Als ik de previewbeelden voor de aflevering van morgen mag geloven lijkt het erop dat Judith haar kindje af wil staan aan Anna. Als dat inderdaad zo is had ik dit niet verwacht dat ze dit zou doen. Ik had het gevoel dat als Judith het kindje wil houden dan ook zelf voor wil zorgen. Maar als dit gaat gebeuren vind ik wel lief en vooral dapper van haar om dit te doen en hoop ik voor haar dat ze toch een beetje betrokken door hem/haar regelmatig te mogen zien bijvoorbeeld wat ook bij Peggy en Sandrine is gebeurd. Wat ze ook zal doen en besluiten het zal hoe dan ook emotioneel een enorme impact hebben. Ik weet trouwens niet of Tom erop zit te wachten dat weer een kindje van hem afgestaan wordt.
We hebben 2 jaar geleden nog een draagmoederverhaallijn gehad en nu zou misschien weer een zwangerschapsverhaallijn zijn waarbij het kindje afgestaan gaat worden. Dat hoeft van mij niet persé. Het is wel goed dat ze dit soort dingen regelmatig laten zien maar mag wel meer tijd tussen zitten.
Ik zou het een hele vreemde wending vinden.
Judith kiest ervoor om het kindje niet te laten geboren worden, omwille van de hoge risico's, zowel voor het kindje, als voor zichzelf.
En dan zou ze het toch op de wereld zetten, om het daarna weg te geven? Dan moet ook Tom het nog goed vinden om zijn derde kind te zien 'verdwijnen'.
En stel dat het misloopt; een miskraam is ook een heel verdrietige gebeurtenis, een kindje dat niet helemaal in orde is, ga je dat weggeven alsof het een cadeau is?
Dan wil ik het nog niet hebben over hoe Anna zich moet voelen als er met Judith iets fout loopt.
En Judith twijfelt nu al zo - een getormenteerde, pas bevallen Judith die nog meer twijfelt? Nee, liever niet!
Dus - met alle respect voor de mening van anderen - voor mij is dit niet lief en dapper - dit getuigt gewoon van een groot schuldgevoel.
Het verhaal 'ik heb een kind en ik geef het weg' hebben we inderdaad al twee keer gehad.
Zwangerschappen die fout liepen en kindjes die (veel te) jong stierven, ook al.
Dus ik hoop dat heel deze verhaallijn gauw achter de rug is. Hier zat en zit ik echt niet op te wachten!
Zeker niet rond de feestdagen, die voor sommige mensen al sowieso wat moeilijker zijn dan andere dagen.
Maar om even op de preview terug te komen, ik heb niet de indruk dat Anna dit een schitterend idee vindt, als dit is wat Judith gaat voorstellen.
Ik zou dit ook een heel vreemde wending vinden en eigenlijk zelfs heel ongeloofwaardig! Ik denk dat Judith misschien aan Anna vertelt dat ze zich schuldig zou voelen over een abortus, gezien Anna haar situatie, en dat we in de preview misschien Anna haar reactie daarop zagen.
We weten niet wat Judith precies tegen Anna gaat zeggen, maar uit de reactie van Anna maak ik wel op dat ze er niet op zit te wachten. Het zal inderdaad een vreemde wending in dit verhaal zijn mocht Judith het kindje af gaat staan aan Anna.
In de spoiler voor 6 januari staat dat Judith hard te verduren krijgt. Het zou toch kunnen dat abortus in deze aflevering daadwerkelijk plaats gaat vinden en dat buiten tegenstanders te wachten staat. Dat gebeurd helaas in het echte leven vaak ook zo.
We moeten de komende weken afwachten wat ze uiteindelijk gaat doen.
Anno_1995 schreef: di 24 dec 2024, 10:28
Ik denk dat Judith misschien aan Anna vertelt dat ze zich schuldig zou voelen over een abortus, gezien Anna haar situatie,
Ik hoop dat het dit is, anders zou het wel een heel raar verhaal zijn.
