Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Tiboko schreef: di 12 mar 2024, 23:25 personage Sunny alweer zoooo clichématig wordt voorgesteld. Uiteraard werkt hij- met zijn donkere huidskleur - niet als leerkracht, advocaat of architect, maar samen met de ex-veroordeelde Vince bij de vuilnisdienst
Was mij ook al opgevallen.
Ik denk zelf dat er vroeger een artikelnummer de krant stond waarom Mo maar loodgieter was en geen hogere functie.
Daarna is Yousef (denk ik) er even ingeweekt als huisarts in de praktijk bij Ann. Maar jammer genoeg das die al snel weer verdwenen, nochtans was hij ook een leuk personage m
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Niet echt. Ik vond Youssef behoorlijk saai en schijnheilig. Daarom dat hij bij Aïsha geëindigd is waarschijnlijk. Maar bon, smaken verschillen.
Hoe Sunny eruit ziet en wat hij doet boeit me niet. Hij is spontaan, grappig, joviaal, beleefd en goed gezind. Alles wat de rest niet is dus.
En dokters, advocaten, zelfstandigen lopen er al genoeg rond in Thuis. Laat de minder populaire beroepen ook maar eens aan bod komen. Als je erop let lopen er in het vuinisverwerkend bedrijf toch meest bmanken rond.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

heidiw schreef: vr 15 mar 2024, 15:44 Als je erop let lopen er in het vuinisverwerkend bedrijf toch meest blanken rond.
Hangt er blijkbaar van af waar je woont - hier is het een bont allegaartje.
En meestal zijn ze ook vrolijk, dat valt mij altijd op. Misschien is dat hun manier om de job vol te houden, maar het is altijd wel ambiance en dat is prettig om te zien.

Ik ben een beetje de tel kwijt: wie werkt er eigenlijk nog in Bar Madam, is dat alleen Thilly en Sam?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Klopt Satine.

Op een bepaald moment waren dat Angèle, Ilias én Sam, plus Viv en Simonne als back-up voor drukke momenten. Moet zijn dat er daar nu amper nog volk over de vloer komt...

Bovendien heb ik er na het vertrek van Vicky ook niemand meer zien kuisen, net zomin als in de Withoeve.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Bob zit zijn geld te verdelen en gaat bij Peter zijn testament bespreken.
Zijn Bob en Tamara al officieel gescheiden? Daar heb ik niets van meegekregen.
Indien niet, dan is Tamara toch ook erfgenaam.
Het testament moet nog handgeschreven worden. Zal dat nog gebeuren :denk: en Indien niet, wat dan?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Tamara heeft de scheidingspapieren getekend (maar wanneer weet ik niet meer) Bob woonde toen alleszins niet meer bij haar.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Ja, maar dat moet dan wel nog bekrachtigd worden met een vonnis van de familierechtbank. En dat duurt toch ook en paar maanden. Maar oeps, de Thuisrechtbank werkt sneller dan het geluid :yup:
Alleen is het weer zo'n onafgewerkt stuk van het verhaal.
0 x
eviva
Nog geen rang
x 28
x 13

Bericht door eviva »

heidiw schreef: do 28 mar 2024, 08:49 Ja, maar dat moet dan wel nog bekrachtigd worden met een vonnis van de familierechtbank. En dat duurt toch ook en paar maanden.
Als het een EOT is, met dus een akkoord over alles, duurt dat echt geen maanden hoor. Op en week of 3-4 heb je het vonnis.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

eviva schreef: do 28 mar 2024, 09:54 Als het een EOT is, met dus een akkoord over alles, duurt dat echt geen maanden hoor. Op en week of 3-4 heb je het vonnis.
Dat kan - maar is er eigenlijk ooit gezegd of dat vonnis er ook was?
Als ik mij goed herinner is de scène waar Bob de door Tamara getekende papieren mee neemt en zegt dat hij alles in orde gaat brengen, het laatste wat er over gezegd is.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik heb waarschijnlijk iets gemist of niet goed begrepen. Hebben Bob en Karin eerder afspraken gemaakt over deze zaak?
Het scheen dat Karin de komst van Bob verwachtte.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Wellicht had hij haar buiten beeld vooraf even gebeld :denk:

In ieder geval was hij eerder bij het opstellen van dat testament naar Peter gegaan, ik dacht dus dat die zijn advocaat was ?? Ik vraag me daarentegen af hoe Karin zeker kon zijn dat Judith achtef "het lek" zat? Ook zij gaat dus louter af op wat Bob beweert. En dient daarop meteen klacht in bij de Orde van Geneesheren. Straf.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

jessie V. schreef: vr 29 mar 2024, 10:20 Hebben Bob en Karin eerder afspraken gemaakt over deze zaak?
Bob is een kleine twee weken geleden bij Dries geweest om te polsen of hij klacht kon neerleggen tegen Christine voor haar 'leugens'.
Karin heeft toen gehoord dat volgens Bob, Christine beweerde dat Judith Bobs dossier aan Christine had laten lezen.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Bedankt Tiboko en Satine
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Vreemde scène gisteren. Lowie en Silke in gesprek over "nog meer alcohol" en "heb je niks straffer?" Thilly - die altijd alles hoort én ziet - staat één meter verder terwijl Silke hem coke geeft en hij vraagt hoeveel? Voor jou 10 euro...

Zou Thilly echt niks in de gaten hebben? Of knijpt ze als ex-gebruiker een oogje dicht ? Is niet de eerste keer dat er daar in haar café gedeald wordt...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: do 11 apr 2024, 18:01 Zou Thilly echt niks in de gaten hebben? Of knijpt ze als ex-gebruiker een oogje dicht ? Is niet de eerste keer dat er daar in haar café gedeald wordt...
Ik vond dat ook nogal merkwaardig. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar een oogje dichtknijpt. Ze zal toch wel weten dat dit ervoor kan zorgen dat ze haar zaak moet sluiten?

Ik klasseer dit eerder onder: 'alles voor de verhaallijnen'.
0 x
Plaats reactie