Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Christine.
Gisteren had ik nog de indruk dat ze Femke met goeie bedoelingen weer bij het oudercomité wou, vandaag kwam de aap uit de mouw...
Ze wil in de Withoeve vergaderen omdat ze dan in die vergaderzaal op school de verwarming kan afzetten. Daarom moet Femke er weer bij, anders moet ze daarvoor betalen. Dat vrijdag in de wijnbar wellicht één van de drukste dagen in de week is en Feniks dus inkomsten misloopt, zal haar worst wezen. Zo kennen we Christine weer
Gisteren had ik nog de indruk dat ze Femke met goeie bedoelingen weer bij het oudercomité wou, vandaag kwam de aap uit de mouw...
Ze wil in de Withoeve vergaderen omdat ze dan in die vergaderzaal op school de verwarming kan afzetten. Daarom moet Femke er weer bij, anders moet ze daarvoor betalen. Dat vrijdag in de wijnbar wellicht één van de drukste dagen in de week is en Feniks dus inkomsten misloopt, zal haar worst wezen. Zo kennen we Christine weer

1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Wat een tang is die Emma toch! Misschien een beetje ongelukkig gekozen van Cédric, om dit te regelen zonder haar te kennen. Maar zoals hij zegt: anders was misschien iemand anders ervandoor met die job. Niet luisteren naar argumenten, juist haar onhebbelijke wil doordrijven en dankbaarheid staat ook niet in haar woordenboek.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Emma inderdaad. Ze kon dit ook anders over brengen dat ze die job niet zag zitten
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik wweet niet hoe het in de scholen in Thuis werkt, maar in de school waar ik werkte, werd de verwarming af en aan gezet met een centrale timer. Er kon niet gekozen worden waar wanneer verwarmd werd.Tiboko schreef: wo 22 jan 2025, 22:31 Ze wil in de Withoeve vergaderen omdat ze dan in die vergaderzaal op school de verwarming kan afzetten.
Als het oudercomité bijeen zou komen in de school, betekent dit dat ofwel in de hele school de verwarming zo lang werkt - en tenzij Christine die dan ook terug gaat afzetten, staat die het hele weekend op.
Ofwel moet iemand in alle andere lokalen de verwarming gaan dicht draaien - en dan maandagochtend opnieuw open. En dan liefst vroeg genoeg, anders is het niet warm in de klassen want de meeste klaslokalen hebben geen goede isolatie maar wel grote ramen.
Christine is natuurlijk wel opportunistisch genoeg om ervoor te zorgen dat zij zo weinig mogelijk moet organiseren. Dus verdient ze zeker wel een lap, maar Femke ook, om zich te laten omverpraten.
Ze had gewoon moeten terugbellen en zeggen dat dit geen optie was en dat ze in dat geval afzag van haar aanwezigheid bij de vergadering. Het is niet dat ze daar zelf stond om te springen.
En Emma... Het kindje verveelt zich en kan niet slapen en dat zal iedereen geweten hebben.
Ik herinner mij niet of haar ribben gebroken of gekneusd waren, maar als ze hierover en haar gebroken arm al zo moeilijk doet, dan wil ik haar nooit met iets meer ingrijpend zien.
En ja, dit doet pijn, maar er zijn grenzen aan hoe je iemand behandelt, zeker iemand die zoveel voor haar doet als Cédric.
Gisteravond dacht ik nog dat Emma misschien beter nooit aan kinderen begint.
En dat gevalletje van de sollicitatie was gewoon de druppel, die emmer was al vol - als Emma niet in de watten gelegd wordt (maar dan ook niet te lang hetzelfde, want dan is het ook niet goed), dan komt de heks in haar boven.
Ze kan lief zijn en ik dacht dat ze gegroeid was, maar dat is blijkbaar alleen als de dingen gaan zoals zij het wil.
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Emma! Hoe onbeschoft! Die denkt dat de evenaar door haar gat loopt.
1 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Emma, wat een hautain geval, hoe ze tegen Cedric doet die alle moeite van de wereld doet.
En Frank, hij zal het wel goed bedoelen, maar de manier hoe hij Simonne aanmaande om haar leven terug op te pikken, vond ik toch wat bot.

