Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Beste mensen,
Door enorme hoeveelheden spam berichten die hier de laatste tijd dagelijks gepost - en door ons dus verwijderd - werden, is helaas ook per ongeluk het topic van Rosa gesneuveld.
Met dit topic krijgt ze dan ook een nieuwe start, omdat wij het oude topic jammer genoeg niet meer terug kunnen halen.
Oprechte excuses hiervoor.
Ik acht de kans klein dat Peggy weer even in beeld komt, ik vrees eerder dat Rosa door haar beroerte een soort van geheugenverlies heeft en (tijdelijk?) niet meer weet dat zij en Waldek geen koppel meer zijn...
De hints van de voorbij weken wijzen toch lichtjes in die richting (foto's etc)...
johan1969 schreef: wo 21 feb 2024, 09:02
Ik vermoed dat ze uit Thuis gaat verdwijnen ...
0 x
Waarom zouden ze dat doen?? Het is zo gebruikelijk dat we van een ongelooflijk vlugge revalidatie mogen meemaken en ervan genieten! Kijk naar Frank! Wonder boven wonder weer volledig te been!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Inderdaad...
Iedereen kan wel eens wat krijgen, toch?
Het is uiteraard heel erg als het gebeurt en in dit geval zal er iig iets van een revalidatie bij komen kijken (al zien we aan Frank dat het ineens ook heel rap kan gaan inderdaad ), maar het is niet het einde van de wereld en dus ook niet voor Rosa volgens mij.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
johan1969 schreef: vr 23 feb 2024, 17:14
Ja, het verwonderde mij ook dat Frank gewoon rondliep in t ziekenhuis toen hij Rosa bezocht ! Revalidatie en rechtszaken etc gaan er heel snel
0 x
Hoe vreemd om Rosa daar zo te zien. Een week geleden zat ze nog duchtig pakketten te maken en van een wijntje te genieten. Het is triestig: haar spraak en bewegingsmogelijkheden beperkt, maar als ze spreekt is ze precies een beetje kinds geworden. En zo behandelden Frank en Femke haar ook deze avond.
1 x
Ik wist niet dat de gevolgen van een beroerte waren dat je opnieuw kinds werd die dan nog eens hier bovenop door de koppigheidsperiode moet. Zo erg voor mensen die het echt meemaken om hiermee geconfronteerd te worden. Aub stop dit clowneske gedrag Rosa, en het betuttelende gedrag van Frank, die je blijkbaar ook een kleuter vindt helpt hier echt niet!
1 x
Mja, ik moet toegeven dat ik gisteren ook met enige verbazing heb zitten kijken... Heeft Rosa nou alleen verlammingsverschijnselen waarvoor ze moet revalideren? Of heeft ze er ook een hersenbeschadiging aan overgehouden?
Het is blijkbaar niet alleen haar spraak en beweging die is aangetast, of zo laten ze het toch hoe langer hoe meer overkomen...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tja, een herseninfarct, weinigen houden daar absoluut niets aan over.
Spraak- en slikproblemen, verlamming of verminderde werking van ledematen en in het begin best wel wat verwarring ja. Meestal gaat dat wel weer over, afhankelijk van waar de schade is.
En koppigheid? Hoe zou je zelf zijn? Van zelfstandige vrouw naar van iedereen afhankelijk en niet weten wat je toekomst is. Dat is geen verwijt, absoluut niet. Gewoon een vaststelling dat veel mensen daar in eerste instantie niet bij stilstaan waarom iemand die plots afhankelijk is zo ambetant kan doen.
Al bij al heeft Rosa best wel geluk gehad. Eten en drinken lukt redelijk, ze kan zich verstaanbaar maken en ze wordt goed omringd.