Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Trouwe kijker schreef: di 17 jun 2025, 09:00
Bizar dat Cedric ineens veranderd is in een soort psychopatische killer! Weer eens een karaktermoord in Thuis.
Inderdaad, van de altijd aimabele en toegewijde jongeman die niets liever wou dan een gezinnetje starten met Emma, naar dit
Opeens zijn de drang naar zekerheid, het duidelijke toekomstbeeld en de kinderwens gewoon verdampt.
frankeneddy1 schreef: do 19 jun 2025, 23:23
Enfin nu weten we wel dat hij een auto heeft. Dat wisten we niet zeker.
Ja, dat was een duidelijke maar vlugge hint! Maar misschien iets te duidelijk nu. Hoe dan ook : ik vind die gast, zoals hij nu is een losgeslagen projectiel waar we het laatste nog niet van gezien hebben!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Trouwe kijker schreef: di 17 jun 2025, 09:00
Bizar dat Cedric ineens veranderd is in een soort psychopatische killer! Weer eens een karaktermoord in Thuis.
Inderdaad, jammer dat een fijn personage weer zo'n onrealistische kant opgeduwd wordt. Ik snap ook totaal de mix Marie en Cédric niet. Er is totaal geen sparkle tussen hen.
Ah ja, al zo vaak niet akkoord geweest met de keuzes van de makers. Op zo'n momenten voelt het alsof ik niet meer naar een verhaal kijk, maar naar schrijvers die aan het schuiven zijn met plotpunten. De magie is weg, en het leeft niet meer — het voelt gemaakt, niet beleefd.
Met als enig doel dat personages elkaar de duvel gaan aandoen. Niels bijvoorbeeld schoof alle schuld van zijn breuk met Adam op Cédric - maar wij zagen dat (vooral de tweede keer) het Adam was die een twijfelende Cédric overdonderde, pushte én binnen wilde doen. Cédric zei toen ook een paar keer "Adam, dat kunnen wij niet maken..."
Logisch ook dat Cédric die zaken niet tegen Andreas vertelde, zijn "(seks)relatie" met Marie lag voor haar zoon toen al gevoelig genoeg.
Tiboko schreef: vr 20 jun 2025, 10:27
maar wij zagen dat (vooral de tweede keer) het Adam was die een twijfelende Cédric overdonderde, pushte én binnen wilde doen. Cédric zei toen ook een paar keer "Adam, dat kunnen wij niet maken..."
Dat klopt, maar er was toch niet heel veel nodig om overtuigd te worden. Hij had ook gewoon kunnen opstaan en naar boven gaan.
Dat ligt toch ook een beetje aan Marie, zoals hij nu doet.
Aanhalen en de volgende keer weg duwen. Zeg ja of zeg nee en laat het niet van je humeur afhangen
Indien Marie dit niet wilde, waarom heeft ze dat geld dan niet meteen teruggestort? Met die 600 euro plus zijn extra's voor nachtshiften kan hij wel degelijk een deftig appartementje huren.
Zolang Marie hem dubbele signalen geeft, zal Cédric haar blijven overdonderen. Zoals ze zei tegen Rosa "ik hou wel van hem, maar er is dat leeftijdsverschil" - toen bij Luc hield haar dat nochtans ook absoluut niet tegen.