En Frank, hij zal het wel goed bedoelen, maar de manier hoe hij Simonne aanmaande om haar leven terug op te pikken, vond ik toch wat bot.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
Emma, niet alleen hoe ze tegen Cedric deed, kan ik nog beetje inkomen dat ze niet wil samenwerken, maar hoe bot dat ze aan telefoon ook deed aan persoon die haar opbelde ivm de job, ik weet het , is maar een feuilleton, maar in het echt wordt zo iets wel doorgegeven, en sla je nog al een figuur als je ergens anders wil solliciteren. Zelfs tegen haar mama deed ze heel grof.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Klopt, en zeker in de sociale sector! Zo iemand wil je toch niet in de hulpverlening?vdbemdsa schreef: vr 24 jan 2025, 10:15 in het echt wordt zo iets wel doorgegeven, en sla je nog al een figuur als je ergens anders wil solliciteren.
Van mij een lap voor Karin. Wat voor een redenatie was dat? Een jaartje geen wijn is geen ramp, volgend jaar kan je wel weer nieuwe maken.
Ik zou haar gezicht willen zien als ze een belangrijke zaak, waar ze haar hart en ziel heeft in gestoken en maanden aan gewerkt heeft, verliest.
Gaat ze dan ook zeggen dat er wel weer andere zaken komen?
Ze is blijkbaar ook al vergeten hoeveel het Feniks vorige keer gekost heeft, toen de wijn mislukte. Ik zou niet in mijn handen wrijven, voor de verzekering groen licht gegeven heeft - ze is daar volgens mij net iets te gerust in.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Adam met zijn extremistische groene terroristenbende.
Wij proberen ook milieubewust te zijn maar de kerk staat wel nog altijd in het midden .
Wij proberen ook milieubewust te zijn maar de kerk staat wel nog altijd in het midden .
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Was zij gezonden door de VDAB en zou zij zo bot doen tegenover de werkgever, dan zou er waarschijnlijk een melding van gemaakt worden naar de VDAB toe en zou zij op het matje geroepen worden en een ferme aanmaning krijgen van in het vervolg een beetje beleefder te zijn als zij zou solliciteren want anders zou zij wel eens tijdelijk haar uitkeringen kunnen verliezen want bij de VDAB lachen ze daar niet mee.Thom schreef: do 23 jan 2025, 21:11 maar hoe bot dat ze aan telefoon ook deed aan persoon die haar opbelde ivm de job, ik weet het , is maar een feuilleton, maar in het echt wordt zo iets wel doorgegeven, en sla je nog al een figuur als je ergens anders wil solliciteren.
0 x
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
En terecht. En jobs worden niet in iemands schoot geworden, zeker niet bij haar want ze is onbeleefd, ja zelfs boertig, ze is al lang van school en ze heeft geen ervaring.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Eddy.
Wat bezielt hem om de half dronken Kaat na middernacht (café was al toe) nog mee naar zijn piepklein flatje te tronen? Vergeten dat zijn dochter nog in de examens zit en dus haar nachtrust goed kan gebruiken? De enige reden dat Britt daar nog woont is omdat haar pa zo eenzaam is. Een beetje meer begrip zou wel op zijn plaats zijn...
Idem dito Adam. Hoe egoïstisch kan je zijn zeg
Wat bezielt hem om de half dronken Kaat na middernacht (café was al toe) nog mee naar zijn piepklein flatje te tronen? Vergeten dat zijn dochter nog in de examens zit en dus haar nachtrust goed kan gebruiken? De enige reden dat Britt daar nog woont is omdat haar pa zo eenzaam is. Een beetje meer begrip zou wel op zijn plaats zijn...
Idem dito Adam. Hoe egoïstisch kan je zijn zeg

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Inderdaad, Adam. Niels verdient beter
En ook Cédric - niet alleen voor de kus met Adam, maar hoe slecht kent hij Emma?
Eerst zeggen dat ze uitgenodigd waren voor een feestje, om dan te zeggen dat ze niet gaan omdat ze moeten praten. Dat moet inderdaad wel gebeuren, maar dat kan ook op een ander moment. Of je vermeldt dat feestje niet als het dan toch zo dringend is.
En ook nog een pets voor Emma - als de liefde op is, dan is ze op. Maak dan een einde aan de relatie, dan kan je beslissen en ademen zoveel je zelf wil.
En ook Cédric - niet alleen voor de kus met Adam, maar hoe slecht kent hij Emma?
Eerst zeggen dat ze uitgenodigd waren voor een feestje, om dan te zeggen dat ze niet gaan omdat ze moeten praten. Dat moet inderdaad wel gebeuren, maar dat kan ook op een ander moment. Of je vermeldt dat feestje niet als het dan toch zo dringend is.
En ook nog een pets voor Emma - als de liefde op is, dan is ze op. Maak dan een einde aan de relatie, dan kan je beslissen en ademen zoveel je zelf wil.
2 x
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146