Vince Pauwels (Gert Winckelmans)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Vince, ge hebt niet veel chance gehad de laatste tijd - deels daarvan ook wel door uw eigen goedgelovigheid.
Maar dat zielige toontje dat niemand u werkt geeft... :nope: :nope: :nope:
Ik heb ook interims gedaan, jaren geleden. Ik belde die mensen elke dag, tot ze me zo beu waren dat ze me een job gaven om van mij af te zijn. :mrgreen:
En in het begin waren dat inderdaad niet de leukste jobs en dikwijls ook niet vet betaald, maar mijn best doende, werd dat al snel anders.
Ge moet soms de kans krijgen om uzelf te bewijzen en als ge die niet vanzelf krijgt, moet ge daar zelf achter gaan, in plaats van wat medelijden te hebben met uzelf.
Ge hebt tegenslagen gehad, so what? Denkt ge nu echt dat gij de enige zijt wiens pad niet over rozen gaat? :roll:
3 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: vr 16 feb 2024, 10:16 Maar dat zielige toontje dat niemand u werkt geeft.
het begint op een grote portie zelfmedelijden te lijken. Zo ga je natuurlijk ten onder. Er moet toch ergens een job te vinden zijn, maar als ik nu kijk naar de handel en wandel van hem: het belangrijkste is het terug contact krijgen met z'n dochter, zichzelf verder beklagen, maar veel initiatief naar werk zoeken heb ik nog niet gezien. Oké, hij heeft overal z'n naam nagelaten en wacht nu tot ze hem opbellen, maar die strategie is blijkbaar niet de juiste methode.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: vr 16 feb 2024, 10:21 Oké, hij heeft overal z'n naam nagelaten en wacht nu tot ze hem opbellen, maar die strategie is blijkbaar niet de juiste methode.
Nee, want voor jou 10 anderen die - zoals Satine al zei - zo vooruitstrevend zijn dat ze zélf bellen en ook laten merken dat ze dat werk heel graag willen en goed kunnen gebruiken. Vince kan wel mopperen, maar als hij zelf werkgever was, zou hij toch ook voor de meest enthousiaste kandidaat gaan? Dat is niet meer dan logisch en zou hij zelf ook wel kunnen beseffen als hij een beetje nadenkt.

Ik word echt een beetje moe van hem, want het is altijd andermans schuld (dat geldt ook voor de rest van dat gezin trouwens).
Misschien toch eens zelf zijn verantwoordelijkheid pakken, denk ik dan. ;)
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 950
x 1517

Bericht door heidiw »

Samenvatting: de rechter heeft zijn verzoek afgewezen wegens geen vast inkomen en het samenwonen met een ex-gedetineerde.
Oplossing: bij Femke intrekken. Nog steeds geen vast inkomen en ook weer bij een ex-gedetineerde.
Want dat is Femke ook, voor het veroorzaken van een drugsgerelateerd ongeval waarbij ook een dode (Simonne) had kunnen vallen.
Dus wat is hij er nu op vooruitgegaan :denk:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef: za 17 feb 2024, 20:21 Dus wat is hij er nu op vooruitgegaan :denk:
Inderdaad helemaal niks...
Zoals altijd kiest hij de weg van de minste weerstand en hoopt hij dat alles ook wel in de plooi valt zonder dat hij er een beetje moeite voor moet doen.
In het begin - toen hij net vrijgekomen was en hij door iedereen scheef bekeken werd - had ik nog met hem te doen, maar daar is inmiddels zo goed als niks meer van over... :-?
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

