Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2571

Bericht door satine »

Dat dacht ik ook, maar die weigerde indertijd wel een job bij Sam in Bar Madam, omdat ze sinds haar jeugd 'haar buik vol had van de horeca'.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Als Dieter en Nancy buitenvliegen in de Withoeve, is er weer veel plaats vrij, ms kan Viv haar atelier daar onderbrengen ? Een kleine wereld. Zal wel niet goedkoop zijn ...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2571

Bericht door satine »

Deze beslissing zal ingrijpende gevolgen hebben voor iedereen. Ook voor haar zoontje, al is de beslissing eerder iets van het moment.
Of tenminste, dat hoop ik. De puinhoop is daar al groot genoeg.
Maar met de haat en woede die Femke momenteel in zich heeft, zou het me niet verwonderen als ze voet bij stuk houdt.
Ik denk trouwens dat Vic eerder nachtmerries heeft over het feit dat zijn moeder hem uit zijn vertrouwde omgeving wil halen (wat nu nog eens versterkt wordt als Dieter en Nancy effectief verhuizen), dan van zijn tijd in het donkere bos.
Ik geloof trouwens niet veel van haar zielig gedoe, dat ze een kind verloren is, is natuurlijk vreselijk; dat wens je niemand toe.
Maar ik had het gevoel dat ze dit momenteel gebruikt en dat is lelijk. Trouwens, volgens Peter was er van nachtmerries helemaal geen sprake.
Hij is de vader en ziet zijn zoon graag, waarom zou hij daarover liegen?
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 550

Bericht door Kiki_Dee »

satine schreef: vr 08 nov 2024, 09:07 Ik geloof trouwens niet veel van haar zielig gedoe,
Hoe ze Rami aan het bespelen was, zielig, laag bij de grond
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Ik begrijp Femke, over Dieter en vooral Nancy.
Over de rest ga ik hier geen mening geven.
Voor mijn moeder dement werd, was het ook zo'n exemplaar dat, net als Nancy overal haar neus instak en altijd wel wist te te vertellen wat en hoe ik het moest doen. Er komt dus echt een moment dat je er als volwassen mens genoeg van hebt en hen niet zo vriendelijk naar het gat van de timmerman verwijst.
Trouwens, waarom wonen die daar? Uit gemak? Uit profijt? Betalen die huur en verbruikskosten? Geen idee. Het enige gemak dat er voor Femke inzit is dat er meestal een oppas beschikbaar is. Hoeveel keer heeft iemand, zelfs Dieter en deze week nog Britt, gezegd Nancy zich niet moest bemoeien? En nu de fatale schep van Dieter erbovenop. Dieter die totaal geen recht heeft om haar op die manier aan te pakken: niet zijn dochter, niet zijn huis, niet zijn kleinkind, niet zijn zaken!
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Helaas heb ik een groot stuk van het geschreeuw van Dieter en Femke gemist.
Wat was nou de reden van dat geschreeuw?
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 550

Bericht door Kiki_Dee »

Hij heeft Femke en haar spelletjes door.
Ik geef Dieter wel wat gelijk. Femke is met een vuil spel bezig, zogezegd om Vic te beschermen, maar eigenlijk wil ze Christine raken.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Bedankt Kiki_Dee.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Dieter heeft gelijk maar wie is hij om Femke terecht te wijzen ? Hij en Nancy mogen gratis of aan n lage huur in n hotel wonen hoewel ze er allebei niet echt werken. Ze hebben 2 inkomens, kunnen toch elders iets kopen of huren ?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1366
x 1724
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Die vete tussen Femke en Peter en Christine begint toch aardig uit de hand te lopen. Kunnen die mensen nu eens niet deftig met elkaar praten I.p.v. elkaar het leven zuur te maken. Die autoritaire houding van beide partijen helpt niet echt aan een goede verstandhouding. En wie is er de dupe van?? Vic! Terwijl het van allen de bedoeling is om hem te beschermen gaat het alleen maar bergaf en met hem wordt totaal geen rekening gehouden.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 550

Bericht door Kiki_Dee »

johan1969 schreef: vr 08 nov 2024, 17:01Hij en Nancy mogen gratis of aan n lage huur in n hotel wonen hoewel ze er allebei niet echt werken. Ze hebben 2 inkomens, kunnen toch elders iets kopen of huren ?
Ze zijn het vroeger zo overeen gekomen.
Ik herinner niet meer waarom of hoe die overeenkomst tot stand is gekomen.
Nancy is inderdaad een grote moeial, maar dat weet Femke al heel lang. Haar moeder is nu ook altijd in de buurt om in te springen of om op Vic te passen…

Femke is al haar ruiten aan het ingooien en zal moederziel alleen achterblijven. Vic wil dit allemaal niet.
Voor hetzelfde geld draait Peter de rollen om en wil hij het co-ouderschap herzien omdat Femke zo doordraait.
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Femke begint idd te flippen ! Ik vraag me trouwens af of het wettelijk mogelijk is je huurders 1 dag te geven om hun biezen te pakken ? Ze moeten toch n ander huis/appartement hebben gevonden en dan nog al hun meubels etc verhuizen, gas/water/stroom/internet in orde laten brengen etc ? Nu ja, in Thuis gaat alles rap. Femke daagt Peter voor de rechtbank omdat Vic van school moet veranderen volgens haar, en n week later mogen ze al naar de rechtbank !!!
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1366
x 1724
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

johan1969 schreef: za 09 nov 2024, 08:16 Femke daagt Peter voor de rechtbank omdat Vic van school moet veranderen volgens haar, en n week later mogen ze al naar de rechtbank !!!
't is al altijd een beetje voor de rappe geweest in Thuis. Maar dat is nu toch wel super!

Ook de scene waar Femke de 2 koffers binnenbrengt! Kan je nog ontactvoller zijn?? Oké Nancy is een alweter, moeial, maar nog altijd haar moeder die haar toch al veel geholpen heeft. Dus het is er wel over hoe ze nu door Femke behandeld wordt.
Kiki_Dee schreef: za 09 nov 2024, 07:23 Femke is al haar ruiten aan het ingooien en zal moederziel alleen blijven
Ze kan nu weer toenadering zoeken tot Sunny. Zo wispelturig hebben we haar nog nooit geweten. En zij en Britney de zaak daar samen runnen...eerlijk waar, dat zie ik niet zitten met Britney haar school.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Toen Nancy en Britney nog samenwoonden in de Withoeve, zal Nancy wel alle kosten van Britney gedragen hebben (kleding, eten, school, vervoer, internet etc). Nu 'moet' Nancy weg maar Britney wil er blijven wonen. Gaat Femke dan alle kosten van Britney op zich nemen of moet Britney dan fulltime in de wijnbar werken ? Dan zal er van studeren voor dokter niet veel in huis komen ? Ook zoiets dat niet klopt.
0 x
Trouwe kijker
Nog geen rang
x 111
x 27

Bericht door Trouwe kijker »

Femke is een soort furie geworden en ik vraag me soms af of ze misschien in haar hoofd heeft dat niet gezond te noemen is. Zo'n karakterverandering is toch niet normaal!?
0 x
Plaats reactie