Stan Van Damme (Lennart Lemmens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
- Nog geen rang
- x 196
- x 35
Ik volg Thuis nog niet zo lang dus voor mij was Stan een nieuw personage, maar ik vind het nu niet direct een aangename kennismaking.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Die hebben een heel andere mentaliteit dan wij he. Voor ons is dat primitief (wat het in veel gevallen ook is vb geen electriciteit of stromend water) voor hen is het normaal.apestaart schreef: wo 17 sep 2025, 09:57 gaan vertellen dat de Afrikaanse bevolking zeer primitief is en dat ze met alles ten achter zijn, hij doet precies alsof die mensen nog in de middeleeuwen leven.
Voor Therese komt dat racistisch over
Dat dat voor sommigen racistisch overkomt is te begrijpen, het is helaas ook realistisch.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Hij zou beter ook eens tien keer z'n tong in z'n mond ronddraaien voor hij dergelijke uitspraken doet. totaal ongepast en een beetje teveel adrenaline tussen de gehaktballetjes met het speciale ingredient van Marianne! 

0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik vond het behoorlijk neerbuigend. Het is niet alsof heel Afrika achterlijk gebied is en dat zal hij zelf ook wel weten.heidiw schreef: wo 17 sep 2025, 13:16 Dat dat voor sommigen racistisch overkomt is te begrijpen, het is helaas ook realistisch.
Het feit dat hij Thérèse straal negeerde, gaf mij al een heel ongemakkelijk gevoel. De rest maakte het alleen nog een beetje meer bedenkelijk.
Maar goed, het is nog altijd minder erg dan mensen omver rijden en doen alsof er niks gebeurd is (Britt), mensen bewusteloos duwen, ook al was het niet zijn bedoeling, het was erover (Leo) of zijn moeder mishandelen.
Hopelijk zijn dat soort dingen achter de rug en zijn we met zijn gedrag in de aflevering van gisteren op het verkeerde been gezet en is hij wel degelijk ten goede veranderd.
Alleen heb ik het gevoel dat hij zomaar even tussen twee missies komt binnenwippen, niet helemaal klopt.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Daar ben ik het absoluut mee eens hoor, vooral dat neerbuigende naar Thérèse toe.satine schreef: wo 17 sep 2025, 17:17 vond het behoorlijk neerbuigend. Het is niet alsof heel Afrika achterlijk gebied is en dat zal hij zelf ook wel weten.
En natuurlijk is niet heel Afrika achterlijk gebied. Er heerst gewoon een heel andere mentaliteit die veel gejaagde en opgefokte Westerlingen niet begrijpen.
Ook. Hij is van braaf jongetje naar creepy kl**tzak (pardon my French) gegaan en dan naar de militaire discipline. Maar zijn ego is nog altijd hetzelfde op het eerste zicht.satine schreef: wo 17 sep 2025, 17:17 Alleen heb ik het gevoel dat hij zomaar even tussen twee missies komt binnenwippen, niet helemaal klopt.
0 x
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
Sommigen zeggen dat Stan niet lang zal blijven omdat hij niet in de generiek loopt. Maar er zullen dit seizoen toch nog personages komen en gaan, zullen ze die generiek dan nooit aanpassen? Ik denk niet dat Stan voor twee weken gekomen is hoor.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Zo, Stanneman laat er geen gras over groeien.
Na het etentje met zijn favoriete dessert, op zijn eerste avondje terug, al meteen een lief opduikelen!
En dan nog Niels - hoe toevallig!
Na het etentje met zijn favoriete dessert, op zijn eerste avondje terug, al meteen een lief opduikelen!
En dan nog Niels - hoe toevallig!

0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
@ Satine, en je vergeet nog wat hij Joren allemaal heeft aangedaan en vooral dat het Stan is die (onrechtstreeks ?? ) de schuld heeft aan de dood van Joren zijn vader (Bill).
Eens een pestkop, altijd een pestkop. En in het leger zal daar niet veel verbetering in gekomen zijn
Eens een pestkop, altijd een pestkop. En in het leger zal daar niet veel verbetering in gekomen zijn
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Wat een dominant geval is dat toch die Stan! En nu nog bij Niels terechtkomen als vriend. Een ergere nachtmerrie voor Robin en Therese kan niet. En hij heeft het niet eens door hoe arrogant hij kan zijn.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Omdat ik meen dat hij het nog niet verdient om een pluim in het desbetreffende topic te krijgen wil ik toch een ienie minie donsveertje aan Stan geven doordat hij Robin geconfronteerd heeft over zijn gedrag en dat op een kalme manier. En dat Stan zelf toegaf dat hij in het verleden ook veel fouten heeft gemaakt, heel veel mensen gekwetst maar daaraan gewerkt heeft en vooral dat de mensen hem vergeven hebben. Jammer dat deze schuldbekentenis bij Robin het tegenovergestelde effect had (zijn uitval tegen Niels over de borderline van Stan
)

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567