En dat de rechter daar over valt, vind ik ook raar, Vince is toch zelf een ex-gedetineerde, dus dat zou eerder een reden moeten zijn, dan samenwonen met een ex-gedetineerde, vind de uitleg heel stom samengevat.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Christel schreef: ma 19 feb 2024, 12:17 had ik nog met hem te doen, maar daar is inmiddels zo goed als niks meer van over...
hier ook wel een beetje van dat gedacht ! Toen hij vrijgelaten werd had hij zich toch wat koest kunnen gedragen, maar hij had precies iets van ingehouden haat in hem. Zoals hij Peter afschilderde aan de school, Karin in de val lokte tegenoverTom,... allemaal toch signalen dat hij alles en iedereen haat rondom hem en hij de rechtvaardigheid zelf moest in handen nemen. Maar veel heeft hij er nog niet van gebakken!
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Hoe hij gisteren, na het toewijzen van z'n kamer, toch weer helemaal niks discreet was en direct deed alsof hij daar thuishoorde inz'n sofa. Akkoord, iedereen deed z'n best om hem warm te ontvangen, maar misschien was het beter geweest om eerst wat meer 'op zichzelf' in z'n kamer te blijven. Hij was nog niet eens uitgepakt en zat daar al in het lang en breed.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: di 20 feb 2024, 08:26 Hij was nog niet eens uitgepakt en zat daar al in het lang en breed.
Dat is waar, maar dat lijkt een algemeen kwaaltje te zijn van veel mensen daar die bij een ander inwonen (zie Niels en Silke, bijvoorbeeld).
Ik vrees dat we dat soort vrijpostig gedrag gewoon cadeau krijgen bij de bijzondere woonsituaties in Thuis en de verhaallijnen die daaruit voortvloeien... ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Vinceke zou beter actief naar een vaste job gaan zoeken nu.
De Withoeve heeft meer dan waarschijnlijk geen goeie mobiscore en vermits hij nu in een omgebouwde dressing ligt: waar gaat hij Febe onderdak geven?
Hier is toch wel echt goed over nagedacht door powerduo ex-gedetineerden Femke en Vincent! :nope:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 20 feb 2024, 14:48 vermits hij nu in een omgebouwde dressing ligt
:lol: :lol: :lol:
Echt hè... Ook de vraag van Femke of Nancy daar even wat kleren weg wilde halen zodat Vince er terecht kon.
Alsof ze hem in de kast ging leggen :mrgreen: :lol:

Maar ik zie hier ook op geen enkele manier een "ideale situatie" in, laat staan een basis om je kind over de vloer te krijgen. Ik kan hoe langer hoe minder begrijpen hoe die 2 dit als oplossing zien... :nope: :-?
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 950
x 1517

Bericht door heidiw »

Vince gaat als vuilophaler werken. Wel, goed dat dit "minderwaardig" beroep ook eens aan bod komt. Het grootste respect voor die mensen! En dat ze een goed loon hebben? Van mij mag dat gerust maal drie zijn.
En blijkbaar heeft hij het vroeger nog gedaan, het is dus niet van nul beginnen.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef: za 24 feb 2024, 14:15 Wel, goed dat dit "minderwaardig" beroep ook eens aan bod komt. Het grootste respect voor die mensen!
De tijd dat Frank en Eddy achter de vuilkar liepen, vond ik persoonlijk een van de leukste periodes van Thuis. Dat werd echt leuk gebracht en heel natuurlijk in de verf gezet allemaal :yup:
Ik ben benieuwd of we Vince ook op die manier te zien krijgen. :)
Iig zeker goed dat die beroepen ook uitgelicht worden, want zoals in Thuis ook gezegd werd; die verdienen alle soorten van waardering maar krijgen het vaak veel te weinig :yup:
3 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186

Bericht door apestaart »

Vince krijgt precies geen hartelijk ontvangst bij de reinigingsdienst, ik vrees dat hij daar niet lang zal werken. :thumbdown:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Ik wéét dat het een soap is, maar zo extreem die twee collega's werden voorgesteld - een beetje waarheidsgetrouwer zou toch wel op zijn plaats zijn...

Wat me wél opvalt is dat Vince (alweer) veel moeite had om zichzelf onder controle te houden. Ik hoop dat bij de volgende rit die ploegbaas iets "normaler" tegen hem doet of hij ontploft weer en dan mag hij zijn bezoekrecht aan Febe op zijn buik schrijven... :yup:
0 x
Plaats reactie