Andreas Giebens (Pepijn Huysman)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1059

Bericht door Tiboko »

satine schreef: vr 28 nov 2025, 11:15 Dat hij gewoon niet meer naar de colleges gaat en dat hij maar gauw iets verzonnen heeft om Peter een antwoord te geven.

Precies dat aanvoelen heb ik ook, hij is veel te relaxed voor iemand die beide dingen combineert. Herinner ons de stress die Marie had toen ze na haar werkdag nog in de wijnbar ging werken. Of Emma die drie jobs combineert (lesgeven/zorgjuf/coach bij de voetbalmeisjes).
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 182
x 561

Bericht door Kiki_Dee »

Die energy drinks komen ook nogal veel in beeld.
Het is nochtans geen merk, dus ik vermoed dat hij misschiek iets zal krijgen door die drankjes
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1699
x 2625

Bericht door satine »

Dus Andreas gaat inderdaad niet meer naar de les, zoals al te vermoeden viel. En dan zo liegen tegen Peter, doen alsof hij keihard aan allerlei projecten voor zijn opleiding aan het werken is. :roll:
Ben benieuwd of mama nog zo trots gaat zijn als dit uitkomt, maar hopelijk herpakt hij zich nog.
Hij is wel 'betrapt', ook al vind ik het vreemd dat in een hogere opleiding studenten dit soort verwittigingen krijgen.
Maar niet alle opleidingen zijn hetzelfde natuurlijk.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 962
x 1539

Bericht door heidiw »

Ik vermoed dat het vooral aan het licht komt omdat hij zijn opdrachten niet inlevert. Tijdens de theoretische lessen ben je gewoon een klein poppetje in een grote aula, dus valt het niet op als je er niet bent.
Eigenlijk wel smerig tegenover Peter die toch die studies financiert.
Ik vraag mij dus nu ook wel af of die onbestaande fundering van dat gebouw zijn fout is.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1699
x 2625

Bericht door satine »

heidiw schreef: vr 05 dec 2025, 12:38 Ik vraag mij dus nu ook wel af of die onbestaande fundering van dat gebouw zijn fout is.
Dat vroeg ik mij ook af - het kwam niet voor niets voorbij.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1059

Bericht door Tiboko »

Als ik het goed begrepen heb, werken ze toch samen met een architectenbureau en is Andreas toch niet de enige die hier de boel tekent. Bovendien zijn er ook werfleiders e.d. bij zo'n bouwwerken bezig, al zien we hen niet.

Zou toch wel heel apart zijn dat een "student" bij dit soort peperdure projecten de eindverantwoordelijkheid heeft.

BOT vraag me af wat Andreas hiermee (dit verzwijgen) wil bereiken :denk:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1401
x 1768
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ocharme toch als bemoederende Marie op het bureau van Peter komt werken! Hij kan nu aan haar soms belachelijke overbezorgdheid en knuffelmanie ontsnappen als het nodig is, maar daar zal ze hem betuttelen en domineren! Echt niet wat hij nodig heeft!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1059

Bericht door Tiboko »

In Thuis kan iedereen zomaar elke job doen. Benieuwd of ze met Andreas zal kunnen samenwerken, want zal ze niet over hem de baas willen spelen, Marie kennende?

Wordt gezellig, geen slimme zet van Peter.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1034
x 588

Bericht door martha »

En wat gaat Christine daarover denken ? :denk: Ze was al eens in haar gat gebeten toen Peter geld "leende" aan Marie.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 182
x 561

Bericht door Kiki_Dee »

Andreas staat niet te springen om met zijn moeder samen te werken. Dat zal nog vonken geven, of in het geval van Andreas vooral stiltes
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1699
x 2625

Bericht door satine »

Ik had wel met hem te doen, hij voelt zich gedeeltelijk verantwoordelijk voor het geluk van zijn moeder.
Maar ik denk dat hij heel goed weet dat het niet altijd makkelijk zal zijn om samen te werken met betuttelende (en soms toch wel heel bazige) Marie.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1401
x 1768
Contacteer:

Ocharme toch! Dat wordt voor hem toch een nachtmerrie. Elke minuut van de dag op de vingers gekeken worden door een toch wel dominante moeder, die hem als een klein kind zal behandelen. Heeft hij dit nu echt nodig nu hij zich wat van onder haar vleugels heeft kunnen murwen. En zo'n moeilijke keuze. Had hij geweigerd tegenover Peter dan had hij een rem gezet op haar promotie bij Peter. Echt niet fair van Peter om hem zo voor blok te plaatsen.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1401
x 1768
Contacteer:

Marie, die haar 'schatteke' , toch goed zou moeten kennen, heeft er blijkbaar geen ogen naar dat hij het totaal niet ziet zitten dat ze daar komt werken. Zoals hij daar apathisch bijstaat zou zij toch moeten de signalen herkennen. en de eerste vraag: kan ik thuiswerken wijst ook al niet op op grote kennis voor de job. Als je haar taakomschrijving analyseert zal ze toch heel wat dagen moeten slijten op de werven.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1059

Bericht door Tiboko »

Andreas moet zich weinig zorgen maken. De eerste keer dat zijn mama op een werf "betonijzers moet gaan tellen" zal ze wel weer een andere job zoeken.

Wel apart dat die "saaie job" die ze nu had maar deeltijds was, zoals Peter gisteren opmerkte.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1699
x 2625

Bericht door satine »

Tiboko schreef: wo 14 jan 2026, 08:58 Wel apart dat die "saaie job" die ze nu had maar deeltijds was, zoals Peter gisteren opmerkte.
Ik denk dat Peter bedoelde dat ze al het 'toffe' van de job nu fulltime mag doen, dus niet meer betonijzers tellen in het magazijn en administratie doen.
Hoe ze werfbezoeken gaat doen en projecten opvolgen van thuis uit, is mij een raadsel, maar het is Thuis.
0 x
Plaats reactie