En nog vergeten, haren menage a 3, tesamen met Rozaheidiw schreef: za 19 apr 2025, 14:13 Eer je een ander als een krijsend kieken zonder kop de huid volscheldt, kijk je best eerst in eigen boezem Simonne Achterbackx!
Baby was destijds (het gedoe met dubbelganger Manfred) nog veel rapper vervangen door Mo of was het Polanski en had zelfs LETTERLIJK Frank's plaats in huis ingenomen.
Frank werd zowat ingeruild voor Dirk omdat hij te saai was, niet dood.
Simonne heeft alleen nog begrip voor Simonne en is een verbitterde ouwe taart geworden.
Simonne Backx (Marleen Merckx)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
0 x
-
Level10
- Nog geen rang
- x 196
- x 35
Als iemand wegvalt in een familie en die persoon wordt dan "vervangen", geeft dat vaak miserie. Simonne gaat op haar manier om met dat verlies, maar dat geldt ook voor Tim en moet Simonne daar niet zo hysterisch over doen. Waar haalt ze eigenlijk de pretentie vandaan om te beslissen wat Tim moet doen en laten? De harde realiteit is dat Sam er niet meer is en Tim verder moet met zijn leven. Toen Sam nog leefde heeft hij altijd goed voor haar gezorgd (daar ga ik toch vanuit, wij kijken nog maar enkele jaren naar Thuis dus van vroeger weten we niet zo veel
), dus nu gaan zeggen dat hij Sam al vergeten is en dat ze niets voor hem betekent, is er toch wel ver over.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Ik denk dat het feit dat Tim besloot van niet mee te gaan in 'de laatste strohalm' van Simonne toen die kwakzalver haar wijs maakte dat er zeker nog hoop was, bij haar de gedachte heeft doen ontstaan dat hij absoluut van Sam af wou.
En dat hij nu zijn kans grijpt 'nu ze weg is'.
Waarom ze dat denkt, is mij een raadsel want de relatie tussen Tim en Sam was al die jaren wel de meest evenwichtige van heel Thuis, denk ik.
Ik heb nooit iets tegen Simonne gehad, maar sinds die ene kus met Waldek - jaren geleden - werd ze heel langzaam alsmaar bitterder en zuurder.
Haar relatie met Frank is meer gewoonte dan gevoelens - hij is nog vaak vol warmte voor haar, zij tolereert hem. Soms zelfs amper.
En nu zie ik haar liever niet meer.
En dat hij nu zijn kans grijpt 'nu ze weg is'.
Waarom ze dat denkt, is mij een raadsel want de relatie tussen Tim en Sam was al die jaren wel de meest evenwichtige van heel Thuis, denk ik.
Ik heb nooit iets tegen Simonne gehad, maar sinds die ene kus met Waldek - jaren geleden - werd ze heel langzaam alsmaar bitterder en zuurder.
Haar relatie met Frank is meer gewoonte dan gevoelens - hij is nog vaak vol warmte voor haar, zij tolereert hem. Soms zelfs amper.
En nu zie ik haar liever niet meer.
1 x
-
frankeneddy1
- Poster rang 3

- x 121
- x 146
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Simonne Achterbackx valt nog lager dan ik ooit voor mogelijk hield. Ze is zodanig het noorden kwijt dat ze het zuiden kiet meer weet liggen.
Als er in de media nog eens een vertrek aangekondigd wordt hoop ik dat zij het is.
Als er in de media nog eens een vertrek aangekondigd wordt hoop ik dat zij het is.
0 x
-
frankeneddy1
- Poster rang 3

- x 121
- x 146
Dat laatste hoop ik niet maar onredelijk is ze nu wel. Hopelijk ziet ze vlug haar fout in.
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 582
Satine (enkele posts hierboven) 'en Frank hebben groot gelijk : Simonne heeft Tim nog altijd niet vergeven dat hij de stekker bij Sam heeft uitgetrokken. Is ook mijn gedacht. Simonne is in mijn ogen één van de meest hypocriete personages in 30 jaar Thuis
Hoeveel keer heeft zij Frank al niet bedrogen terwijl zij het altijd is die Frank als een vrouwenloper afschildert ?
En nu .... plots is Hannah het belangrijkste in haar leven terwijl, nog geen twee jaar terug, zij het aftrapte naar Finland (na haar "kuske" met Dirk) met het plan daar te blijven. Tiens, waar was dan sprake van Hannah ? 
2 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Daar zit ze dan, met haar mond vol tanden ( nog altijd beter dan zonder tanden maar enfin).
Dat krijsend achterbaks kreng is Tim meer dan 100 excuses verschuldigd.
Dat krijsend achterbaks kreng is Tim meer dan 100 excuses verschuldigd.
3 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1369
- x 1726
- Contacteer:
En daar kwam ze weer...met hangende pootjes...voor de tweede maal vergiffenis vragen aan Tim. Hij is te zwaar onder de indruk om er veel miserie rond te maken. Maar hetgeen ze gedaan heeft is onvergeeflijk en ze komt er goedkoop vanaf en mag Hannah weer zien en helpen.
Maar ze zal moeten leven met dit vreselijke nieuws van die afschuwelijke ziekte en zoals ze zelf zei: ik kan mezelf nooit vergeven voor hetgeen ik allemaal gezegd heb. =Volgende keer misschien twee maal nadenken voor ze als een kip zonder kop tekeer gaat!
Maar ze zal moeten leven met dit vreselijke nieuws van die afschuwelijke ziekte en zoals ze zelf zei: ik kan mezelf nooit vergeven voor hetgeen ik allemaal gezegd heb. =Volgende keer misschien twee maal nadenken voor ze als een kip zonder kop tekeer gaat!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Ik hoop dat ze iets wezenlijks kan betekenen voor Tim en Hannah - voor de rest zou ze beter wat meer gaan pottenbakken.
Of wat vrijwilligerswerk doen, of zelf haar patatten schillen, zodat ze iets omhanden heeft en zich niet meer moet moeien met dingen die haar zaken niet zijn.
Zeker omdat enige vorm van normale communicatie compleet ontbreekt bij haar, de laatste tijd.
Of wat vrijwilligerswerk doen, of zelf haar patatten schillen, zodat ze iets omhanden heeft en zich niet meer moet moeien met dingen die haar zaken niet zijn.
Zeker omdat enige vorm van normale communicatie compleet ontbreekt bij haar, de laatste tijd.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Ook al heeft Simonne de laatste tijd wel wat steken laten vallen, dit verdient ze ook niet.
Ik hoop dat ze zich niet laat ontmoedigen en niet stopt met van zich af te bijten en Lyn in het oog te houden. Want dat die niet veel goeds van zin is, begint nu wel duidelijk te worden.
Jammer dat ze hier alleen in staat - maar wel chapeau dat ze het 'probleem' met het appartement meteen rechtstreeks met Thilly opnam.
Daar had Feeks Cremers niet op gerekend!
Ik hoop dat ze zich niet laat ontmoedigen en niet stopt met van zich af te bijten en Lyn in het oog te houden. Want dat die niet veel goeds van zin is, begint nu wel duidelijk te worden.
Jammer dat ze hier alleen in staat - maar wel chapeau dat ze het 'probleem' met het appartement meteen rechtstreeks met Thilly opnam.
Daar had Feeks Cremers niet op gerekend!
1 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Haha, goed zo Simonne! En dat Thilly ook nog voorstelde de verf terug te betalen was wel de kers op de taart 
Laatst gewijzigd door heidiw op vr 26 sep 2025, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 582