Inhouden seizoen 30

Gesloten
Anno_1995
Nog geen rang
x 69
x 13

Inhouden seizoen 30

Bericht door Anno_1995 »

satine schreef: vr 13 dec 2024, 14:37 Dus vind ik dat de keuze niet enkel en alleen bij de ouders ligt - want wie gaat zich om het kindje bekommeren als blijkt dat het voor het verdere leven extra zorg nodig heeft en de ouders vallen weg of kunnen de zorg niet meer aan?
Goed punt inderdaad! Hun steun is zeker van belang. Ik vond wel al dat Robin positiever reageerde op het nieuws dan ik verwacht had. Dat vind ik al ergens een opluchting in het geval dat ze toch kiezen om ervoor te gaan.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Inhouden seizoen 30

Bericht door satine »

Niet alleen hun steun is van belang, zijn zij ook bereid om de zorg van kleine broer of zus op zich te nemen, moest dit nodig blijken?

Ergens heb ik het gevoel dat de abortus niet zal doorgaan.
0 x
Anno_1995
Nog geen rang
x 69
x 13

Inhouden seizoen 30

Bericht door Anno_1995 »

Echt, heb jij dat gevoel? Ik had na gisteren net het gevoel dat het zeker wel zal doorgaan. De scène tussen Tom en Judith was zo mooi en tegelijk zo hartverscheurend, voor mij lijkt het daarmee echt 'afgerond'. Tom leek nu ook te beseffen dat hij de zwangerschap omwille van de foute redenen pushte en leek nu zelf ook niet meer zo overtuigd. Hij vroeg ook letterlijk aan Judith of ze twijfelde en ze gaf duidelijk aan van niet. Ik blijf het wel nog steeds vreemd vinden dat ze dan tegen Anna zo twijfelachtig deed en niet gewoon vastberaden kon antwoorden. Ze leek echt bevestiging te zoeken bij Anna, vond ik. Bovendien vraag ik me ook af waarom die scène met die vroeggeboorte er werd tussen gestoken, aangezien die niet echt iets bijbracht aan het verhaal. Ik had verwacht dat dit de twijfels bij Judith zou boven brengen, maar dat blijkt tot hiertoe toch niet het geval.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Inhouden seizoen 30

Bericht door satine »

Ik denk dat het gaat doordingen hoe ingrijpend een abortus is.
En ik denk dat Anna nog een rol gaat spelen ivm de uiteindelijke beslissing.
Zij wil blijkbaar heel graag een kind, maar dat lukt niet zomaar. Misschien wordt het wel een Sandrientje 2.0 - hoewel dat wel heel zuur zou zijn voor Tom dan.

Maar misschien interpreteer ik de preview van volgende week helemaal verkeerd. Dat zou niet de eerste keer zijn. ;)

https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/thuis/tra ... -16-20-12/
0 x
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Inhouden seizoen 30

Bericht door ThuisfanNL »

Ik had net als Anno_1995 ook het gevoel dat de abortus wel door zal gaan. Die innige omhelzing die we donderdag in de preview zagen voor vrijdag had ik idee dat ze af zou zien van abortus, maar bleek dus dat Tom was bijgedraaid en Judith ging steunen. Wellicht heb je wel gelijk Satine, maar je weet soms niet hoe je bepaalde dingen moet interpreteren en welke kant het verhaal uit zal gaan. We moeten dus afwachten.

Ik ben wel benieuwd hoe het verder zal gaan en hoe Judith dit allemaal gaat verwerken.
Laatst gewijzigd door ThuisfanNL op za 14 dec 2024, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Inhouden seizoen 30

Bericht door satine »

Ik had ook het gevoel dat de abortus zou doorgaan, tot ik die preview zag.
Maar inderdaad - het verhaal kan nog alle kanten uitgaan en we zullen moeten afwachten.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Inhouden seizoen 30

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 14 dec 2024, 11:04 Ergens heb ik het gevoel dat de abortus niet zal doorgaan.

Inderdaad - je zag dat Judith zich bijna schuldig voelde tegenover Tom voor zoveel begrip.

Plus daarbij de mixed reacties van collega's als Anna en Cédric - het feit dat ze zélf ook nog met één of ander onverwerkt trauma zit (hoe het misliep met Stan, bijvoorbeeld) brengt haar serieus aan het twijfelen.

Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid dat ze het kind à la Tamara wel zal krijgen, maar afstaan aan Anna. Ik hoop dat ze deze herhaling van een vorige verhaallijn niet overwegen, maar ik vrees ervoor.

Uit de preview leer ik in ieder geval dat Anna niet echt happy reageert op bepaald nieuws en dat zou kunnen zijn dat de zwangerschap toch doorgaat, wat emotioneel extra moeilijk voor Anna zal zijn, elke dag geconfronteerd worden met iemand die heeft waar zij van droomt. Verder zien we Tim die blijkbaar niet kan geloven dat zijn vader "zonder reden" is uitgevallen tegen Lyn en dat Jean-Marc blijkbaar Britt stalkt, zou wel eens de nieuwe zaak kunnen zijn waarover Dieter zich de komende week gaat buigen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Inhouden seizoen 30

Bericht door satine »

Tiboko schreef: za 14 dec 2024, 12:42 dat Jean-Marc blijkbaar Britt stalkt, zou wel eens de nieuwe zaak kunnen zijn waarover Dieter zich de komende week gaat buigen.
Dat zou inderdaad best wel eens kunnen.

Ik vroeg mij gisteren wel af waarom alleen die Jean-Marc daar was (met zijn advocaat?) en niet de hele bende die bij de groepsverkrachting betrokken was.
Zouden ze hem alleen opgepakt hebben omdat Britt toevallig zijn stem herkende en dat er niet geweten is wie er verder nog bij was?
0 x
Anno_1995
Nog geen rang
x 69
x 13

Inhouden seizoen 30

Bericht door Anno_1995 »

satine schreef: za 14 dec 2024, 12:00 En ik denk dat Anna nog een rol gaat spelen ivm de uiteindelijke beslissing.
Dat zou inderdaad wel eens kunnen! Dan hoop ik wel niet dat Judith enkel voor het kindje zou kiezen omwille van een schuldgevoel/gewetenskwestie, want dat is uiteindelijk ook niet de juiste reden.
satine schreef: za 14 dec 2024, 12:00 Misschien wordt het wel een Sandrientje 2.0 - hoewel dat wel heel zuur zou zijn voor Tom dan.
Hopelijk echt niet! Ik kan me niet inbeelden dat Judith de risico's wel zou willen dragen voor iemand anders. Het is me ook al opgevallen dat ze zich op geen enkel moment tegen 'de baby' op zich heeft uitgesproken, enkel haar leeftijd en de risico's en nadelen die daarmee gepaard gaan. Zo zei ze "ik weet niet of ik over 15 jaar nog wel fit genoeg ga zijn om een puber op te voeden" (volgens mij zei Rosa trouwens iets gelijkaardig toen ze onverwacht zwanger was) en zei ze niet radicaal dat ze dat niet zou zien zitten. Haar leeftijd en de bijhorende risico's zijn natuurlijk zeker en vast belangrijke redenen, maar in het geval dat ze de abortus dan toch niet over haar hart zou krijgen, zal ze het kindje ook wel zelf willen opvoeden, vermoed ik. We zullen inderdaad moeten afwachten hoe het verder gaat.
satine schreef: za 14 dec 2024, 12:00 Maar misschien interpreteer ik de preview van volgende week helemaal verkeerd.
Ik snap je gevoel enigszins wel, maar denk dat de scènaristen misschien gewoon willen duiden dat zo'n beslissing echt wel ingrijpend is, zelfs als je weet dat het de beste keuze is. Ergens ook wel goed dat het zo in beeld wordt gebracht en er zeker niet licht over gegaan wordt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Inhouden seizoen 30

Bericht door satine »

Er zijn eerder al abortussen geweest, ik kan mij niet herinneren dat er toen zoveel om te doen was.
Er is wel een aantal keer over gesproken tijdens zwangerschappen die dan uiteindelijk wel doorgingen of uitmondden in een miskraam.
Daarom ook dat ik het gevoel heb dat Judith wel eens op haar beslissing zou kunnen terug komen, hoe onlogisch ik dat ook zou vinden.
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze niet van gedachte verandert, deze verhaallijn is not my cup of tea.
0 x
Anno_1995
Nog geen rang
x 69
x 13

Inhouden seizoen 30

Bericht door Anno_1995 »

satine schreef: za 14 dec 2024, 14:02 Er zijn eerder al abortussen geweest, ik kan mij niet herinneren dat er toen zoveel om te doen was.
Dat viel me inderdaad ook al wel op ja...

