Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Is het normaal dat 'ondernemers' hun baby meepakken naar n meeting ? Die 'harde zakenman' leek eerder iemand die nog studeerde of zo, met zijn hoody. Rare outfit voor n zakenman.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

johan1969 schreef: vr 02 feb 2024, 10:11 Is het normaal dat 'ondernemers' hun baby meepakken naar n meeting ?
Die baby is toch van Lowie maar had Lowie de hulp van Dries aanvaard dan was het niet nodig dat Polly bij die meeting aanwezig was.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Klopt, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zo'n klein kindje meepakt naar zijn werk.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Mijn jongste zoon had ooit een leerkracht die haar pup mee bracht naar school.
Niet voor een zakelijke bespreking die na een uurtje of zo afgelopen is en waar de tegenpartij alle begrip voor heeft, maar om een hele dag les te geven.
Dus het kan altijd erger. ;)
En niet alles wat je zelf nog nooit hebt meegemaakt, is iets dat niet klopt. :nope:

En zoals je zelf elders op dit forum vanochtend nog zei: Het is fictie. :yup:
3 x
elders
Nog geen rang
x 25

Bericht door elders »

Euh, ben ooit bij de arts geweest en de arts had haar baby bij haar. Ze vroeg wel indien het stoorde of niet.
Had en heb daar geen problemen mee.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Hannah werd op aanraden van school doorverwezen om uit te zoeken of er misschien autisme, ADHD, ... was, en dat lukte zo maar direct en ook direct de uitslag, nu ook weer Sam. Sorry mensen, dit kan niet zo snel, eer je ergens binnengeraakt en dan ook nog de uitslag, ik heb hier 2 zonen met autisme, en dat was een strijd om nog maar ergens terecht te kunnen, laat staan dat je de uitslag op nog geen week tijd had, er zijn verschillende testen die dan afgenomen worden.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Het is dan ook Thuis, waar Vince graag officieel bezoekrecht wil en waar de zaak niet alleen binnen de week voorkomt, maar waar ook een paar dagen later een vonnis is.
Waar depressies binnen de paar weken weer weg zijn, waar aktes binnen de paar weken verleden worden, waar mensen plots totaal van karakter veranderen,... De lijst is eindeloos.
3 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Dries en Karin starten een advocatenkantoor aan de eettafel ! Waar gaan ze klanten ontvangen ? Ook aan de eettafel of in Bar Madam ? Niet heel professioneel.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

johan1969 schreef: di 20 feb 2024, 08:43 Dries en Karin starten een advocatenkantoor aan de eettafel ! Waar gaan ze klanten ontvangen ? Ook aan de eettafel of in Bar Madam ? Niet heel professioneel.
0 x
Het is duidelijk dat ze zo vlug mogelijk een kantoor moeten zoeken.
0 x
elders
Nog geen rang
x 25

Bericht door elders »

Daar is toch niets verkeerds bij. Ze starten een advocatenbureau op en voorlopig doet, doen ze samen bespreking in de eetruimte. Niets zegt dat daar nergens een kleine bureauruimte is.
Trouwens, in het begin is het zoeken naar klanten en vaak is daar een bezoek van de advokaat aan de klant bij. Afhankelijk van de waarde van de klant. Ik zie een bedrijfsleider liever een advocaat ontvangen dan dat hij naar de advocaat toe moet stappen.
Als leerkracht heb ik vaak lessen voorbereid op plaatsen waar ik op dat moment het gezelligst zat. Eettafel, keukentafel, bureau.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Bij lesvoorbereidingen ontvang je natuurlijk geen klanten hé :smile:

Er ís trouwens al een klantenbestand, want Karin heeft heel het adresboekje met haar vroegere klanten afgebeld en ook Dries komt natuurlijk met een lijst van mensen waarvoor hij gewerkt heeft. Zowel die van Karin als die van Dries zijn gewoon dat ze deftig ontvangen worden, dat bij je thuis doen komt allesbehalve professioneel over. Als Peter een kantoortje kan huren, kan Karin dat ongetwijfeld ook. Er is trouwens nog altijd de vroegere ruimte van Boowie over. Dan kunnen de drie kantoren gezellig naast elkaar zitten :yup:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: di 20 feb 2024, 09:51 is trouwens nog altijd de vroegere ruimte van Boowie over. Dan kunnen de drie kantoren gezellig naast elkaar zitten
Nee, daar zit Peter al ;)
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Vince meldde zijn verhuis telefonisch en n paar uur later stond er al n wijkagente ... Bij mij duurde dat weken ...
0 x
elders
Nog geen rang
x 25

Bericht door elders »

johan1969 schreef: vr 23 feb 2024, 17:14 Vince meldde zijn verhuis telefonisch en n paar uur later stond er al n wijkagente ... Bij mij duurde dat weken ...
Is normaal hoor, je woont immers niet in Thuis-dorp :lol:
0 x
elders
Nog geen rang
x 25

Bericht door elders »

Wat voor zielige nonsens is dit toch. Ik ken geen enkel ziekenhuis waar je gewoon nog inlogt met een wachtwoord. We leven nu in een tijd waarbij de elektronische digikaart wordt gebruikt. Veel sneller, efficienter, veel veiliger en vooral, meer hygiënisch. Gedaan met vingertikken en verkrampte vingerhoudingen om gecombineerde toetsen te halen. Veelal staan die toestellen ook in de gang (tenzij echt kritisch, intensief) zodat het personeel die kan gebruiken.
Zelf heb ik tijdens raadplegingen wel al inkijk gekregen in mijn persoonlijke data (datgene wat ze kunnen tonen aan de patient en ik weet dat het ophalen van de nodige documenten, schermen wel niet in 1 2 3 seconden gebeurt. De toegang tot de portaal van een medische databank ken je niet als buitenstaander. Hoe gek kan het zijn dat:
1) Chrristine in een oogwenk vanuit een hoek waar ze volgens mij niet zo direct de toetscombinatie zag voor toegang
2) het ingeven van een paswoord met gewone zichtbare tekst gebeurt (normaliter is dat een paswoordvenster en worden alle ingegeven karakters als sterrekes voorgesteld)
3) direct weet waar medische dossiers te vinden
4) de inschrijfcode, registratiecode kent van Bob ? 't Is zoals bij bv Word. Wanneer je nog nooit dat programa hebt geopend, gebruikt, moet je mij eens in een periode van 30 seconden een pagina tonen waar je en het lettertype en de paginavorm hebt aangepast. Dit lukt je niet zonder de nodige voorkennis, ervaring.
5) de pc is blijkbaar een laptop. Die neem je dus zeker mee als verpleger, arts, ...
6) Met een snijwonde kom je binnen op spoed. De behandeling zal er vrij simpel verlopen en wordt je niet echt geïsoleerd in een persoonskamer ....

Zoals ze het nu voorstellen zou ik als verantwoordelijke van een ziekenhuis niet echt gelukkig zijn en uitklaren aanpassen eisen. DIt is pure eerroof naar veiligheid en functioneren van een ziekenhuis toe.
1 x
Plaats reactie