot en met en die koelte waardoor ze vaak de hele situatie beheerst en de tegenstander uit z'n kot komt. Zo wint ze altijd de conversatie! Wat een degoutant figuur!
0 x
Maar ik denk niet dat haar gif Selin heeft ingepakt. En het zou me niet verwonderen dat zij niet is aangereden door een auto maar doodeenvoudig van haar fiets is gevallen. Judith had ook al haar bedenkingen bij het zogenaamde "ongeluk". En Femke heeft haar ook al min of meer door.
Thilly.
Ze rijden naar Antwerpen voor Simone, vliegen daar de parking op, stappen alle agenten tegelijk uit.
Ze weten met welke wagen Simone weg is, als ze wat trager hadden gereden, zagen ze de auto en Simone daar gewoon wachten.
Er start plots een auto en geen enkele van die agenten met top-rechercheur Thilly op kop ziet die auto wegrijden
Ja, dat Angèle daar niet aan dacht terwijl er koortsachtig naar haar zus gezocht wordt, is heel goed te begrijpen.
Maar superflik Thilly had inderdaad beter moeten weten.
Tim, ook al zijn er 10 000 verzachtende omstandigheden. Maar toch. Hannan wil per se oma bezoeken in het ziekenhuis en Timmy Boy vindt er niet beter op dan... Lyn mee te nemen?
superflik Tilly. Ze vond het noodzakelijk om Simonne in het ziekenhuis te ondervragen. Zoveel gevoel en aanvoelen dat dat mens heeft als rechercheur. Ze zal het wel weer oplossen, op haar manier. Dat ze meer kwaad doet dan goed gaat alweer aan haar voorbij !
0 x
Ja die verdienen allemaal wel een lap. Maar degene die de grootste lap verdient is wel de arts die vond dat Simonne voldoende bekwaam was om al verhoord te worden. Van een inschattingsfout gesproken
heidiw schreef: vr 26 dec 2025, 17:22
Maar degene die de grootste lap verdient is wel de arts die vond dat Simonne voldoende bekwaam was om al verhoord te worden. Van een inschattingsfout gesproken
Zeker en vast. In plaats van de patient te beschermen en af te schermen van opdringerige Tilly en co, gaf ze toestemming om een uitgetelde Simonne nog te ondervragen. Frank had gelijk maar ja, wie luistert er nu naar hem. En dan nog als toemaatje Lynn in de omgeving brengen...je moet het maar doen!
1 x
De arrogante zelfvoldane Thilly die weer denkt alles te weten. Ze zou beter eens kijken naar de Engelse crimi series zoals Shetland, Vera en Midsommer murders om te weten hoe je kordaat maar correct verdachten ondervraagt