Marie Van Goethem (Patsy Van der Meeren)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
Marleenfan
- Nog geen rang
- x 30
- x 11
Enkele bedenkingen die ik heb:
Ik vind het jammer hoe de verhaallijn na de brand verlopen is. Tijdens de seizoensfinale (en eigenlijk de aanloop naar de seizoensfinale) waren Marie en Cédric toch wekenlang prominente figuren. Vanaf dit seizoen is er eigenlijk nog niet veel gebeurt met het personage van Marie, behalve dat ze tijdens haar verdriet rond de brand (en deels Cédric) Vince heeft gekust en sindsdien een koppel zijn. Ik vond het vooral langs zijn kant altijd liefde, maar van haar kreeg ik nooit het gevoel dat zij ook iets voor hem voelde.
Ik vond gewoon dat het verdriet en trauma rond de brand wat meer getoond mocht worden. Ik vind dat ze dat heel rap hebben afgehandeld, maar ondertussen zitten we wel nog altijd naar (probleem)kindje Robin te kijken.
Vanavond vond ik het dinertje bij Frank en Simonne leuk, maar ook daar miste ik conversaties over vroeger. Ik denk dat dat het personage veel beter zou omschrijven voor de nieuwe kijkers die haar 17 jaar geleden nog niet kende. Maar ook voor de kijkers die er toen al bij waren, hoe staat Marie nu in het leven? Hoe kijkt ze erop terug?
Ben dus benieuwd wat de komende weken zullen brengen.
Ik vind het jammer hoe de verhaallijn na de brand verlopen is. Tijdens de seizoensfinale (en eigenlijk de aanloop naar de seizoensfinale) waren Marie en Cédric toch wekenlang prominente figuren. Vanaf dit seizoen is er eigenlijk nog niet veel gebeurt met het personage van Marie, behalve dat ze tijdens haar verdriet rond de brand (en deels Cédric) Vince heeft gekust en sindsdien een koppel zijn. Ik vond het vooral langs zijn kant altijd liefde, maar van haar kreeg ik nooit het gevoel dat zij ook iets voor hem voelde.
Ik vond gewoon dat het verdriet en trauma rond de brand wat meer getoond mocht worden. Ik vind dat ze dat heel rap hebben afgehandeld, maar ondertussen zitten we wel nog altijd naar (probleem)kindje Robin te kijken.
Vanavond vond ik het dinertje bij Frank en Simonne leuk, maar ook daar miste ik conversaties over vroeger. Ik denk dat dat het personage veel beter zou omschrijven voor de nieuwe kijkers die haar 17 jaar geleden nog niet kende. Maar ook voor de kijkers die er toen al bij waren, hoe staat Marie nu in het leven? Hoe kijkt ze erop terug?
Ben dus benieuwd wat de komende weken zullen brengen.
1 x
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
Marie lijkt me vooral moeilijk zonder een man te kunnen leven, dat is haar probleem. Ze kan niet zonder en blijft ze dan maar allemaal proberen, nu is dat met Vince maar ze weet niet eens ‘of dat al serieus is’ maar voor Vince is dat wel en zo brengt ze ook mannen hun hoofd op hol.. door hen foute indrukken te geven. Eigenlijk is het met Cedric ook zo begonnen en gegaan. Wil ze hem (voor de seks?) of wil ze hem niet?
Naar mijn idee draait ze door wat mannen aangaat. Ze is compleet onstabiel wat dat betreft..
Naar mijn idee draait ze door wat mannen aangaat. Ze is compleet onstabiel wat dat betreft..
1 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Marie heeft niet alleen behoefte aan een man, maar ook aan meer geld. Ze is niet vies van wat opportunisme. Dat ze in zee gaat met Vince, verwondert mij dan ook, want die is allesbehalve bemiddeld.
Ik dacht eerst aan 'friends with benefits', maar ze spitste wel haar oren toen hij over kosten delen begon.
