Britney Van Notegem (Apollonia Sterckx)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Misschien is ze toch erfelijk belast met de "intelligentie" van haar ouders ???
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

jessie V. schreef: za 08 jun 2024, 15:21 Ik kan maar niet begrijpen dat Britney akkoord gaat met het feit dat ze "uitgeleend"wordt aan andere gasten.
Vindt ze dat nou normaal?
Nou kan je onervaren zijn op dat gebied maar een kind kan toch snappen dat er daar iets heel erg niet klopt?
Ik denk niet dat Britney vriendinnen heeft (sinds het vertrek van Zihame, want die laatste ging toch Britney efkens goed dooreenschudden) die haar kunnen laten inzien dat het geen normaal gedrag is van die Abel en zijn vrienden. En die creep heeft het goed gespeeld : haar isoleren van haar familie, ervoor zorgen dat Vince (de enige die hem doorheeft) mocht ophoepelen en waarschijnlijk ook van haar klasgenoten en eventuele vriendinnen. Vraag me af of die afspraak met Eddy om naar de bioscoop te gaan wel zal doorgaan ? Want als hij haar "tjoepke" zal noemen dan ontploft ze weeral.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vond het idd ook raar dat ze het normaal vond om 'uitgeleend' te worden aan vrienden van Abel. Een normaal iemand moet toch weten dat dat niet klopt ?
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Hoe is het mogelijk om je zo te onderwerpen aan zo'n manipulator. Hij heeft het zo slim gespeeld door haar af te scheiden van de familie, ook vrienden, maar ook haar werk in het ziekenhuis. Ik denk dat ze geen andere contacten meer heeft die haar kunnen wijzen op haar totaal verkeerde houding en voorkeur. Als hij nog een stapje verder gaat zal zij toch steigeren hoop ik. Maar ze zit daar precies gevangen in dat appartement en het enige dat telt is goed studeren voor haar examen en daar kan Abel door z'n behulpzaamheid ook haar positief ondersteunen. Waardoor ze blind is voor de werkelijkheid.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

jessie V. schreef: za 08 jun 2024, 15:21 Ik kan maar niet begrijpen dat Britney akkoord gaat met het feit dat ze "uitgeleend"wordt aan andere gasten.
Vindt ze dat nou normaal?
Nou kan je onervaren zijn op dat gebied maar een kind kan toch snappen dat er daar iets heel erg niet klopt?
Mijn dochter is 15 en hangt nog beneden rond als thuis uitgezonden wordt. Die keek met ogen als schoteltjes en zei zowat direct: "maar allez, dat is nu toch hetzelfde als dat geval in Kortrijk met die loverboy!"
Het is mss niet helemaal hetzelfde maar als zelfs een 15 jarige niet enkel het woord kent maar ook de betekenis zegt dit veel over het verhaal en de naïviteit van Britt die zichzelf toch zo volwassen vindt.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Natuurlijk is dit weer iets dat rammelt aan alle kanten, het zou inderdaad wel heel vreemd zijn als Britt nog nooit over loverboys gehoord heeft.
Aan de andere kant is ze verliefd, voelt ze zich bij Abel en haar vriendjes heel volwassen, heeft haar moeder de brug achter haar in brand gestoken en - last but not least - is ze waarschijnlijk ook wel 1 van de velen die denken 'dat overkomt mij nooit'.
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Zou ze op één of andere reden "gedrogeerd" worden door Abel met zijn altijd "gezonde ontbijt, gezonde "sapjes" inbegrepen :denk:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

martha schreef: ma 10 jun 2024, 15:28 Zou ze op één of andere reden "gedrogeerd" worden door Abel met zijn altijd "gezonde ontbijt, gezonde "sapjes" inbegrepen
aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht, maar het zou best kunnen! Slim gezien!
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

In de scènes die we van haar (en met Abel/Jean-Marc) zien, komt ze - in tegenstelling tot bv bij Lowie - nooit verward over, integendeel, altijd alert en wakker.

Ze drinkt die gezonde sapjes ook bij het ontbijt, daarna is ze toch op school en wat zou dan het nut zijn?

Interessante interactie trouwens met Eddy vandaag, hij is totnogtoe het enige familielid waar ze niet in klinkende ruzie van vertrok...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Eddy was toch vandaag een beetje geschokt toen hij haar daar zo zag. En haar uitspraak: ik ben een volwassen vrouw. Ja, als je het telkens moet zeggen, zonder dat er daar bewijs qua houding van is, dan zit je toch verkeerd. Eddy heeft geluk dat zij hem niet heeft laten zitten bij Bar Madam wegens z'n te kinderlijke manier van praten tegenover haar.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ze was wel heel kort gerokt
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

daffy duck schreef: di 11 jun 2024, 08:38 En haar uitspraak: ik ben een volwassen vrouw
Ik moest daar aan denken toen ik naar de herhalingen middagafleveringen keek en britney tegen didi zei dat ze "niet volwassen wou zijn" :razz: Twee jaar later is ze dus veranderd van gedacht :lol:

[/quote]
Tiboko schreef: ma 10 jun 2024, 20:52 Interessante interactie trouwens met Eddy vandaag, hij is totnogtoe het enige familielid waar ze niet in klinkende ruzie van vertrok...
Dat weten we nog niet want ze gingen naar de cinema en dacht dat Eddy de film "napoleon" voor haar had uitgekozen. Of dat haar smaak zal zijn :denk:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

martha schreef: di 11 jun 2024, 17:01 dacht dat Eddy de film "napoleon" voor haar had uitgekozen. Of dat haar smaak zal zijn
Denk van wel;...hij was ook een beetje van een dictatortje zoals haar Abel!^ :razz:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Vond het zo wreed van Brit toen ze Eddy verzocht om buiten te gaan en z'n geschenk terug gaf met de woorden: en pak je goedkope brol maar mee! Natuurlijk ze is meer gewend en verwend van lover boy Abel. 😟😟
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ze was boos - het 'volwassen vrouwtje' weet alles, nu ze meerderjarig is. Dus wil ze geen raad krijgen en al zeker niet terecht gewezen worden.
Ze gaat nog blij zijn met haar papa die zich moeit!
0 x
Plaats reactie