Vic Vlerick

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Vic Vlerick

Bericht door frankeneddy1 »

Hoe weten jullie dat ze niet aanwezig was, ze was toch ook verkleed (weliswaar verkleed in zichzelf, namelijk als heks :lol:)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Vic Vlerick

Bericht door satine »

Ze stond in een klaslokaal toen Philippe haar belde.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Vic Vlerick

Bericht door daffy duck »

Het kon nu met geen slechter kind gebeuren dan Vic. De verhouding Christine- Femke is al geen rozengeur en nu nog dit. Al denk ik dat dit niet de houding is als je juist verneemt dat je kind verdwenen is. Christine verwijten dat ze ongeschikt is, die vete op zo'n moment toch vergeten en prioriteit geven aan je kind.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Vic Vlerick

Bericht door Tiboko »

Ik vind het op zich wel vreemd hoe dit kon gebeuren. Als klasgroepjes met kinderen van die leeftijd op stap gaan, zijn er doorgaans 2 begeleiders. Eentje die vooraan loopt en de weg toont en één die achteraan loopt, zodat niemand ongemerkt kan weglippen. Zeker als je langs of door een bos (waar Vic zich blijkbaar verstopte?) passeert. Hoe dit hier georganiseerd was, daar kan je dan inderdaad toch wel vragen bij stellen.

Verder logisch dat Femke hier zwaar aan tilt, ze verloor al een kind en was dus in paniek. Al heb ik wel bedenkingen bij de motivatie achter de vete. Zo jaloers op Christine, die kant van Femke heb ik nooit eerder gezien.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Vic Vlerick

Bericht door jessie V. »

Wie heeft dat kindje gevonden? Heb ik gemist.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Vic Vlerick

Bericht door satine »

Meester Philippe
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 551

Vic Vlerick

Bericht door Kiki_Dee »

Tiboko schreef: vr 25 okt 2024, 23:11 Verder logisch dat Femke hier zwaar aan tilt, ze verloor al een kind en was dus in paniek. Al heb ik wel bedenkingen bij de motivatie achter de vete. Zo jaloers op Christine, die kant van Femke heb ik nooit eerder gezien.
Zeker logisch dat Femke hier zwaar aan tilt. Maar ook al is Christine de eindverantwoordelijke als directrice, kan ze er niet aan doen dat Vic zich verstopte.

Hij heeft zich verstopt om weerwolfkrachten te krijgen van de maan. Hij wou in het bos blijven zelf. Dus even een verstrooide leraar en hij was weg.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Vic Vlerick

Bericht door satine »

Vic heeft dus blijkbaar twee gebroken ribben, een gekneusde long en een complexe breuk aan zijn pols.
Maar geen verklaring voor het feit dat het manneke al bijna 2 weken ziek was en hoge koorts had, waarbij geen van beide ouders het blijkbaar raadzaam vond om een dokter te raadplegen.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Vic Vlerick

Bericht door heidiw »

Awel ja Satine, dat zei ik ook in het topic van Peter.
Vic was al ziek bij hem en heeft die even ziek bij Femke afgezet zonder boe of bah. Alleen dat "zij zich kalm moest houden of .." Geen haar op zijn hoofd dat eraan dacht om zelf eens naar een dokter te gaan.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Vic Vlerick

Bericht door satine »

Dat klopt Heidi - hij had met Vic naar de dokter kunnen gaan, maar Peter heeft wel gezegd dat Vic ziek was toen de wissel gebeurde. Femke wist dat ook, want ze was (de dag ervoor?) nog bij Peter en Christine binnen gestormd toen Nancy op Vic lette. Dat was donderdag.
Na het weekend moest er sowieso een dokter aan te pas komen, want als ouder kan je een ziekte niet wettigen als er een weekend tussen zit.

Wie hier in de fout gegaan is laat ik in het midden - Ik ging vroeger ook niet voor elke kou naar de dokter, maar dreigen zoals Peter doet, is zeker niet ok.
IRL had de school al lang de ouders gecontacteerd voor die afwezigheid en op het belang van een doktersbriefje gewezen in dit geval.
In Thuis gebeurt dat blijkbaar niet.

Wat niet wegneemt dat we nog altijd niet weten waarom Vic zo ziek was en of dit gaat behandeld worden.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Vic Vlerick

Bericht door heidiw »

satine schreef: di 10 dec 2024, 17:00 waarom Vic zo ziek was
Ze zullen bij de opnames vooruitziend geweest zijn, er is volop RSV aan het rondvliegen :yup:
En andere verkoudheden ook natuurlijk ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Vic Vlerick

Bericht door satine »

Ik heb geen ervaring met RVS, maar meer dan een week bankhangen en hoge koorts, op die leeftijd?
Lijkt me dan toch een hardnekkig gevalletje.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 551

Vic Vlerick

Bericht door Kiki_Dee »

RSV is vooral gevaarlijk voor baby’s en bejaarden. Voor een kindje van Vic zijn leeftijd is dit niet meer dan een goeie verkoudheid.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Vic Vlerick

Bericht door heidiw »

Weet ik hoor ;) daarom dat ik zei "en andere verkoudheden".
Hoewel, als je al verzwakt bent door een verkoudheid en dan krijg je er nog één en ander bovenop...
Wel heel raar dat geen enkele arts eens uitzoekt vanwaar die koorts komt want normaal wordt er zelfs niet geopereerd als je koorts hebt (tenzij bij levensgevaar).
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Vic Vlerick

Bericht door heidiw »

Welke bacteriële infectie?
Salmonella? E.coli? Streptokokken?
Hij werd wel ziek bij Peter (en hij moest toch overgeven dacht ik), dus salmonella en E.coli zouden niet onlogisch zijn.
Daar staat papa brulboei dan met zijn klacht.
0 x
Plaats reactie