Terwijl ik me op dat moment afvroeg of ze dan Vince zonder pardon alleen met zijn appartement ging laten zitten, vermits ze bij Lowie zo goed als gratis woont, eens de werken daar achter de rug zijn.
En ik kan me voorstellen dat Marie niet staat te springen om over vroeger te praten, zeker niet als Andreas er bij zit. Voor hem wil ze de ideale moeder zijn en in dat verhaal passen geen dingen zoals 'Weet ge nog toen ge samen met Luc Leontien wou laten gek verklaren om Lowie van haar af te pakken?' om maar 1 ding te noemen.
Ze wil vooral de moeder zijn die haar kind te veel beschermt, want hij hoeft bijvoorbeeld al geen deel van de maandelijkse kosten te betalen.
Allemaal heel nobel, maar ondertussen kijkt ze wel uit waar ze dan wel extra geld kan halen. Uiteindelijk heeft ze nog een aanzienlijke schuld bij Peter, die dan ook nog eens de kosten van de opleiding van Andreas voorlopig op zich neemt. Heel mooi, maar ook wel een beetje profitariaat ergens.
Want je kinderen leren omgaan met hun inkomen, kan geen kwaad vind ik. Alles heeft een prijs in het leven.
Ik dacht eerst aan 'friends with benefits', maar ze spitste wel haar oren toen hij over kosten delen begon.
Terwijl ik me op dat moment afvroeg of ze dan Vince zonder pardon alleen met zijn appartement ging laten zitten, vermits ze bij Lowie zo goed als gratis woont, eens de werken daar achter de rug zijn.
En ik kan me voorstellen dat Marie niet staat te springen om over vroeger te praten, zeker niet als Andreas er bij zit. Voor hem wil ze de ideale moeder zijn en in dat verhaal passen geen dingen zoals 'Weet ge nog toen ge samen met Luc Leontien wou laten gek verklaren om Lowie van haar af te pakken?' om maar 1 ding te noemen.
Ze wil vooral de moeder zijn die haar kind te veel beschermt, want hij hoeft bijvoorbeeld al geen deel van de maandelijkse kosten te betalen.
Allemaal heel nobel, maar ondertussen kijkt ze wel uit waar ze dan wel extra geld kan halen. Uiteindelijk heeft ze nog een aanzienlijke schuld bij Peter, die dan ook nog eens de kosten van de opleiding van Andreas voorlopig op zich neemt. Heel mooi, maar ook wel een beetje profitariaat ergens.
Want je kinderen leren omgaan met hun inkomen, kan geen kwaad vind ik. Alles heeft een prijs in het leven.
1 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Ik vind Vince en Marie totaal niet bij elkaar passen - Vince wil alles te snel en is te jaloers en Marie zal het niet laten om rond te kijken of ze niet toch nog iets beters kan vinden. Dus verdienen ze allebei wel een fikse tik.
En Marie niet in het minst om haar opschepperige gedoe: 'haar' huis, de 'interieurstyliste', ze geeft bijna licht als ze over zichzelf spreekt.
Ik ben het even kwijt - wat doet ze momenteel van job?
En Marie niet in het minst om haar opschepperige gedoe: 'haar' huis, de 'interieurstyliste', ze geeft bijna licht als ze over zichzelf spreekt.
Ik ben het even kwijt - wat doet ze momenteel van job?
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1369
- x 1726
- Contacteer:
ik dacht: interieur styliste zoals ze zichzelf omschreven heeft bij een bedrijf waarvan Peter de eigenaar kende. Maar als ze voldoet in haar job is zeer de vraag. De eerste dagen had ze het toch wel moeilijk. En als ze de noodzakelijke kwalificaties heeft...denk het niet...maar een aanbeveling kan altijd nuttig zijn in zo'n geval. Misschien ook ervaringsdeskundige zoals zovelen tegenwoordig!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Allemaal relatief, want ze zit bijna voortdurend vanuit de wijnbar op haar laptop te werken. Hoe je van daaruit een team medewerkers kunt aansturen - wat haar functie was - is me een raadsel. Bovendien wordt ze er voortdurend lastig gevallen door kennissen als Rosa/Femke (voor een babbel), Eddy (onlangs) en Sunny (heel recent) die haar tussen hun dagtaak door (Sunny maakte er met de vuilkar speciaal een omweg voor) even de levieten komen lezen. Tof 
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Thanks voor de toelichtingen!
