Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Inderdaad...
Hoewel ik kan begrijpen dat ze zich schuldig en rot voelt, heeft het weinig zin om absolutie te gaan zoeken bij Ilias, zeker nu al. Ik denk dat de drang om alles recht te breien te groot was, vooral omdat die amputatie ook nog eens onterecht aan haar verweten wordt en ze daar uit schuldgevoel in meegaat, maar dat ongeluk maakt wel dat die mensen juist nog minder open staan voor een simpele "sorry".
En meer kan Marianne aan Ilias uiteindelijk niet bieden, want gedane zaken nemen nou eenmaal geen keer.

Maar goed, menselijk is het wel vind ik, dus ik hoop maar dat het Ilias op de lange termijn in elk geval wat troost brengt om met eigen ogen gezien te hebben dat Marianne - in tegenstelling tot wat zijn familie en Frank beweren - niet bepaald fluitend meer door het leven loopt, wat voor straf ze uiteindelijk ook opgelegd krijgt door de rechtbank...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Gelukkig is Ilias vertrokken en weet ze niet waar naartoe. Ze is nog in staat om zich door Nancy naar dat revalidatiecentrum te laten rijden.
Ze zal zich wel oprecht schuldig voelen maar sommige fouten zijn helaas onherstelbaar.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Marianne is en blijft een eigenzinnige ezel. Als ze wat vaker naar goeie raad had geluisterd, had ze zich nooit in deze situatie bevonden...

Maar assisen lijkt me in deze toch wat overdreven, wellicht loopt het af op een sisser...
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Als ze effectief voor assisen moet verschijnen dan kunnen ze direct een nieuwe reeks van "de twaalf" maken :lol: met als thema de golfstickmoord. :angel:

Maar inderdaad : zo ver zijn we nog niet want er moet eerst nog wat bijkomend onderzoek gebeuren.

En wat Marianne betreft : ze is net als mijn moeder zaliger (alhoewel die nooit een moord heeft gepleegd :mrgreen: ) : totaal geen ellebogen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

martha schreef: ma 18 dec 2023, 11:12 En wat Marianne betreft: totaal geen ellebogen.
Wat bedoel je hiermee? :smile:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Benieuwd wanneer de rechtszaak nu voorkomt, wschl op het einde van het seizoen ?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

@ Satine : wij zeggen dat hier : als iemand niet snapt of doorheeft dat hij/zij beter hun mond zou houden of ergens op bezoek gaan bij iemand die duidelijk heeft aangegeven dat men niet welkom is of dingen zeggen of doen die kwetsend zijn (of olie op het vuur gooien) en het niet willen snappen dat ze verkeerd bezig zijn. Zoals het feit dat Marianne tegen beter weten in, toch op bezoek gaat bij Ilias, zich verontschuldigde en nog maar eens het mes in de wonde draaide door te zeggen dat Ilias zijn been kwijt is, Nancy zenden naar de ziekenhuiskamer sturen i.o. van Marianne.

Mijn moeder zaliger was daar ook zo één kei in, en als we zegden "ma, zeg dat niet" of "doe dat niet" dan vloog ze uit dat ze deed wat ze zelf wilde (en dan later komen foeteren bij ons dat ze weggezonden was :mrgreen: of beledigd was :mrgreen:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

martha schreef: ma 18 dec 2023, 11:12 Als ze effectief voor assisen moet verschijnen dan kunnen ze direct een nieuwe reeks van "de twaalf" maken
Misschien nog niet eens een slecht idee, het derde seizoen van de twaalf getiteld "de golfstickmoord" starring Marianne Bastiaens. Met een terugblik en alle personages die weerkeren plus nooit gebruikt materiaal van de Thuis-opnames etc. Zou best boeiend kunnen zijn :yup:

@Martha

Heette zij toevallig ook Marianne, want dat is ze ;)
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

nope maar wel de naam van een vroeger personage die heel dominant was en uiteindelijk vermoord werd door haar geschifte zoon. ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Thanks voor de verheldering, Martha!
Ik had die uitdrukking nog nooit gehoord en meneertje Google blijkbaar ook niet. ;)
Ik ken alleen 'met de ellebogen werken', en dat is iets heel anders...
Weer wat bijgeleerd. :thumbup:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Graag gedaan Satine, het zal typisch iets zijn voor hier "geen ellebogen hebben".
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

En nu weet ik nog niet of Marianne schuldig is bevonden of niet :denk:
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Cliffhanger voor volgend seizoen, maar ik denk dat ze niet naar de gevangenis zal moeten
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind het wel sterk dat Marianne moord met voorbedachtheid verweten wordt ... Die zullen we niet veel meer zien in Thuis :-(.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

johan1969 schreef: za 07 sep 2024, 08:13 Ik vind het wel sterk dat Marianne moord met voorbedachtheid verweten wordt ... Die zullen we niet veel meer zien in Thuis .
Ze zullen er wel een mouw aanpassen, enkelband ofzo

De mater familias in het gevang, dat is zoals de bomma van familie wegsturen…
0 x
Plaats reactie