Ik heb ook niet meteen de indruk dat Anna veel steun van buitenaf krijgt, laat staan een therapeut(e) waarmee ze over dit alles kan praten. Als we even vergelijken met Lowie, die ook een "kind cadeau kreeg" (wat ook een totaal belachelijke plot was) gaan we nu nog een stap verder, want hier ontbreekt totaal elk netwerk. Lowie had nog zijn tanteke, Frank, Rosa, Dries en uiteraard ook Tamara die regelmatig insprongen als hij wat hulp nodig had. Bij Anna lijkt het alsof ze helemaal alleen op de wereld is (uitleg van Judith gisteren): geen familie, geen vrienden, niks van dit alles. Lijkt dan een beetje alsof ze van een baby droomt om een leegte in haar leven op te vullen. Of dit de beste motivatie is om een kind op de wereld te zetten ??
Anna lijkt inderdaad zowat alleen op de wereld, maar is dit omdat ze geen of een heel kleine sociale kring heeft, of omdat ze er niets over vertelt?
Judith gaat daar van uit, maar is dat wel zo?
Als het zo is, is het natuurlijk verre van ideaal om te denken dat een kind die leegte wel zal vullen.
satine schreef: di 24 dec 2024, 09:56
Dus ik hoop dat heel deze verhaallijn gauw achter de rug is. Hier zat en zit ik echt niet op te wachten!
Hier ook
frankeneddy1 schreef: di 24 dec 2024, 10:53
Dan is dat het zoveelste kind dat Tom niet zelf mag opvoeden? Dat zou wel straf zijn.
Correctie : zijn twee vorige kinderen wilde hij niet opvoeden. En .... er is nog altijd de factor "Marianne". Ze zit momenteel wel in Dubai doch ik verwacht haar ieder moment terug want de kerstdagen in familiekring zijn heilig voor haar.
En het onderzoek van Dieter de komende dagen : wie heeft Sam in elkaar geslagen ? Want zowel Lieven als Lyn gaan weer eens een heel ander verhaal opdissen, zijn we al een beetje gewoon.
martha schreef: di 24 dec 2024, 14:32
Want zowel Lieven als Lyn gaan weer eens een heel ander verhaal opdissen, zijn we al een beetje gewoon.
Het zal wel duren tot iemand er heel toevallig achter komt dat het hele gesprek op de laptop van Sam staat.
Tenzij dit weer een detail is dat daarna van geen betekenis blijkt te zijn, zoals de USB-stick die Bob achterliet voor Viv, met de boodschap die ze nooit helemaal heeft beluisterd.
Op 't eind van de preview vanavond zei Dieter tegen Tim "ik weet wie het gedaan heeft" - dus morgen zijn we hopelijk van minstens één van die twee pippo's af. Hoera
satine schreef: di 24 dec 2024, 15:02
zoals de USB-stick die Bob achterliet voor Viv, met de boodschap die ze nooit helemaal heeft beluisterd.
Inderdaad, USB sticks hebben de neiging om in Thuis spoorloos ten onder te gaan of nooit te worden beluisterd. I
Tiboko schreef: do 26 dec 2024, 23:49
Op 't eind van de preview vanavond zei Dieter tegen Tim "ik weet wie het gedaan heeft"
k denk niet dat we het voor het weekend zullen weten. Dieter zal z'n historische zin uitspreken juist voor de eind tune! beetje de spanning erin houden hé!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
daffy duck schreef: vr 27 dec 2024, 08:23
k denk niet dat we het voor het weekend zullen weten. Dieter zal z'n historische zin uitspreken juist voor de eind tune! beetje de spanning erin houden hé!
Ik zei hier thuis exact hetzelfde, het zal voor maandag zijn of zelf dinsdag als Dieter eerst nog iets wil zoeken om zijn idee te bevestigen.