Marie Van Goethem (Patsy Van der Meeren)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
*Ikke*
Nog geen rang

Re: Marie

Bericht door *Ikke* »

Ik was gisteren bij een achtertante op bezoek. Ze lees de Dag Allemaal, er stond een artikel in over Patsy Van Der Meeren. De interviewer zei over Marie: 'Vroeger was je een blind, lesbisch, braaf meisje. Nu bent je een pretentieuse bitch en mannenverslindster.'

Is Marie ooit lesbisch geweest ? Ik kan het me echt niet meer herinneren.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Mieke schreef:Maar het is wel zielig voor Luc en vooral stom dat ze zo lang gewacht heeft om het te zeggen.

En het ging precies ook allemaal zo snel, die ommekeer. Ze hadden er wat meer tijd in mogen steken (ipv zo veel Sam/Dorien en Jenny/Victor :| )
het ging inderdaad allemaal heel snel - maar zo gaat het IRL soms toch ook? dat je opeens glashelder ziet dat een bepaalde situatie echt niet goed voor je is, ook als zegt je hart iets anders.

maar ja, ik zag toch ook liever het duo Marie/Luc (en dan vooral Marie, Luc heel wat minder) :wink: dan de koppels die jij daar noemt! :mrgreen:

@ *ikke*: toen Marie haar intrede deed in Thuis, woonde ze nog in Londen - Marianne en Jean-Pierre gingen haar daar bezoeken en toen bleek Marie een relatie te hebben met haar flatgenote 'June' :wink:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

en dan ging ze haar appartement verkopen ???Ik dacht toch dat dat van Jean- Pierre den antiquair was ? Of heeft hij haar dat gegeven ? En bij mijn weten is hij toch vertrokken nar het zuiden en nog steeds ietwat zwaar ademend ?
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

daffy duck schreef:en dan ging ze haar appartement verkopen ???Ik dacht toch dat dat van Jean- Pierre den antiquair was ? Of heeft hij haar dat gegeven ? En bij mijn weten is hij toch vertrokken nar het zuiden en nog steeds ietwat zwaar ademend ?
nee, JP had dat appartement kado gedaan aan "zijn" dochter.
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
maurice
Nog geen rang

Bericht door maurice »

Mieke schreef:Ik vind wel dat het vertrek van Marie zo overkomt dat ze rap rap een reden moesten bedenken om haar eruit te schrijven.
Dan hadden ze toch beter Marie en Luc in ruzie laten uiteengaan ipv dat ze hem nog graag ziet, ze gaat hem missen, ze gaat weg en zegt niet naar waar, etc.....
Komt echt dom over! :(
Waar hebben we dat nog gezien, zo'n snelle afloop? Ahja, nog geen maand geleden wast ook in een week afgelopen met Sandrine, maar zij had het 'geluk' dat het op een spectaculairdere manier was.....
Als ik jullie berichten erop naga (ik heb vrijdag niet kunnen kijken :( ), was het maar een flauwe, afgekookte en saaie exit van Marie(ik zie haar echt niet in een B&B werken, de bedden opmaken, het ontbijt maken, de toiletten kuisen....), ik had toch nog iets spectaculairs verwacht met Steurs. (kweet, het zou dan compleet onrealistisch zijn.Maar is alles in Thuis eigenlijk niet zo?)
0 x
"De Emmer der Vernederingen zit vol!" (Maurice De Brabandere)
"Maurice, potteke pis, potteke kak, almenak!" (Urbanus) :p
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Het was inderdaad een snel afscheid, maar wel mooi vind ik. Ik zou het eerder overdreven hebben gevonden als ze er nu weer een sterfgeval o.i.d. van gemaakt zouden hebben.. ;)
Wel jammer dat Marie uit de serie is. Ik vond haar personage een stuk boeiender dan sommige anderen, die daar wel nog steeds rondlopen. :(
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Christel schreef:Het was inderdaad een snel afscheid, maar wel mooi vind ik. Ik zou het eerder overdreven hebben gevonden als ze er nu weer een sterfgeval o.i.d. van gemaakt zouden hebben.. ;)
Wel jammer dat Marie uit de serie is. Ik vond haar personage een stuk boeiender dan sommige anderen, die daar wel nog steeds rondlopen. :(
ja, die overigens wel een heel vreemde professionele carrière opgebouwd heeft in Thuis. :) Van (blinde) huismus over secretaresse tot harde bedrijfsleidster. :)
en met heel wat relaties in al die jaren >> eerst een lesbische relatie, dan Kristoff en Senne, dan die 2 met oa die ene van Zone Stad, dan Michaël en tenslotte Luc. :)
0 x
Be there at ten.
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

en Alex en Filip
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Mieke schreef:en Alex en Filip
ja, dat waren "die 2 met oa die ene van Zone Stad" :)
0 x
Be there at ten.
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

erover gelezen blijkbaar :oops:
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Terugkeer van dit personage. Om 15 jaar weggeweest te zijn zag ze er wel goed uit.
1 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

frankeneddy1 schreef: vr 21 mar 2025, 00:01 Terugkeer van dit personage. Om 15 jaar weggeweest te zijn zag ze er wel goed uit.
Inderdaad, helemaal niets veranderd
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Wel blij dat ze terug is, al hoop ik dat ze een positieve rol krijgt en niet à la Vicky (in het begin) een min of meer marginale randfiguur wordt die amper rond komt en dus uit noodzaak maar kuisvrouw of zo gaat spelen om rond te komen.

Cirkel is trouwens rond, mijn vrouw en ik zijn naar Thuis beginnen kijken toen Marie en Luc nog een koppel waren - da's intussen dus ages ago
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

We zijn ondertussen 17 jaar verder, dus Marie is niet meer de jonge spring-in-'t-veld van vroeger.
Maar ik vond dat ze er moe en bezorgd uit zag. Natuurlijk is het niet niks als je man overlijdt, zoiets schudt je hele leven dooreen.
Het zou dus wel best eens kunnen dat ze de houvast een beetje kwijt is en dat ze er (al dan niet financieel) op achteruit gegaan is.
Ook de zorg voor Andreas komt nu volledig op haar schouders terecht, en hij geeft me niet meteen de indruk dat hij al klaar is om op eigen benen te staan.
Maar dat zal nog moeten blijken.

Dus, of ze alleen maar naar het Thuisdorp is gekomen zodat haar zoon zijn familie kan leren kennen? We zullen zien.

En ik vond dat ze nogal apart naar Vince keek. Interesse? Herkenning? :denk:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Ik vind het wel raar, dat ze na 17 jaar in het buitenland te wonen, zich alleen maar wil vestigen in België omdat ze daar veel mensen kent.

Heb vroeger ook wel een paar keer naar thuis gekeken, maar niet genoeg om te weten wie Marie is, wat die allemaal meegemaakt en/of veroorzaakt heeft.
Al denk ik niet er daar nog veel mensen rondlopen die zij kent van voor ze vertrok.
Of het nu in Thuisdorp is of eender welke plaats, mij lijkt het dat ze gewoon aan een nieuw hoofdstuk moet beginnen. Er moet toch wel een achterliggende reden zijn waarom het nét daar moet gebeuren.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Plaats reactie