Welke verhaallijn mag voor jou gauw ten einde zijn?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 950
- x 1517
Alles wat met Bob en ecohysterica Viv te maken heeft.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
zoveel mensen die zoveel hebben om gelukkig te zijn en toch..misschien de personages en de verhaallijnschrijvers eens laten luisteren naar : La ballade des gens heureux van Gerard Lenorman. https://www.youtube.com/watch?v=yaNBrab37_4. Bestaat echt hoor: mensen die niet alleen negatieve zaken meemaken in hun leven!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
Heel dat geslijm tussen Tom en Judith. En verder geen verhaallijn , maar wel Silke die van mij heel ver weg mag vertrekken. Kan Bob haar niet meenemen op zijn boot?
2 x
-
elders
- Nog geen rang
- x 29
Voor mij mogen momenteel alle verhaallijnen gesloten worden. Nergens is er eentje met plezier, geluk, positiviteit. Dat mis ik. Leven, en ook in een soap, is meer dan alleen maar ruzie, ellende, jaloezie, bedrog, ...
Men zou beter de titel "Thuis" vervangen door "Hel". "Thuis" heeft voor mij wel een totaal andere invulling dan datgene wat me nu wordt voorgeschoteld.
Men zou beter de titel "Thuis" vervangen door "Hel". "Thuis" heeft voor mij wel een totaal andere invulling dan datgene wat me nu wordt voorgeschoteld.
2 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Heb ook al een tijdje duistere gedachten rond de reeks. Als kijker van het eerste moment valt het zwaar om terug te kijken naar voorgaande verhaallijnen. Ik reken nog steeds dat werkelijkheidsnabijheid toch wat meer zal opgenomen worden in de komende tijd. En dat betekent inderdaad dat in het echte leven momenten van geluk en plezier nog altijd voorkomen! Dus wat meer positiviteit zou handig meegenomen zijn!
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Ook al vind ik de huidige verhaallijnen zeker niet de beste en wordt het mettertijd hoe langer hoe duidelijker dat losse eindjes aan elkaar knopen zeker geen prioriteit is voor de schrijvers, vind ik niet dat Thuis per se vrolijker was vroeger.
Drugs, overspel, ongemanierde jongeren,... ze zijn er altijd geweest. Het ene seizoen al wat meer dan het andere.
Tijden veranderen, dus ook situaties en mensen.
En ook in het verleden waren de pogingen tot luchtigheid (zoals waarschijnlijk nu het geval is met losgeslagen Rosa) ook niet altijd een succes.
Ik hoop op andere verhaallijnen binnenkort, maar of die positiever gaan zijn? Dat is nu eenmaal geen typische eigenschap van een soap, positiviteit.
Drugs, overspel, ongemanierde jongeren,... ze zijn er altijd geweest. Het ene seizoen al wat meer dan het andere.
Tijden veranderen, dus ook situaties en mensen.
En ook in het verleden waren de pogingen tot luchtigheid (zoals waarschijnlijk nu het geval is met losgeslagen Rosa) ook niet altijd een succes.
Ik hoop op andere verhaallijnen binnenkort, maar of die positiever gaan zijn? Dat is nu eenmaal geen typische eigenschap van een soap, positiviteit.
2 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Die zogenaamde luchtigheid met Rosa in de hoofdrol heeft enkel aan effect dat de ergernis ten top stijgt als ge ziet wat die actrice brengt ...

0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Neen, jammer geonoeg niet. Robin is aan het voetballen (ja, voor zover we dat nu nog kunnen geloven natuurlijk!), maar waarom niet verder op de lijn gaan en hem tot een succestory laten uitgroeien. Britney was een goed loopster. Kan zij eens geen wedstrijd winnen? Of kunnen we haar niet volgen tot zij het tot dokter brengt?? Zijn maar enkele voorbeelden waarin wij positief zouden meeleven!satine schreef: do 21 mar 2024, 13:20 Dat is nu eenmaal geen typische eigenschap van een soap, positiviteit.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Hier schoten de Swingende Loodgieters en "Stany Love" ineens weer even te binnen, met nogal...euhm...matige *kuchsatine schreef: do 21 mar 2024, 13:20 En ook in het verleden waren de pogingen tot luchtigheid (zoals waarschijnlijk nu het geval is met losgeslagen Rosa) ook niet altijd een succes.
Ik vind Thuis tegenwoordig onrealistischer en ook extremer in de manier waarop mensen zich gedragen en elkaar behandelen, maar Ik kan ook niet zeggen dat ik het qua onderwerpen tegenwoordig veel negatiever vind dan vroeger.