En inderdaad, hoeveel er op café gewerkt en gestudeerd wordt in Thuis - niet echt realistisch. Zoals Silke die altijd in Bar Madam zat, terwijl ze er boven woonde.
Maar tot hiertoe heb ik nog niet veel gezien van de interieurskills van Marie - ook toen ze vroeger haar bedrijfje had, kreeg ik de indruk dat het eerder om renovatie ging, dan om binnenhuisinrichting; Maar goed, we zullen zien hoe ze de woning van Lowie naar haar smaak heeft veranderd, binnenkort.
En inderdaad, hoeveel er op café gewerkt en gestudeerd wordt in Thuis - niet echt realistisch. Zoals Silke die altijd in Bar Madam zat, terwijl ze er boven woonde.
Maar tot hiertoe heb ik nog niet veel gezien van de interieurskills van Marie - ook toen ze vroeger haar bedrijfje had, kreeg ik de indruk dat het eerder om renovatie ging, dan om binnenhuisinrichting; Maar goed, we zullen zien hoe ze de woning van Lowie naar haar smaak heeft veranderd, binnenkort.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1369
- x 1726
- Contacteer:
Ben wel benieuwd om haar 'kunnen' te zien! als ze stijl en vorm gegeven heeft aan het huis van Peter! Ja, m'n ratje, je kunt zowel in een fabriek gaan wonen. Zo koud!satine schreef: di 21 okt 2025, 10:54 we zullen zien hoe ze de woning van Lowie naar haar smaak heeft veranderd, binnenkort.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Ja maar Daffy, dat was wel op vraag van Peter en Christine zelf he, die wilden een "industriële" inrichting.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
En dat werd nog gedaan door Lowie, ik denk niet dat Marie daar inbreng in had. Bovendien was het vooral Christine die de meeste keuzes heeft gemaakt, Peter was al blij dat ze er wilde wonen. De afwerking gebeurde nog door Adil & het schrijnwerk door Vince, die hen zelfs een paar keer betrapte op hete standjes...
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1369
- x 1726
- Contacteer:
Ah ja, da's waar. Misschien is haar stijl iets beter, we zullen het zien als ze terug in 'haar' huis trekt.heidiw schreef: di 21 okt 2025, 18:19 dat was wel op vraag van Peter en Christine zelf he, die wilden een "industriële" inrichting.
Was wel een relatie die onder spanning staat met Vince deze avond. Dat is het minst wat je ervan kunt zeggen. En Vince had misschien beter eens geluisterd in plaats van de ongeduldige Thomas uit te hangen. Weet hij eigenlijk hoe ze behandeld werd door Cédric??Hoe toxisch die relatie was.
1 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 185
In ieder geval ziet Vince het niet meer zitten om de relatie met Marie verder te zetten, hij heeft dan maar definitief de stekker uitgetrokken voila amen en uit.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Maar wat is "definitief" in Thuis ??
Marie zal niet zo snel opgeven, ze zit nu eenmaal met haar "noden" en buiten Vince is er momenteel niks deftig beschikbaar om die te vervullen hé. Tenzij ze alsnog een poging waagt bij Cody - van wiens privé-leven we momenteel zo goed als niks weten.
Marie zal niet zo snel opgeven, ze zit nu eenmaal met haar "noden" en buiten Vince is er momenteel niks deftig beschikbaar om die te vervullen hé. Tenzij ze alsnog een poging waagt bij Cody - van wiens privé-leven we momenteel zo goed als niks weten.
0 x