Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Het ene moment denk je dat ze toch best wel meevalt en vijf minuten later weet je dat ze vergeten zijn de ellebogen eraan te zetten
Thilly toch, zo doorzichtig en grof
Ik heb het gevoel dat uitdrukkingen soms erg verschillen naargelang de regio - bij ons is een 'ellebogenwerker' iemand die altijd zorgt dat hij/zij krijgt wat die wil en meestal op een niet zo nette manier.
Wat betekent het elders?
satine schreef: za 27 sep 2025, 19:41
Wat betekent het elders?
In Westvlaanderen betekent het hetzelfde: iemand die zich overal tussen wringt en over lijken zou gaan om te bekomen wat ze willen. Maar als je spreekt over ellebogen eraan zetten betekent het dan weer: niet aftasten, geen gevoel hebben om iets aan te voelen, weinig subtiel zijn. Zijn eigenlijk 2 verschillende uitdrukkingen. De ene is dominant zijn, de andere: weinig de situatie aanvoelen. Zo is het toch hier. Weet niet bij jullie
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Klopt Satine, uitdrukkingen kunnen in een andere regio een totaal andere betekenis hebben. De uitleg van Daffy is, hoe raar het voor jou misschien overkomt, in West-Vlaanderen heel gewoon.
Ellebogen gebruiken = overal tussenwringen (of op een festival zelfs letterlijk je ellebogen zetten om vooraan te geraken )
Geen ellebogen hebben = geen tact of aanvoelen hebben.
En je kan Thilly inderdaad moeilijk bestempelen als tactvol, eerder een olifant in een porseleinwinkel
Level10 schreef: ma 29 sep 2025, 20:46
Onuitstaanbaar.
Heeft ze nu ineens hoogheidswaanzin misschien en ziet ze iedereen als haar 'servants'. Ze vindt het zelfs leuk dat ze iedereen rond haar teleurstelt en staat er niet bij stil hoe anderen zich voelen bij haar onaanvaardbaar gedrag!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Wanneer gaat zij eindelijk een ophouden met anderen te behandelen alsof het allemaal kleine kinderen zijn? Hoe ze Andreas behandelde... ik vroeg me af of ZIJ degene was die in een school werkt.
Of is ze zo wanhopig dat ze niet van de vriend van haar nichtje kan afblijven?
En dan dat opscheppen altijd! Ze heeft al 10 levens gehad, blijkbaar.