Ik vraag me ook af hoe ze de verhaallijn van Anna verder gaan uitwerken, aangezien ze een nieuw personage is dat nog niet echt veel linken heeft met andere personages. Ik vind het zeker goed dat IVF aan bod komt en er ook getoond wordt hoe confronterend zwangerschappen in de omgeving kunnen zijn voor sommige mensen die alles zouden doen om een kindje te kunnen krijgen. Maar ik vind het wel een vreemde keuze voor dit personage zonder echte band met het Thuisdorp. Wat vinden jullie daarvan? Op dat vlak lijkt het mij vanuit het oogpunt van de scènaristen wel interessanter moest Judith het kindje toch willen houden, dan zou dit Anna misschien volledig de pedalen doen verliezen met alle gevolgen vandien... Maar dan loop ik natuurlijk al veeeeel te ver vooruit! Dit hoort dan eerder thuis in het speculatieforum en mag ook verplaatst worden.
Laatst gewijzigd door Anno_1995 op za 14 dec 2024, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Inhouden seizoen 30

Bericht door satine »

Anno_1995 schreef: za 14 dec 2024, 15:26 Op dat vlak lijkt het mij wel interessanter moest Judith het kindje toch willen houden, dan zou dit Anna misschien volledig de pedalen doen verliezen...
Klopt, maar dat zou ook kunnen gebeuren als Judith bij haar besluit blijft. Dan zou het voor Anna wel eens heel moeilijk kunnen worden; zij wil zo ontzettend graag een kindje en iemand anders - een collega dan nog - 'gooit er eentje weg'.
Dat kan ook zeer traumatisch zijn.
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Inhouden seizoen 30

Bericht door martha »

Maar dat verhaal hebben we al eens gehad met Peggy/Ann die doodgraag een kind wilde.
Persoonlijk zit ik echt niet te wachten op een nieuwe zwangerschap en een nieuwe huil baby.
satine schreef: za 14 dec 2024, 13:14 Ik vroeg mij gisteren wel af waarom alleen die Jean-Marc daar was (met zijn advocaat?) en niet de hele bende die bij de groepsverkrachting betrokken was.
Helemaal hetzelfde gedacht. Maar die blik die Karin hem toewierp :lol: Naar het schijnt kan ik dat ook doen :lol:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Inhouden seizoen 30

Bericht door Tiboko »

Meende in de pers gelezen te hebben dat ze enkele vroegere verhaallijnen gingen herhalen...

Gisteren de conversatie horend tussen Cédric en Emma lijkt het er sterk op dat we wéér een Viv-Lowieke plot gaan krijgen. Oftewel dat Cédric met Emma gaat breken omdat zij duidelijk geen kinderwens lijkt te hebben en hij (naar de toekomst toe) duidelijk wel.

Vanavond wellicht bevestiging.
0 x
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Inhouden seizoen 30

Bericht door ThuisfanNL »

Thuisforum schreef: wo 21 aug 2024, 19:21 Tom en Judith hebben een zware dag.
Thuisforum schreef: wo 21 aug 2024, 19:21 Emma zoekt troost bij Judith.
Thuisforum schreef: wo 21 aug 2024, 19:21 Judith moet nog een laatste moeilijke stap zetten.
Soms blijven de spoilers nog zo onduidelijk wat het uiteindelijk precies gaan inhouden. Het zou kunnen dat Judith een miskraam krijgt in de aflevering van de 2de kerstdag. Maar dan zou ik de spoiler van de dag erna wel raar vinden. Daarin staat dus dat Judith Emma troost. Als Judith een miskraam zou krijgen dan zou ze zelf verdrietig zijn en dan zou Emma eerder haar troosten. Ik denk dat de kans niet zo groot is dat Judith dan een miskraam krijgt. Zeker nadat ik de spoiler voor de aflevering van nieuwjaarsdag te zien zullen krijgen daarin staat dat Judith nog een laatste moeilijke stap zetten. Ik denk nu dat ze dan haar definitieve keuze gaat maken of ze het kindje gaat houden of niet. Maar al met al ben ik wel benieuwd welke kant het uit zal gaan. Alle opties staan nog open.
1 x
Gesloten