Misschien dat "de ellende" nu gewoon wat meer opvalt omdat er bijna altijd een bijbedoeling zit achter de dingen die gezegd en gedaan worden? En ook omdat bepaalde dingen er zo dik bovenop gelegd worden (Bob die ineens volledig ontspoort, Christine die staat te roepen en te tieren, de jongeren die collectief niet veel anders doen dan schelden en leeglopen, enz.)?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Ik denk dat het eerder komt omdat het allemaal zo stuntelig wordt aangebracht. Neem die scènes tussen Silke en Robin, hij de scholier uit het middelbaar die daar open en bloot even "aan huis" cocaïne komt leveren. Wanneer Silke niet betaalt, rollen ze ei zo na al vechtend over de vloer. En zegt zij: wat ga je doen, gaan klagen bij je papa ?? Zou zo een scène uit de Kampioenen kunnen zijn...Christel schreef: do 21 mar 2024, 18:13 Misschien dat "de ellende" nu gewoon wat meer opvalt omdat er bijna altijd een bijbedoeling zit achter de dingen die gezegd en gedaan worden?
Rosa met haar beroerte zit daar na een hele dag van sporten hartige maaltijden te koken voor haar gastgezin en trekt daarna op haar eentje op café - om er een glaasje champagne te nuttigen, bij een babbeltje over het seksleven van haar gastvrouw. Waarop (even later) Frank voorstelt dat Rosa misschien beter definitief bij hen komt wonen, want dat is "leuker en praktischer" voor iedereen. Hum - serieus ??
Christine die ineens het licht heeft gezien en nu haar toer doet om bij iedereen sorry te gaan zeggen...
Maureen die een week geleden nog tegen Bob zei dat ze totaal geen energie meer had om er met haar boot op uit te trekken, maar er wel van genoten heeft dat ze een uurtje met hem mee mocht varen - maar daarna echt wel moest gaan rusten - heeft nu ineens wel energie om 14 dagen met hem een mooie rondvaart te gaan maken.
Is dat om te lachen? Ik vind het extreem ongepast, deze manier waarop het scenaristen-team uit Thuis meent "mensen die terminaal zijn" of "mensen die net een beroerte hebben gehad" te moeten voorstellen als lolbroeken (Rosa) of roekeloze avonturiers (Bob/Maureen). Foei
4 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
was me ook die bedenking aan het maken;: is dit nu serieus?? De mensen die (zogezegd) terminaal zijn, een beroerte hebben gehad komen er gezonder tevoorschijn dan mensen die gaan werken,. Ze hebben zoveel energie dat het een omgekeerde wereld lijkt. Het is leuker (Frank) en voor de boottocht (praktisch) dat ze even invallen.Tiboko schreef: do 21 mar 2024, 23:28 Ik vind het extreem ongepast, deze manier waarop het scenaristen-team uit Thuis
1 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Daar heb je gelijk in, maar is dat wat mensen bij een soap gaan zoeken?
Ik kan me nog herinneren dat Joeri - in een héél ver verleden - Diabetes type 1 kreeg; iets wat ik zelf ook heb. Enkel de eerste symptomen klopten, vervolgens werd dat afgehaspeld en al snel hoorde of zag je er niks meer van.
Ik vond het wel leuk om dat eens in een soap terug te zien, heb vervolgens wel eens gedacht dat ik wilde dat het bij mij ook allemaal zomaar zou "verdwijnen"
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand graag zou bekijken hoe je daar op dagelijkse basis constant mee bezig bent, want dat is echt geen boeiende of leuke TV.
Hetzelfde geldt voor Rosa met haar beroerte; met alle respect voor de actrice - want het lijkt me enorm moeilijk om te spelen - maar dat gehakkel en gestuntel hoef je toch ook niet persé weken tot maanden aan een stuk te zien?
Wat de ongepastheid van Bobs verhaallijn betreft; dat vind ik ook wel. Als blijkt dat hij heeft gelogen dat hij terminaal ziek is en dat ze daar nou al weken de spanning rond hun dubbele paasaflevering mee op lopen te stoken, dan heb ik ook wel het idee dat alle goede smaak ver te zoeken is in het huidige schrijversteam. En hetzelfde geldt eigenlijk ook voor personages die constant lopen te schelden, die elkaar op dagelijkse basis de duvel aandoen, mensen die relaties inruilen alsof het om een paar oude schoenen gaat, enz.
Dat bedoelde ik ook met dat het er allemaal te dik bovenop ligt tegenwoordig, want alles kan en alles mag voor de sensatie, blijkbaar.
Maar dat het nu veel negatiever is dan vroeger, dat zie ik persoonlijk gewoon niet zo goed...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
Dat is de nagel op de kopChristel schreef: vr 22 mar 2024, 11:54 Maar dat het nu veel negatiever is dan vroeger, dat zie ik persoonlijk gewoon niet zo goed..
En eerlijk : na een matige start van het huidige seizoen vind ik het best een spannend seizoen
1 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
De actrice speelt dit heel slecht : af en toe beweegt ze haar beide armen en dan plots valt er één terug slap ...om nog maar te zwijgen over haar manier van spreken die totaal belachelijk is ; Maar dat het lang duurt ...ja wat te zeggen dan over Waldek die al jaren hier woont en nog steeds raar spreekt ....Christel schreef: vr 22 mar 2024, 11:54 Hetzelfde geldt voor Rosa met haar beroerte; met alle respect voor de actrice - want het lijkt me enorm moeilijk om te spelen - maar dat gehakkel en gestuntel hoef je toch ook niet persé weken tot maanden aan een stuk te zien?
0 x